Autor Wątek: Hokus pokus czary mary - czyli cos o magii w grach :)  (Przeczytany 8685 razy)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 18:22:23
Ostatnio zastanawiałem się nad kwestia magii w grach RPG.. zwykle jest to ograniczone do zapasu energii/many i klikania w przyciski ew ( np w popularnymm MMO LIneage 2 i nie tylko) "F1" itp.
Jakie Wy macie pomysły... ?

ja mam np. Taki ... super hiper trudny do zrobienia i zapewne niewydajny...
Zaczerpnąwszy zaś z Eragona i... Tibi (ach!) :p

Otóż każdemu zaklęciu odpowiadało by słowo... słowa można by umieszczać pod przyciskami ( i tu kłania się Tibia)..
Z ta różnicą ze można kombinować i układać kilka slow w jeden ciąg tworząc bardzie energo-nieoszczędny i silniejszy efekt... (tu klania sie Eragon ;p) (np. słowo huragan i ogień dało by pożar w Kalifornii  :P)

A wiec to moja propozycja, a Wasza? :p

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Styczeń 22, 2009, 18:34:21
System inkantacji to jest świetna sprawa, gorzej jeśli trzeba byłoby go wykorzystać szybko i "bezboleśnie". Również w takim systemie dałoby się tworzyć własne zaklęcia mieszając słowa - mniam. W takim wypadku najlepsze chyba byłoby zrobienie obsługi mikrofonu ("Kurde! Ogień ogień! Nie działa! Co z tą maną?! Noż, ubili mnie...."). Taki system byłby świetny. Gorzej z jego implementacją.
Pomyśl nad tym ;)
Pozdrawiam
-Anonim

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 22, 2009, 18:41:05
Cytuj
Ostatnio zastanawiałem się nad kwestia magii w grach RPG.. zwykle jest to ograniczone do zapasu energii/many i klikania w przyciski ew ( np w popularnymm MMO LIneage 2 i nie tylko) "F1" itp.
Tak... ale zaraz poniżej piszesz:

Cytuj
Otóż każdemu zaklęciu odpowiadało by słowo... słowa można by umieszczać pod przyciskami ( i tu kłania się Tibia)..
Z ta różnicą ze można kombinować i układać kilka slow w jeden ciąg tworząc bardzie energo-nieoszczędny i silniejszy efekt... (tu klania sie Eragon ;p) (np. słowo huragan i ogień dało by pożar w Kalifornii  :P)
A więc dalej stary dobry zapas energii i skróty, tyle że skrót może być wieloklawiszowy. ;)

Cytuj
W takim wypadku najlepsze chyba byłoby zrobienie obsługi mikrofonu ("Kurde! Ogień ogień! Nie działa! Co z tą maną?! Noż, ubili mnie...."). Taki system byłby świetny. Gorzej z jego implementacją.
Z mikrofonem przy dobrym poczuciu humoru ze strony developerów to by mogły wychodzić motywy rodem z Seksmisji. ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 18:42:33
Widziałem takie rozwiązanie w mapie do Warcrafta 3 (nazywała się SpellCraft). Moim zdaniem brzmi to fajnie ale tylko na papierze. W rzeczywistości dla np trzech różnych słów i trzech słów w ciągu mamy 27 różnych kombinacji zaklęć. Każde z nich wymagałoby implementacji i zapamiętania przez graczy. Następnie gracze zapamiętaliby tylko 4-5 zaklęć, takich, które są najskuteczniejsze.

Offline hashedone

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 18:42:52
Osobiście taki system zaprojektowałem, ale na implementacje trochę poczeka (aktualnie programowana jest grafika do gry - nie, na warsztacie nie pojawi się jeszcze pare ładnych miesiąców:P). Ale to będzie trudne. W każdym razie jeszcze co do magii ciekawy moim zdaniem (mój:P) patent to mana, ale nie nagromadzona - jej zagęszczenie w powietrzu (i nie tylko). Masz na danym obszarze np. wskaźnik many 15 (na 100 wartości z palca wyssane bo to jeszcze jest na etapie projektowania) i teraz musisz nauczyć się tę magię skupiać. Jeśli 15 to wartość mała (u mnie 20 to przeciętna w założeniu) to łatwo spaprać zaklęcie (żeby nie mówić że trudno je rzucić:P), chyba że ma się ablitki;) To moje spojrzenie na magię;)

