Autor Wątek: Projekt na fizykę związany z grawitacją  (Przeczytany 6495 razy)

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 19:50:47
Witam wszystkich forumowiczów :) Mam taki problem : Nie mam za bardzo koncepcji na jakiś fajny projekt związany z grawitacją na fizykę. Może być zastosowane byle co związane z grawitacją np. jakieś prawa czy co :), żeby to wyglądało jakoś realistycznie ( przynajmniej przypominało ) i tak sorka będzie pod wrażeniem jak zrobię byle co, ale ja chciałbym się przyłożyć.. Macie jakieś fajne pomysły? A ja idę dalej czytać gogle może coś fajnego znajdę :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Luty 16, 2009, 19:58:03
Może kaczki na wodzie ???

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:01:01
Może kaczki na wodzie ???

yyy... jakoś nie kojarzy mi się bardzo z grawitacją :D chodzi mi raczej o coś bardziej naukowego.( jakieś planety czy coś, ale żeby to razem wszystko miało ręce i nogi ) ale dzięki że odpowiedziałeś 1 :D

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Luty 16, 2009, 20:03:18
To może układ planetarny to jest dość proste tylko problemem będzie znalezienie odpowiednich tekstur, bo kule to zawsze się znajdzie ;)
Układ planetarny zajmie ci z 2 dni max.

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:06:38
To może układ planetarny to jest dość proste tylko problemem będzie znalezienie odpowiednich tekstur, bo kule to zawsze się znajdzie ;)
Układ planetarny zajmie ci z 2 dni max.

miałem taki pomysł i jeszcze z możliwością zobaczenia grawitacji na poszczególnych planetach.. z boku chciałem dodać jeszcze jakieś możliwości zmian poszczególnych parametrów ( np. siły przyciągania, czy zmianę tekstury ). A kule to chyba bym robił funkcją do rysowania kuli w OpenGLu chyba że zrobić sobie model kuli xD?

może ktoś ma jeszcze jakiś suuper, genialny pomysł, jak nie to chyba z tymi planetami zrealizuję :P \

P.S jeszcze może ktoś zna jakieś genialne, wyszukane stronki z tematyką związaną z grawitacją / fizyką ?; D oprócz Wikipedii :D

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Luty 16, 2009, 20:15:27
A ile masz czasu na realizację projektu ?

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Luty 16, 2009, 20:18:23
Najlepiej jakbyś sobie wczytywał model.
A do ustawień to można sobie bibliotekę Złośliwca podłączyć.

Możesz też spadające z drzewa jabłka wyrenderować ;) A pod spodem pijanego Newtona;)

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:21:41
hmmm a możesz wytłumaczyć czemu akurat model a nie zrobić zwykłej kuli 1 funkcją ?:P a co do ustawień to wolę na razie sam wszystko pisać bo jeszcze nie umiem na tyle dobrze aby korzystać z gotowych rozwiązań :D

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:22:51
A ile masz czasu na realizację projektu ?

no z jakis tydzień może dwa :D jak oddam póżniej chyba też się nic nie stanie :D ale wolę jak najszybciej bo potem chcę się zacząć do OI przygotowywać

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 16, 2009, 20:30:30
Może demonstrację trajektorii rakiety wystrzelonej z Ziemi z daną prędkością, jednocześnie ukazując pierwszą i drugą prędkość kosmiczną?

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:37:21
Może demonstrację trajektorii rakiety wystrzelonej z Ziemi z daną prędkością, jednocześnie ukazując pierwszą i drugą prędkość kosmiczną?

pomysł bardzo fajny... tylko że niestety za mało co umiem z OpenGL ( ostatni czas tyko algorytmy ) praktycznie to zrobiłem 1 prostą gierkę więc może mi się to nie udać. Chyba te planety zrobię i po prostu niech spadają jakieś obiekty z nieba ( nawet zwykłe sześciany o o teksturowane :P )( może zrobię z tarciem, jak będzie mi się chciało :P )

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:39:39
Albo wpływ prędkości na tor poruszania się jakiegoś obiektu w przestrzeni - np. leci sobie kamyczek i wpada w pole grawitacyjne naszej zasyfionej planetki, albo omija ją, albo tor lotu ulega zakrzywieniu itp.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Luty 16, 2009, 20:41:21
Moja propozycja: Zrób jakąś armatę, która wystrzeliwuje pocisk do celu. Można regulować siłę wystrzału i kąt lufy armaty. Możesz też się pokusić o dodanie wiejącego wiatru albo wagi pocisku. Możesz dodać drugą armatę i zrobić mini-gre na dwie osoby albo zostać przy jednej armacie i pobawić sie partiklami. Ogólnie jak będzie wylatywać jedna kula to łatwo to przerobić na cały zmasowany atak ;) Wystarczy wektorowa grafika i kolorowe pixele i będzie super wyglądać :)

cyberion

  • Gość
# Luty 16, 2009, 20:47:32
A pamiętasz tą grę Worms 3D o robalach :P jak do siebie strzelali ;)

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 20:57:11
artpoz - twój pomysł bardzo dobry :) ale postanowiłem zrobić ten swój projekt i będę symulował jak spadają z nieba kamyki jakieś:) P.S macie może jakieś modele malutkich kamyczków w formacie MD2? (tylko taki format obsługuje mój edytor map do mojej byłej gry :) )