Autor Wątek: Problem z kasa  (Przeczytany 7105 razy)

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 18:46:07
Cześc mam w sumie nieszczęście w szczęściu brałem udział w konkursie i wygrałem 500zł - bon na książki :DD...
Nie wiem w sumie jekie pozycje będą najlepsze jak na ten momęt edukacji...

Uczę się narazie C++ przeczytalem dotychczasowo "Symfonie c++" Pana Grębosza i czytam "Thinking in c++" Pana Eckela, mam też książkę "OGL Programowanie gier".. Chciałbym jak najszybciej kupić książki bo bon nie jest długo ważny :/..

A więc tak jak sądzicie, jakie książki mam kupic? Chodzi mi o tytuły ktore mam jeszcze kupić do C++ oraz do programowania pod windowsa, cos z grafiki dla początkujących (ogl), a także programy typu photoshop i 3dsmax..
Chyba, że o czymś jeszcze zapomniałem.. :)) Bardzo proszę o podpowiedzi..

Pozdrawiam Siwy :) 


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Toshio

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 19:37:53
Witam

Myślę, że książka warta polecenia to "Charles Petzold Programowanie Windows"

http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=118

Taniej można kupić na allegro  :)

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 19:56:41
Oki no to 120zl juz zglowy ufff:P... Slyszalem juz o tej książce dobre opinie, a wiec mnie juz upewnileś na 100% :))


500zl-
120zl
---------
380zl ;D

No i co dalej .... jeszcze zostaje dalsza nauka c++ i ogl oraz programow do grafiki...

Pozdro Siwy


Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 18, 2006, 19:59:27
Perelki programowania gier tom I, II i III. Pozycja obowiazkowa. Na razie ci sie nie przyda, ale w miare jak bedziesz wiecej wiedzial, bedziesz rozumial coraz wiecej  rozdzialow. A te ksiazki to po prostu obowiazek :)

Pozdr!
novo.

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 20:26:47
Oki parelki 3 tomy mhhh po 85 zl kazda :) 3 * 85 = mhhh 255 jakos tak :P...  Widzialem spis tresci w 3 tomie jest grafika podejrzewam ze chodzi to directX... Ja jak narazie stawialem na ogl kupilem ksiazke ale w sumie jak przeczytam to i to bede mogl wybrac :PP :))...

No to dzieki :)) co dwie glowy to nie jedna :P

zostalo mi juz tylko... okolo 120 zł..

A co myslicie o 2 tomie "thinking in c++" ??

i jeszcze cos do grafiki by sie przydalo- 3dsmax i photoshop oraz latwa ksiazka do ogl lub (no bo mam wybrac przeciez) directX :))

Pozdro Siwy 

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 20:32:33
eeee..... czytalem jeszcze spisy tresci od 1, 2 i 3 tomu vademeców (nie wiem czy dobrze odmienilem, nie bijcie) profesjonalisty i wyglada na to ze wszystkie 3 ksiazki opisuja te same zagadnienia ?? mhhh tak wynika z opisu ksiazek na www.helion.pl :))

Offline Grik

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 20:51:29
Zależy co rozumiesz przez "te same zagadnienia". Po prostu wszystkie są o programowaniu gier ( programowanie grafiki, SI, matematyka etc. ) Żaden rozdział się oczywiście nie powtarza, a kolejne tomy poruszają po prostu coraz więcej tematów.
     A jeśli ja miałbym polecić Ci jakąś książkę o programowaniu w dx to poleciłbym od razu 2 :) programowanie gier w dx oraz directx rendering w czasie rzeczywistym. Książki uzupełniają się nawzajem, więc warto mieć obydwie.

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 20:55:00
Thx.. za wyjasnienie w sumie zaczynam rozumiec teraz dlaczego wybiera wiekszosc dx :)) chyba tez wybiore jak sie mam uczyc dx sound itp itd to czemu odrazu grafiki dx nie opanowac :))..

Okej pieniazki sie juz wyczerpaly wielkie THX za pomoc ale jeszcze broblem moj sie nie rozwiazal do konca caly czas nie mam ksiazkie do tego aby robic postacie 3d do gier oraz robic fajne teksturki w photoshopie (chyba ze cos innego proponujecie :)) )

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 18, 2006, 20:56:34
A co myslicie o 2 tomie "thinking in c++" ??