Co do trudności w implementacji - czy to musi być losowe? Przecież magia może mieć gramatykę - "Sfera żywioł cel źródło przymiotnik przymiotnik";) I teraz dla 6 słów służy do opisu zaklęć z pięciu sfer, czterech żywiołów, i w wariantach zależnych od dwóch przymiotników (jeśli ich będzie po 5 to mamy 25 * 16 zaklęć), przy czym cel i źródło nie wpływają zbytnio na zaklęcie...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2009, 18:45:51 wysłana przez hashedone »

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 22, 2009, 18:43:05
Może nie tyle dotyczy to samego używania magii, ale pamiętam że w którejś z tych śmiesznych gierek powstałych jako dodatki do filmów o Harry Potterze widziałem ciekawy sposób nauki nowych zaklęć. Należało mianowicie odpowiednio szybko i dokładnie zakreślić myszką podany kształt... Może to na pierwszy rzut oka mało imponujące, ale pomyślmy, że w większości gier nowe czary po prostu się kupuje jednym kliknięciem :)

Nadal więc można wymyślić coś ciekawego i przedstawiony system łączenia czarów też wydaje się całkiem obiecujący. Obawiam się jednak, że byłoby ciężko opracować słowa na odpowiednim poziomie ogólności, które mogłyby dawać dostatecznie dużo sensownych efektów w wyniku ich połączenia. A poza tym zaklęcia muszą jeszcze brzmieć odpowiednio tajemniczo - "ogień + huragan" raczej odpada ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 22, 2009, 18:48:00
A poza tym zaklęcia muszą jeszcze brzmieć odpowiednio tajemniczo - "ogień + huragan" raczej odpada ;)
Jak ktoś kiedyś stwierdził: "Quidquid latinam dictum sit, altum videtur." (cokolwiek powiedziane po łacinie wydaje się wzniosłe) ;)


Zresztą, sentencje typu "Ogień! Huragan!" brzmią i tak lepiej niż "Pikachu! Wybieram cię!", więc i tak źle nie jest. ;)

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 18:50:32
Co do słów to można by użyć słów w prastarym języku ("abrakadabra ogniomur sratatatatata") i mamy firewall, ale ciężko to z mikrofonem.

Jeśli gra dla dzieci to coś na wzór harry'ego byłaby ekstra tylko nie tylko w nauce ale i rzucaniu. Tylko kształty tak około i do tego im dokładniej narysujesz tym lepszy efekt czaru.

Ew. można by bez many *dla doroślejszych), żeby zaklęcia zabierały pkt. zdrowia, ale tylko do pewnego momentu. Wykazywałoby to zmęczenie jeśli rzucasz czary.  

Albo mana zbierana na krańcach świata jak w MtG...

Ale to tylko kopie nic oryginalnego... fajny byłby miks rysowania kształtu różdżką i rzucania słów przez mikrofon...


Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 19:03:03
Ba... Quenya nie jest zlicecjonowana... jak na swiat fantasy w sam raz... albo lepiej.. kiedys pod wplywem Silmarillion zrobilem wlasny jezyk :p
Odszuka sie w papierach... Co do trudnosci zapamietac takie slowa to bylby problem i juz nad tym sie zastanawialem (i to nie raz)... mysle ze zwoje mogly by pomoc...
Np. Piszesz w takim zwoju zaklecie i "odpalasz je w czasie walki"... a zwoj znika pozaostawiajac efekt...  Najlepiej gdyby nie mowic o tym graczowi ze mozna tak laczyc... tylko gdzies tam NPC niech o tym wspomni ze np. "Kiedys to uzylem polaczenie wiatru z ogniem i powstalo inferno.... ach co to za bylyy czasy..." Drugi problem z kad mialby wziasc  te slownictwo...? ano z przyciskow np . piec podstawowych zaklec a potem "cholibka...  dlaczego nie mam wiecej zaklec... aa glupia ta gra" :p
Chyba przekombinowalem :P

