Autor Wątek: Pomysły które mają to coś, ale nie są przez nas realizowane  (Przeczytany 4969 razy)

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Styczeń 01, 2009, 20:38:59
Moją inicjatywą jest, aby stworzyć wątek w którym będziemy opisywać swoje pomysły które mogą się spodobać, ale samemu albo nie mamy na to czasu (super doświadczeni) lub nie mamy aż tak dużego doświadczenia aby go zrealizować.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mrowa

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2009, 20:46:22
Masło maślane moim zdaniem. W dziale pomysły robić wątek o pomysłach, które nie mogą być przez nas realizowane. W sumie jak ktoś tutaj dzieli się 'swoim super pomysłem na grę' to przeważnie nie ma zamiaru nad nią pracować, bo jak by miał zamiar, to napisze 2 zdania i powie, że szczegółów nie zdradzi, żeby mu nie ukradli pomysłu :).

Ale ja tam nie wiem, w sumie innym może się spodobać, że tutaj będą wyzbierane tylko takie pomysły, które można wykorzystać w swojej grze.

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Styczeń 01, 2009, 20:55:31
Więc ja zacznę.
Opis Gry: Gra miałaby być nowszą wersją popularnej wersji gier DSJ. W świecie 3D, skakalibyśmy skoczkiem który musi zbierać doświadczenie.
Rozpoczynamy grę:
Wybieramy sobie imię nazwisko i wiek . Zostajemy skoczkiem który skacze jako przed skoczek na dość mało popularnych zawodach. Naszym celem byłoby wykazanie się, i pokazanie z jak najlepszej strony. Jeśli nie udałoby się dostać dalej, kończy się kariera. Wykazanie się prowadzi do podpisania kontraktu itp.
W czasie lotu na długość skoku wpływa doświadczenie, możliwości fizyczne, strój i przygotowanie oraz strach.
Skaczemy z 70 przeciwnikami w treningu, kwalifikacjach, pierwsza i druga seria. Upadek dość groźny obniża doświadczenie oraz powiększa strach gracza do maksimum na tej skoczni na której był upadek a średnio o trochę. Mogłyby się zdarzać efekty losowe np. kradzież sprzętu, znalezienie sponsora, rozmowa z utalentowanym skoczkiem.
Doświadczenie - zmniejszałoby szybkość działania gry, co by dało to że łatwiej trafić w próg
Możliwości fizyczne i strój - oddziaływało by tylko w czasie lotu i wpływało na wysokość i długość lotu i prędkość spadania.
Przygotowanie - czas reakcji na ruchy np. myszką
Strach - np. w czasie zjazdu upadek, blok np. przycisku myszki w czasie w którym należy wybić się z progu.

Można by zrobić wersję przez sieć. Np. skaczemy w turnieju organizowanym na danym serwerze. I oddajemy swój skok i czekamy na innych graczy aż wszyscy skończą. Jeśli wszyscy skończą to pokazuje się komunikat że zakończono serię i pokazują się wyniki i znów jeśli dostaliśmy się dalej to znów wysyłamy swój skok na serwer itd.

Według mnie dość ciekawy pomysł.

Moje ograniczenia: Brak doświadczenia w 3D i brak umiejętności dość optymalnego sprawdzania kolizji oraz nieumiejętność kodzenia gier sieciowych.


POMYSŁ W 100% MOŻNA WYKORZYSTAć, W RAZIE CZEGOŚ MOŻNA SIę ZE MN¡ SKONTAKTOWAć JAKBYM COŚ ZREALIZOWAŁ itp.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2009, 20:57:04 wysłana przez micran »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 01, 2009, 22:02:16
A ja sobie robię taką listę z rzeczami, które kiedyś bym sobie chętnie zakodził, gdy będę miał czas. Raz na parę tygodni coś do niej dopisuję i po problemie. Z głowy idee wylatują, ale z dysku raczej nie. :)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2009, 22:18:40
Właściwie to ten pomysł już powoli realizuję (udostępniłem proste demko), ale oczywiście sami nic nie zdziałamy:
http://unnamedproject.wikispaces.com/ cały opis projektu

