Autor Wątek: Projekt na fizykę związany z grawitacją  (Przeczytany 6311 razy)

Offline Mattrick

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 21:05:18
Za moich czasów się mówiło 'pamiętasz worsmy', a nie 'worms 3d, ta grę o robalach'.

A co do tematu:
jak ktoś już wspomniał (artpoz?) grę taką jak tu:
http://sapporo.cool.ne.jp/f1ash/flash/bowman.swf

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

cyberion

  • Gość
# Luty 16, 2009, 21:09:42
artpoz - twój pomysł bardzo dobry :) ale postanowiłem zrobić ten swój projekt i będę symulował jak spadają z nieba kamyki jakieś:) P.S macie może jakieś modele malutkich kamyczków w formacie MD2? (tylko taki format obsługuje mój edytor map do mojej byłej gry :) )
Pewnie tutaj coś znajdziesz :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 16, 2009, 21:12:55
P.S macie może jakieś modele malutkich kamyczków w formacie MD2? (tylko taki format obsługuje mój edytor map do mojej byłej gry :) )

Ogłośmy kamienie tematem na najbliższe WPR :D

Nawiasem, podepnij sobie jakiś prosty silnik i problem "słabo znam OpenGL" oraz formatów plików masz z bańki. ;)

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 21:15:02
tylko że nei znam żadnego silnika :P wiec zostanę przy prostym wyświetlaniu ( przecież to nei będzie miało nie wiadomo jakie wymagania )

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 23:58:13
Irrlichta poznasz bardzo szybko...

irrlicht.sourceforge.net


Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 17, 2009, 11:28:56
A i się zgodzę. Irrlicht może nie jest najbardziej funkcjonalnym silnikiem świata, wydaje się być tak napisany, że jest po prostu wygodny. :) Naprawdę w nim mało kodu potrzeba od podstawowych rzeczy.

Offline Kyroman

  • Użytkownik

# Luty 18, 2009, 16:21:45
To może układ planetarny to jest dość proste tylko problemem będzie znalezienie odpowiednich tekstur
Tekstury to akurat nie problem, bo na googlach bardzo łatwo da się znaleźć tekstury które właśnie do takich celów służą ;) Np:
http://new.math.uiuc.edu/MA198-2008/wldavis/images/jupiter_surface.jpg
http://orsa.sourceforge.net/textures/jupiter-1k.png
I wszystkich innych planet.

Pomóc Ci, Kafor?
Kula jest od razu dobrze zmapowana (nie licząc biegunów, ale ich się dobrze nie da zmapować :P). Render z teksturą:
http://img4.imageshack.us/img4/6494/jowiszejb3.png
Po kolei:
lewy dolny - 15 segmentów, 180 trisów,
prawy dolny - 20 segmentów, 360 trisów,
lewy górny - 25 segmentów, 550 trisów,
prawy górny - 30 segmentów, 840 trisów.

Istnieje możliwość eksportu z maxa do MD2?

EDIT:
A tu masz od razu z normalkami:
http://planetpixelemporium.com/planets.html
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2009, 16:34:22 wysłana przez Kyroman »

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 18, 2009, 21:47:42
a właśnie.. jak tu o teksturować odpowiednio odpowiednio taką kulę wygenerowaną ręcznie w programie za pomocą funkcji z gluta ?

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 19, 2009, 18:14:34
ej a ktoś zna strony związane z grawitacją na poszczególnych planetach ( po polsku najplepiej jak w jakimś mp3 ;D bo chciałbym to do projektu wrzucić ) ?

Offline rAum

  • Użytkownik
    • blog

# Luty 19, 2009, 18:33:25
tutaj masz informacje o poszczególnych planetach (w tym g poszczególnych):
http://www.aho-online.yoyo.pl/a-d/uklad/usindex.html

W mp3 to mogę doradzić napisanie tekstu dla syntezatora (np: Ivona) i nagranie tego poprzez line-in i zapis w mp3 :)
Ja tak robiłem lektora dla prezentacji z geografii :P