Autor Wątek: [biblioteka]ColDet  (Przeczytany 1965 razy)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 12:09:20
ColDet

strona: http://photoneffect.com/coldet/

ColDet jest biblioteką służącą do wykrywania kolizji między modelami 3D. Jej niewątpliwą zaletą jest niesamowicie łatwa obsługa! Jeśli piszesz silnik fizyczny i potrzebujesz szybkiej a zarazem dokładnej detekcji kolizji, ColDet jest wsam raz dla ciebie!

- Działa na każdym modelu 3D
- Przenośna (VC, BCB, oraz G++)
- Używa hierachi BBoxów do szybkiej detekcji kolizji
- Używa dodatkowego testu przecięcia trójkątów dla 100% dokładności!
- Pozwala uzyskać dokładny punkt kolizji oraz parę kolidujących trójkątów
- Pozwala ustalić czas detekcji
- Detekcja kolizji Model-Model
- Detekcja kolizji Promień-Model
- Detekcja kolizji Segment-Model
- Detekcja kolizji Sfera-Model
- Detekcja kolizji Promień-Sfera oraz Sfera-Sfera
- Wydane na licencji Library GNU Public Licence (LGPL)

Jej używanie jest proste jak budowa cepa:
MiniTutorial
Cytuj
//  Tworzymy model
CollisionModel3D* model = newCollisionModel3D();

//  Dodajemy trójkąty
model->addTriangle(vertex1,vertex2,vertex3);
model->finalize();

 // tranforumujemy
model->setTransform(macierz);

// sprawdzamy kolizjie
if (model->collision(model2) { kolizja }



download: http://photoneffect.com/download/coldet_11.zip
demo: http://photoneffect.com/coldet/coldemo.zip

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 12:43:16
fajne ale co z odpowiedzią na kolizję?
trzeba pisać samemu, jeśli tak to lepiej skorzystać z silnika fizyki np Newton

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 12:49:35
Jeśli piszesz silnik fizyczny i potrzebujesz szybkiej a zarazem dokładnej DETEKCJI kolizji

To jest dla tych co chcą pisać własny silnik lub potrzebują tylko detekcji (bez response)