Ragnarok

  • Gość
# Styczeń 02, 2009, 01:49:05
To jest dział do chwalenia :D się czy żalenia  :'(?
Prawdziwy mężczyzna rozpoznawany jest po tym nie jak zaczyna, ale jak kończy.
A wy chłopcy zaraz tu zaczniecie się żalić, ze macie pomysły ale nic poza tym. Ale nie krępujcie się. Zaraz ktoś powie, tak tak, mamy ciężkie czasy, zimno na dworze. Może pocieszy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 02, 2009, 07:55:06
Cytuj
Pomysły które mają to coś, ale nie są przez nas realizowane
A co to znaczy "mają to coś"? Jesteśmy programistami, więc bądźmy precyzyjni. :)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2009, 11:14:04
Cytuj
A co to znaczy "mają to coś"? Jesteśmy programistami, więc bądźmy precyzyjni. Smiley
Oooo, ja się chętnie wypowiem.
1.Oryginalny, ciekawy, przykuwający uwagę etc.
2.Taki, że w efekcie powstanie wciągająca czy w ogóle grywalna gra. Czasem są oryginalne gry z ciekawą fabułą, ale ogólna mechanika gry odstrasza (taki przykład: Police: Destruction Street właściwie to ciekawy pomysł, ale sama gra taka słaba wyszła... no przynajmniej w moim odczuciu. Ma w sobie to coś, co odpycha.
A legendarny przykład prostej, wcale nie wymyślnej ale na maxa wciągającej gierki-Icy Tower.
Trzeba mieć w sobie to coś żeby przewidzieć: "O! Jak będę to tak i tak robił to to będzie wciągające!".Trudna sztuka.
3.Dopracowany, trzeba opracować teren, całą mechanikę, menusy, jaka będzie muzyka i Bóg wie co jeszcze. To jest co najmniej z 20 stron game conceptu.
4.ODPOWIEDNIO ŁATWY DO ZROBIENIA. Można mieć pomysł na ciekawego, oryginalnego RPGa z ciekawą fabułą i mechaniką, ale jeśli to wszystko jest zbyt trudne do wykonania i nie ma się pomysłu na odpowiednio łatwe stworzenie tej gry to będą z niej nici, szczególnie gdy nie ma się budżetu, ale amatorską ekipę.
Trzeba przewidzieć "O, zaprogramowanie tego będzie łatwe" albo jeszcze lepiej "O, zaprogramowanie tego będzie łatwe, ale mocno umili grę-tak więc wprowadzamy. Ale tego nie wprowadzamy, bo jest za trudne do zaprogramowania".

Jak na mnie ten projekt: http://unnamedproject.wikispaces.com/ spełnia te założenia, no nie do końca jeszcze z punktem 3, ale nastawiamy się teraz na stworzenie jakiegoś prototypu, a potem całej dopracowanej gry.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2009, 12:19:17 wysłana przez kordix »

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Styczeń 02, 2009, 12:46:53
Kurcze, co to ma być ???
Tu miały się wpisywać osoby, które mają ciekawy pomysł lecz sami nie potrafią go zrealizować na dzień dzisiejszy i/lub uważają, że sami nie będą zainteresowani jego realizacją za parę miesięcy gdy będą mieli czas.

#Regnarok: Ten wątek ma być kopalnią pomysłów które można używać i się pod nimi podpisać (jako swoje).

Zamierzenie tego wątku były takie:
# Każdy mógłby użyć tutaj podanego pomysłu jako swojego
# Znaleźć np. podobny do swojego pomysłu opis i przetransportować niektóre elementy do siebie.

I prosiłbym wpisujących swoje pomysły, o jakiś zarys tego co jest pomysłem, a nie sam link.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2009, 12:57:43
Cytuj
Kurcze, co to ma być ???
Tu miały się wpisywać osoby, które mają ciekawy pomysł lecz sami nie potrafią go zrealizować na dzień dzisiejszy
No przecież mówię że sami nic nie zdziałamy.
Cytuj
Ten wątek ma być kopalnią pomysłów które można używać i się pod nimi podpisać (jako swoje).
Pomysł tego projektu jest całkowicie otwarty i jak chcecie możecie go powielić i nie wiadomo co z nim zrobić.
Cytuj
I prosiłbym wpisujących swoje pomysły, o jakiś zarys tego co jest pomysłem, a nie sam link.
Ok. Unnamed-jest to projekt otwartej gry Hack'nSlash/RPG (jak np. Diablo). Na czym polega ta otwartość? Otóż każdy może mieć udział w stworzeniu projektu. Każdy może stworzyć własne modele, lokacje, muzykę pomysły do wykorzystania w grze. Wszystko to można wrzucić do działu download, i każdy będzie mógł z tego korzystać w celu dalszego rozwoju gry. Na przykładzie: ktoś wrzuca model budynku, ktoś inny wykorzystuje to do stworzenia terenu, ktoś jeszcze inny stwarza z tego grywalną lokację z potworami, NPCami i questami.

