Autor Wątek: Problem z exportem z .blend do .mesh [OGRE]  (Przeczytany 5288 razy)

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 17:36:05
Witam!

Mam problem z exportem z pliku .blend do pliku .mesh. Ściągnąłem exporter ze strony ogre'a, ale jest tam napisane, że muszę to wkleić(o ile dobrze zrozumiałem, na końcu wiadomości jest link) do ../Blender Foundation/Blender/.blender/scripts. Tak tylko jest problem: nie mam folderu .blender! Nie wiem za bardzo co mam zrobić, szukałem na google trochę, ale nic nie znalazłem :(.

http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?t=45922 Link do exportera

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline bhstx

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 17:41:24
Przed instalacją masz wybór gdzie ma znajdować się ten folder, jak nie wybrałeś "installation directory", to masz go pewnie gdzieś w Documents and Settings.
Edit:
C:\Documents and Settings\[user]\Dane aplikacji\Blender Foundation\Blender - to dla xp oczywiście
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 17:44:45 wysłana przez bhstx »

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 17:57:43
No, ja mam viste, ale zaraz zainstaluje jeszcze raz i sprawdzę :)

//Edit: wszystko działa, dzięki bardzo


//Edit 2: ehh, jednak teraz jak wybieram Scripts->Export->OGRE meshes nic mi się nie pojawia, a powinno wyskoczyć okienko dialogowe
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 18:04:37 wysłana przez kormoran »

Offline kuba

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 18:11:57
Zainstalowałeś Pythona 2.5 ?

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 18:14:29
Tak, dokładnie 2.5.4

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 18:42:11
Cytuj
//Edit 2: ehh, jednak teraz jak wybieram Scripts->Export->OGRE meshes nic mi się nie pojawia, a powinno wyskoczyć okienko dialogowe
Nie powinno wyskoczyć okienko dialogowe. Natomiast jeden z paneli powinien zmienić się na ten z eksporterem. Jeżeli to się nie dzieje, sprawdź output w konsoli

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 19:21:49
Nie widzę zmienionego panelu, po prostu nic się nie dzieje. Output z konsoli:

Compiled with Python version 2.5.2.
Checking for installed Python... got it!

Teraz zauważyłem, że jeśli nacisnę na panelu u góry(pod menu)przycisk"Makes current window full screen" to wyskakuje mi to okienko(jest podobne do tego co w helpie jednak gdy nacisnę export to pojawia się komunikat: "No mesh object selected fo export". Ale jak ja mam go wybrać. oto screen, który pokazuje okienko jakie mi wyskakuje:


Offline kuba

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 19:44:07
Zaznacz obiekt (bodaj "A") i dopiero wyexportuj.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 19:45:30
Tak, to jest panel eksportera. Siatki do eksportu zaznaczasz w Object Mode (normalne prawym przyciskiem myszy). Ważne są nazwy obiektów i nazwy materiałów. Jeżeli eksportujesz obiekt z teksturami, zaznacz w jego materiale TexFace.

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 20:28:03
Wszystko mi się ładnie zrobiło do pliku .mesh.xml. Wrzuciłem sobie OgreXmlConverter do odpowiedniego katalogu, lecz on zamiast konwertować do .mesh to zostawia po prostu .mesh.xml. Myślę, że wystarczy coś w opcjach przedstawić tylko za bardzo nie wiem gdzie.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 21:52:46
Wybierz w panelu eksportera guzik Preferences,
następnie ustaw mu katalog gdzie jest OgreXMLConverter i zaznacz opcję Manual (bez obaw, będzie działał automatycznie automatycznie).
Nad guzikiem Preferences zaznacz także OgreXMLConverter.
Powinno działać

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 22:46:24
Robiłem tak wcześniej jak opisałeś. Może jakieś inne pomysły?

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Luty 20, 2009, 23:00:53
Przeciągnij plik .mesh.xml na plik OgreXMLConverter.exe, w folderze z którego pochodzi plik .mesh.xml pojawi sie plik o takiej samej nazwie ale z rozszerzeniem .mesh
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2009, 11:08:04 wysłana przez Tomcat »

Offline kormoran

  • Użytkownik

# Luty 21, 2009, 11:24:22
Tomcat:
Zrobiłem tak jak mówiłeś, ale nic to nie dało, tym razem converter wysypuje się(aplikacja przestała działać lub coś w tym stylu(to jest chyba odpowiednik nie wysyłaj w xpku)).

 Poprawiłem jeszcze ścieżki w blenderze i gdy dochodzi do exportu z .mesh.xml do .mesh też konwerter się wysypuje(taka sama sytuacja jak wcześniej). Już nie wiem co może być przyczyną, może jakieś złe wersje pythona i blendera? Powiedzcie jakie macie obie to ściągnę takie same. No i nie wiem dlaczego jeśli mam zainstalowanego pythona 2.5.4 to w outpucie z konsoli napisany jest 2.5.2?

Aha tu jeszcze log z konsoli:
Compiled with Python version 2.5.2.
Checking for installed Python... got it!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in <module>
  File "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\.blender\scripts\bpymodules\
BPyRegistry.py", line 267, in SaveConfigData
    raise Warning(e) # Resend exception as warning
Warning: [Errno 13] Permission denied: 'C:\\Program Files\\Blender Foundation\\B
lender\\.blender\\scripts\\bpydata\\config\\OgrePackage.cfg'

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Luty 21, 2009, 11:38:44
Co do Pythona to zrób tak: odinstaluj obie wersje i potem zainstaluj najnowszą, czyli to 2.5.4. Powinno się wtedy wszystko kompilować właśnie nim.

Warning: [Errno 13] Permission denied: 'C:\\Program Files\\Blender Foundation\\B
lender\\.blender\\scripts\\bpydata\\config\\OgrePackage.cfg'
Są dwie możliwości. Albo podałeś źle ścieżkę dostępu do XmlConvertera albo Twój Blender z jakiegoś powodu nie tworzy pliku .cfg, co byłoby dość dziwne.

Teraz takie pytanie, z jakiego OS korzystasz? I podaj jeszcze wersję Blendera której używasz.