Offline Oti

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 20:01:10
Co do słownictwa, to Tibia ma bardzo fajne:
flam-ogień
frigo-lód
san-świętość
mort-śmierć
tera-ziemia
vis-energia
Łatwo zapamiętać. Są jeszcze takie słowa jak: exori, exevo, gran, mas, hur, adevo, adori. Wygodne, łatwo zapamiętać nazwy poszczególnych czarów:
exevo gran mas flam-eksplozja ognia(są też eksplozje dla innych żywiołów)
exori vis-pocisk energii(j.w.)
etc. Jeśli czary mają być rzucane poprzez wypowiedzenie "magicznych słów", to proponuję w/w system. :)
A co do nauki czarów: Może scrolle lootowane z potworów?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 20:10:16
ja bym chętnie zobaczył spelle castowane z gestów, coś jak Black & White. Im dokładniejsze gesty tym mocniejsze zaklęcie, jak się śpieszysz to pierdniesz ogniem w przeciwnika, jak spokojnie przygotujesz to meteoryt spada.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 20:15:00
Planowalem pewnego rodzaju "kare" za zbyd duze zuzycie energii - smierc(ew. przed atakeiem ktory zabije pytanie typu " Czy ty napewno tego chcesz?")
Ale z czarami z potworkow... dobre " Oo nowy czar!!! ciekawe co robi.... Boom... super... jaka to byla formulka?"

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Styczeń 22, 2009, 20:19:09
Może scrolle lootowane z potworów?
Tibia, przed 1 "reformą" czarów? ;-)

Proponuje:
Machać myszką, a wzorów samemu dochodzić ;]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2009, 20:23:09 wysłana przez rm-f »

Offline Estelhof

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 21:00:31
Planowalem pewnego rodzaju "kare" za zbyd duze zuzycie energii - smierc(ew. przed atakeiem ktory zabije pytanie typu " Czy ty napewno tego chcesz?")
Ja wiem, że w Eragonie to wygląda pięknie ładnie, ale myślę, że taka śmierć byłaby 'nieco' irytująca dla gracza. Jak już wiem jak potężne spelle mam do dyspozycji to staram się ich użyć, ciężko wtedy o takie panowanie nad sobą. Już wydaje mi się że tą 'karą' mogło by być jakieś zwolnienie prędkości poruszania się gracza czy coś w tym klimacie :)

Offline 0utsideR

  • Użytkownik
    • Red Water - 3D low fanstasy cRPG

# Styczeń 22, 2009, 21:17:58
W moim cRPG, który powstanie za kilka lat będzie to rozwiązane następująco:

1. Będzie mana lub inna energia odpowiedzialna za czary, która będzie rosła wraz z doświadczeniem w czarach (nie ogólnym). Rzucanie czarów będzie odejmować jej odpowiednią część. Będzie możliwe rzucanie czarów bez many tylko, że wtedy będzie ubywać HP (taki czar rozpaczy w kryzysowych sytuacjach).
2. Każdy czar będzie się rzucać odpowiednia ilość czasu. Będą czary rzucane po kilkanaście sekund i takie które rzuca się w ułamku sekundy. Problem będzie polegał na tym, trzeba skończyć rzucać czar we właściwym momencie (wskaźnik na jakimś pasku) bo jeśli skończy się za wcześnie to spell nie będzie miał pełnego powera, a jeśli za późno to mogą pojawić się różne nieprzewidziane efekty jak np zamiast fireballa - ognisty golem któremu nie przypadliśmy do gustu lub wielka strata many i zero efektu. Oczywiście  część na pasku wskazującym postęp rzucania czaru, która wskazuje właściwy moment też ma różna długość więc to nie musi być łatwe do trafienia nawet przy długich czarach bo przecież wskaźnik może przyspieszać w różnych momentach.
3. Uczenie się czarów będzie sprawiać, że pasek i wskaźnik będą stawać się dla gracza przyjaźniejsze. Długie czary będą się skracać, krótkie wydłużać moment właściwy do zakończenia zaklęcia itp itd.

Pomysł na mojej licencji nie jest opatentowany więc można śmiało z niego korzystać do zastosowań niekomercyjnych  :P ;D