Autor Wątek: Jak wykryć niedozwolone operacje w programie (C++) pod Windows?  (Przeczytany 2875 razy)

Offline MDW

• Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Styczeń 21, 2009, 08:58:32
Jestem w trakcie pisania czegoś na kilka platform. Dzięki #define, przenośnemu SDL, OpenGL i C++ zmieniając jeden wiersz w swoim programie mogę skompilować i uruchomić go zarówno pod Windows jak i (pewnie dosyć dziwnym dla niektórych) MorphOS-em. Niestety w programowaniu pod Windows jestem zielony i stąd zapewne powstał problem na który trafiłem. Ale najpierw kilka słów wstępu.

MorphOS to ciągle rozwijanym, komercyjnym (kilka miesięcy temu kupiłem wersję 2.0, a miesiąc temu wyszła aktualizacja 2.2) klonem AmigaOS w pełni skompilowanym dla procesorów PowerPC. Działa na maszynach PegasosI i II (G3/600, G4/1000) i Efika. Wkrótce pojawi się wersja dla MiniMaca z PowerPC. Stare wersje działały na Amidze Classic z PowerPC ale były bardzo zubożałe i ta platforma nie jest już wspierana przez obecne wersje. MorphOS jest niemal w 100% kompatybilny wstecz z AmigaOS do wersji 3.9 włącznie. Przez ostatnie lata system rozwinął się bardzo ale chcąc zachować kompatybilność z klasyczną linią AmigaOS musi ciągle mieć jego podstawową wadę, czyli brak ochrony pamięci. To znaczy w tej chwili ma ale taką bardzo szczątkową (chyba nie można wjechać na obszar pamięci zajmowany przez kernel). No i wszelkie niedozwolone operacje mogą (chociaż nie muszą - to jest loteria) skończyć się zwisem programu tego albo nawet innego. Zdarza się wywrotka całego systemu. To jest cena kompatybilności z AmigaOS 3.x. Jak program jest poprawnie napisany to takie rzeczy nie mają prawa się zdarzyć.