Autor Wątek: Ogre 1.6 - problem z rzucaniem cieni  (Przeczytany 1041 razy)

Offline Tomsin

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 00:37:53
Korzystam z silnika Ogre wersja 1.6.1. Model cieni np. SHADOWTYPE_STENCIL_ADDITIVE nie ma to większego znaczenia (docelowo na pewno będzie inny). Na scenie mam jedno światło typu kierunkowego.

Problem jest taki (dla starych ogrowych wyjadaczy pewnie bardzo prosty ;) ):
Mam miasto z light mapami oraz model postaci. Chciałbym żeby postać rzucała cień na elementy miasta (drogi, budynki itp.). Ale nie chce jednocześnie żeby poszczególne elementy miasta rzucały cienie na siebie wzajemnie i NIE podlegały cieniowaniu dynamicznemu wynikającemu z lampy na scenie.

Próbowałem rozwiązać to tak:
- modele miasta z setCastShadows(false)
- model postaci z setCastShadows(true)
- zadając w materiałach miasta receive_shadows on (żeby widać było cień postaci) – ale przez to modele miasta mają cień wynikający z lampy kierunkowej którą mam na scenie, tego nie chce.

Nie bardzo mam pomysł jak można taki problem rozwiązać.

Za wszelką pomoc wielkie dzięki.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline PP

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 00:47:56
Wyłącz oświetlenie w materiałach modeli miast ( lighting off w pass'ie) .

Offline Tomsin

  • Użytkownik

# Luty 16, 2009, 00:57:58
Próbowałem też tak. Mój material wygląda wtedy:
material roads
{
 receive_shadows on
 technique
 {
           pass
           {
               lighting off
               texture_unit
               {
                   texture roads.tga
                   tex_coord_set 0
               }
           }
 }
}

Niestety nie widać wtedy na nim cienia postaci. Jeśli jesteś pewien że lighting off powinien dać pożądany efekt może popełniłem błąd gdzieś indziej.


Sprawdziłem wszystko i opcja lighting off nie sprawdziła się. Może jeszcze jakieś pomysły?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2009, 17:09:17 wysłana przez Tomsin »