Ja myślę o nim tyle, że można go ściągnąć za darmo ze strony głównej autora :-)

Aha, i zgadzam się w zupełności z novo co do Perełek - bierz bo naprawdę są przydatne.

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 18, 2006, 21:04:49
Nie decydowalbym na razie o dx tylko dlatego ze na polskim rynku sa 3 ksiazki na ten temat a o oglu 1. O oglu jest bardzo duzo materialow w sieci, oczywiscie mozesz z oglem uzywac dsound i dinput. Jezeli wydaje ci sie ze i tak input i sound jest na dx to mozna odrazu i grafike, ale to raczej nie ma znaczenia bo te moduly niewiele maja ze soba wspolnego. A IMO ogla sie latwiej nauczyc na poczatku i potem ew. przejsc na d3d. Ale to tez kwestia gustu. Jezeli masz juz OpenGL Programowanie gier to ta ksiazka ci na start wystarczy, reszte juz latwo znalezc w internecie, a i tak najpierw lepiej opanowac to co w ksiazce.

Pozdr!
novo.

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 21:26:15
Chcialbym jednak cos prostrzego do ogl jakis kursik bo ksiazka nie jest pisana banalnie tzn. nie rozumiem ogl zeby ta ksiazke czytalo mi sie z przyjemnoscia :/.. a c++ to tak jest :))

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Styczeń 18, 2006, 21:50:57
Jak nie chcesz książki do OGL'a to poszukaj sobie w necie jakiegoś tutotiala. Znacznie przyjemniej się czasem człowiek z czegoś takiego uczy jak z książki pisanej zbyt "mądro"  ;)

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 18, 2006, 21:53:37
Mi sie ksiazke latwo czytalo i wszystko rozumialem. Inaczej bylo w moim przypadku z dx, z ktorym kilka razy sie meczylem, lecz ostatecznie zostalem przy oglu. Jezeli masz gdzies w okolicy empik lub duza ksiegarnie w ktorej mozna troche posiedziec, to proponuje przejsc sie i poprzegladac dokladnie ksiazki o dx. Przeczytac poczatkowy rozdzial, albo dwa. Jezeli duzo lepiej idzie ci z dx'em to przy nim zostan, jezeli nie no to musisz sie zdecydowac co latwiejsze i zabrac za to.

Pozdr!
novo.

Offline siwy

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 22:08:42
Moze i masz racje ale te ksiazke z ogl to kupilem z glupoty wtedy jeszcze symfonie nie skonczylem bylem gdzies pod koniec 1 tomu :)).. Wiec mam nadzieje ze teraz gdy ja bede czytal to bedzie sto razy lepiej :D

Acha teraz jestem w plowie thinking 1 tom (to juz pisalem) i nie wiem co zaczac robic gdy go skoncze, kupic sobie programowanie pod windows? Jeszcze raz zaczac tak na powaznie sie ogl czy moze dalej zaglebiac sie w tajniki c++ z panem Gręboszem i Eckelem chodzi mi o [asje i thinking 2 tom :))..

Ja nie wiem co lepiej bedzie dla mnie wy wiecie bo juz to przechodziliscie i mozecie powiedziec cos z tym fantem zrobic.. Dodam tylko ze mnie to bez roznicy bo przeciez kiedys ta pierwsza gre napiisze :P :))

Pozdro Siwy   

aod

  • Gość
# Styczeń 18, 2006, 23:46:46
Ja w sumie nie wiem po co kupowac ksiazki o czyms, co mozna znalezc w manualach :P Kup Perelki i np. Cormena, a reszty sie naucz z tego, co jest na necie, na Petzolda juz by mi teraz szkoda bylo kasy. Jest jeszcze fajna ksiazka, ma chyba tytul "Wprowadzenie do geometrii obliczeniowej" (nie chce mi sie ruszyc tylkk, zeby sprawdzic :P), taka w niebieskiej okladce - rowniez ciekawa :)