Autor Wątek: FPS - design doc na bieżąco  (Przeczytany 2134 razy)

Offline Ciapcian

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2009, 15:21:28
Mam pomysł na fajną grę FPS, tylko żeby was nim zainteresować musiałbym napisać design doc. Nie wiem co powinno się znaleźć w takim dokumencie, dlatego wymyśliłem, że będę go tworzył powoli na tym forum a wy mi w tym pomożecie. Będziecie pisali co powinno się znaleźć w takim design docu, a ja będę tu dopisywał to czego brakuje, dzięki temu nauczę się w końcu pisania takich dokumentów, a być może przyda się to też innym, którzy nie mają pojęcia jak takie coś napisać. Więc od czego powinienem zacząć?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

bs.mechanik

  • Gość
# Styczeń 04, 2009, 15:29:40
Powinienes przede wszystkim zaczac od przeczytania tego, co czasem daje stare dobre google.
Choc nawet bez niego mozna sie obejsc.

http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=23
Tam masz sporo informacji na temat projektowania gier.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 04, 2009, 19:05:01
Cytuj
Mam pomysł na fajną grę FPS, tylko żeby was nim zainteresować musiałbym napisać design doc.
Myślę, że się mylisz. Żeby nas nim zainteresować, musiałbyś stworzyć techdemo, tudzież cokolwiek w co da się zagrać. Swoich pomysłów każdy ma już w nadmiarze. :)

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2009, 21:04:33
Swoich pomysłów może i każdy ma w nadmiarze, ale dobrych pomysłów to już trochę mniej jest :P

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 04, 2009, 21:56:23
Problem w tym, że po zapisaniu dobry pomysł może okazać się quake1 z dodanym bloomem ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 04, 2009, 22:15:47
Swoich pomysłów może i każdy ma w nadmiarze, ale dobrych pomysłów to już trochę mniej jest :P
Każdy swoje pomysły uważa za dobre, więc to rzecz względna. ;)

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2009, 22:39:39
Hmm, to zależy ile czasu upłynie od jego wymyślenia, bo ja zauważam że coś dziś wydaje się super, jutro jest mierne, a po jutrze to już szkoda gadać (przynajmniej w większości przypadków) :)
A jeśli chodzi o d-doc to może przydatne być:
http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=183
W sekcji artykuły są jeszcze dwa o d-doc'u, ale dotyczą RPG, więc nie podaje linków...
EDIT:
Cytuj
Każdy swoje pomysły uważa za dobre, więc to rzecz względna. Wink
Nieprawda, ja nie uważam(przynajmniej nie wszystkie):) :P
DOWN:
Cytuj
Tak, tyle że do tego czasu zwykle się wymyśli jak to usprawnić, albo wpadnie nowy pomysł. Smiley
Który wcale nie musi być lepszy od poprzedniego, a co do usprawniania to też z tym różnie bywa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2009, 21:14:30 wysłana przez Syriusz »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 04, 2009, 22:47:58
Hmm, to zależy ile czasu upłynie od jego wymyślenia, bo ja zauważam że coś dziś wydaje się super, jutro jest mierne, a po jutrze to już szkoda gadać (przynajmniej w większości przypadków) :)
Tak, tyle że do tego czasu zwykle się wymyśli jak to usprawnić, albo wpadnie nowy pomysł. :)

Offline BTM

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2009, 09:31:33
Hmm, to zależy ile czasu upłynie od jego wymyślenia, bo ja zauważam że coś dziś wydaje się super, jutro jest mierne, a po jutrze to już szkoda gadać (przynajmniej w większości przypadków) :)
Tak, tyle że do tego czasu zwykle się wymyśli jak to usprawnić, albo wpadnie nowy pomysł. :)

... i przeciągnie się to o kolejne 10 lat.

Duke Nukem Forever, anyone? ;-)