Autor Wątek: Designer  (Przeczytany 1372 razy)

Offline tomq1988

  • Użytkownik

# Luty 04, 2009, 19:46:45
Witam

Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na ten temat. Ogólnie, bardzo ogólnie to wiem mniej więcej na czym polega, ale chciałbym mieć jednak większą wiedzę na ten temat.

Tak więc kilka pytań z mojej strony.

1. Jakich wyróżniamy projektantów w dziedzinie gier ? Projektant grafiki, projektant ... itd
2. Czy dany projektant musi mieć znajomość programowania ?
3. Czy projektant gry musi nadzorować pracę zespołu grafików, programistów, muzyków , dźwiękowców itp ?
4. Czy prócz pomysłu projektant odpowiada za cały wątek fabularny ?
5. Prócz tego, że większość wymaga już jakichkolwiek produktów na koncie w których brało się udział, potrzebne są jakieś określone studia ?

Informacja: Nie, nie jestem następnym który ma pomysł na genialną grę i chce być znanym.
Mam w planach ukończyć własne projekty, jednak widziałbym się w roli jakiegokolwiek projektanta.

Bardzo lubię pisać fabułę, wymyślać innowacyjne pomysły oraz zadania, projektować, przedmioty, postacie potwory, wszystko to balansować poprzez sporządzanie tabel w arkuszach kalkulacyjnych. "Projektować", zachowania, zdarzenia na zasadzie "gdy, nastąpi to, wtedy nastąpi to". itp.

Pozdrawiam
tomq

edit: Jeśli temat w złym miejscu to przepraszam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 04, 2009, 19:55:22
1. Jakich wyróżniamy projektantów w dziedzinie gier ? Projektant grafiki, projektant ... itd
Uniwersalnych? Jest projekt, przy projekcie jest N rzeczy do zaprojektowania. Jakich? To zależy od gry. W tetrisie nie projektujesz fabuły, a przy przygodówce nie robisz rozpiski broni i systemu liczenia HPków.
Gdy jest lista rzeczy do zaprojektowania, to projektanci się nimi dzielą lub są przydzielani i projektują. :)

Cytuj
2. Czy dany projektant musi mieć znajomość programowania ?
Nieraz się przydaje. Jeśli klepie np. samą fabułę lub słowne opisy, to do niczego nie potrzeba, ale jeśli już projektuje np. mechanikę gry, zachowania AI, to wtedy powinien "myśleć po odpowiednich torach", by dobrze, treściwie i jednoznacznie przekazać swoją koncepcję.

Cytuj
3. Czy projektant gry musi nadzorować pracę zespołu grafików, programistów, muzyków , dźwiękowców itp ?
Jeden tak, drugi nie. Zależy ilu ich jest i który co robi :) Jeden nadzoruje, inny jest nadzorowany. Zależy od teamu.

Cytuj
4. Czy prócz pomysłu projektant odpowiada za cały wątek fabularny ?
Fabuła się sama nie napisze, więc KTOŚ w projekcie musi za niego odpowiadać, bo inaczej fabuły po prostu nie będzie. :) Projektant może a) zrobić to, b) próbować zwalić robotę na innego projektanta lub - skrajnie - programistę. :D Ale to tylko przy pracy zdalnej, bo w studiu sfrustrowany swoją pracą programista może zrobić się w stosunku do leniwego projektanta nieco agresywny :)

Cytuj
5. Prócz tego, że większość wymaga już jakichkolwiek produktów na koncie w których brało się udział, potrzebne są jakieś określone studia ?
Nie sądzę, ale zależy na kogo trafisz. :) Są podobno ludzie, którzy patrzą w pierwszej kolejności na papierki (a inna sprawa, co o nich sądzę :)).


Cytuj
Bardzo lubię pisać fabułę, wymyślać innowacyjne pomysły oraz zadania, projektować, przedmioty, postacie potwory, wszystko to balansować poprzez sporządzanie tabel w arkuszach kalkulacyjnych. "Projektować", zachowania, zdarzenia na zasadzie "gdy, nastąpi to, wtedy nastąpi to". itp.
To nastaw się, że są w tym zawodzie do zrobienia też rzeczy, których możesz nie lubić robić, a które zrobić ktoś powinien, i to bynajmniej nie grafik czy koder - oni generalnie mają swoje sprawy. :)

Offline tomq1988

  • Użytkownik

# Luty 04, 2009, 20:55:23
"To nastaw się, że są w tym zawodzie do zrobienia też rzeczy, których możesz nie lubić robić" Jeśli nie chodzi o programowanie, to na każdą resztę jestem chętny.

Czyli wracając do pytania o programowaniu, czyli jest szansa aby projektant w projekcie nie musiał ani tykać się programowania ? :P

Ok , dzięki za tamte odpowiedzi.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Luty 04, 2009, 21:01:22
Ad.1 Warto poczytać creditsy z różnych gier. W dużych projektach są projektanci dźwięku, cinematiców, leveli, interfejsu, walki, są też scenarzyści, konsultanci itd.. itp..
Ad 2 Nie musi. Ale gdy umie to łatwiej mu się dogadać z programistą.
Ad 3 Nie musi. Od tego jest manager projektu.
Ad 4 Fabułę może wymyślić szef, projektant, pisarz, scenarzysta lub jeszcze ktoś inny.
Ad 5 Nie są potrzebne. Jednak na studiach uczysz się wyszukiwać, analizować i przyswajać informacje, a sama ta umiejętność jest bardzo przydatna w rozwiązywaniu konkretnych problemów.

Pozdrawiam
artpoz

Offline ftorek

  • Użytkownik

# Luty 04, 2009, 21:05:27
owszem jest szansa ze projektant nie musi sie tykac programowania - aczkolwiek z doswiadczenia wiem ze dobrze wiedziec jak cos mniej wiecej dziala (od strony technicznej), jak moze zostac zaprogramowane (i czy w ogole moze), no i generalnie przydaje sie miec troche wiedzy takiej ogolno-programistycznej (hmm, nie wiem czy tak mozna powiedziec) - ale po prostu jest wtedy sie latwiej dogadac z programistami... (pewien zasob slownictwa sie przydaje miec i wiedziec o czym sie mowi)

pozdrawiam
f.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 05, 2009, 13:10:21
Cytuj
1. Jakich wyróżniamy projektantów w dziedzinie gier ? Projektant grafiki, projektant ... itd
Zalezy od firmy i osob 'na gorze'. Na pewno musi byc jedna osoba 'techniczna' tworzaca dokumentacje dla programistow. Musi byc jedna osoba zajmujaca sie designem leveli. Musi byc ktos od designu assetow.

Cytuj
2. Czy dany projektant musi mieć znajomość programowania ?
na dluzsza mete musi. Jak nie zna - to w firmie sie nauczy.

Cytuj
3. Czy projektant gry musi nadzorować pracę zespołu grafików, programistów, muzyków , dźwiękowców itp ?
Nie, to Designer przekazuje odpowiednie informacje swojemu leadowi, ktory przekazuje dalej. (choc to roznie bywa, naprawde)

Cytuj
4. Czy prócz pomysłu projektant odpowiada za cały wątek fabularny ?
jesli myslisz ze designer to osoba ktora sobie tylko siedzi i wymysla jakies bzdury to ktos Cie musi sprowadzic na ziemie :P

Cytuj
Bardzo lubię pisać fabułę, wymyślać innowacyjne pomysły oraz zadania, projektować, przedmioty, postacie potwory, wszystko to balansować poprzez sporządzanie tabel w arkuszach kalkulacyjnych. "Projektować", zachowania, zdarzenia na zasadzie "gdy, nastąpi to, wtedy nastąpi to". itp.
to napisz mi maila a dam Ci mozliwosc zrobienia czegos.

Cytuj
czyli jest szansa aby projektant w projekcie nie musiał ani tykać się programowania ?
zalezy od firmy, zalezy od projektu, zalezy od 'gory', zalezy od zapotrzebowania
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2009, 13:13:03 wysłana przez intoxicate »