Będzie to połączenie top-down shootera z RPG.
a.)Top down shooter-to widok z góry, poruszamy celownikiem tak jak kursorem na pulpicie, strzelamy do potworów. Myślę że najłatwiej opisze to ten screen z Alien Shooter:
b.)RPG to:
-otwarty świat (że chodzisz gdzie chcesz, nie level po levelu)
-zdobywanie doświadczenia
-wykonywanie questów, zdobywanie nagród za nie
-zdobywanie coraz lepszego ekwipunku

Mechanika gry będzie się opierać na grze Shadow Clones.
http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=181 Opis gry na gamedev, screeny, link do ściągnięcia.
Model chodzenia, strzelania, ekwipunku, niszczenia będzie taki jak w tej grze. Bynajmniej na początku ale z dalszym rozwojem projektu coraz mniej będzie widać zapożyczenie z SC. Z czasem wszystko przekształcimy, dorobimy i ulepszymy tak, że nie będzie widać tego, że wykorzystaliśmy kod z SC.
///Edit: oczywiście nie zapomnimy o twórcach SC i umieścimy ich w creditsach gry.

Fabuła:
Był sobie jakiś gość. Który chciał sobie pograć w jakąś fajną, nieskomplikowaną luźną gierkę, (co nie oznacza że bezmyślną). Grę w której nie ma jakichś wielkich zawiłości fabuły, ani setnej historyjki w stylu „jesteś w dolinie smoków Vanderfield. Tą krainę opanowało zło.... Musisz pokonać jakiegoś tam arcyksiężnika...”. Grę, w której nie ma logiki, wszystko jest luźne, nikt nie zastanawia dlaczego to tutaj się pojawiło. NPCowie gadają o swoich twórcach i ich kompleksach, chodzisz sobie najpierw to podziemnych baz w klimacie Hi-tech, a potem wchodzisz do średniowiecznego zamczyska. Możesz kierować równie dobrze gościem a'la James Bond i arcymagiem a'la Gandalf. Grę, w której nie liczy się grafika., ale luz i oryginalność.
W tą właśnie postać wcielasz się ty, Graczu!

Oczywiście questy będą miały jakąś fabułę, jakąś historyjkę, jakieś wyjąśnienie że np. ktoś gdzieś schował broń. Ale panuje to całkowity luz-nikt nie domaga się aby wszystko było spójne i logiczne.

Więcej oczywiście na stronie projektu: http://unnamedproject.wikispaces.com/Co+to+jest+unnamed%3F
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2009, 13:02:33 wysłana przez kordix »

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Styczeń 02, 2009, 13:04:34
#kordix: To nie było skierowane do ciebie(no może o tym linku to tak), chodziło mi o wypowiedzi które nic nie wniosły:
- kos
- Ragnarok
- Krzysiek K.

Dobrze, że opisałeś swój pomysł/projekt.

Offline VG

  • Użytkownik
    • Portoflio

# Styczeń 02, 2009, 13:19:06
Już od dłuższego czasu myślę nad pewną symulacją polityczną - poważną bez żadnego humoru w 2d, w której liczyć się będzie zmysł ekonomiczny oraz strategiczny.
Gracz zaczyna rozgrywkę od założenia swojej partii politycznej w wybranym państwie a następnie wszystkimi możliwymi środkami (tak korupcją też co jest w grze bardzo ryzykownym rozwiązaniem) dąży do uzyskania większości mandatów w sejmie. Gdy dana partia większością wygra wybory do parlamentu wybiera premiera oraz cały rząd. W miarę rozbudowania rozgrywki prowadzi stosunki dyplomatyczne z innymi państwami wprowadza ważne ustawy dot. państwa itp które mają wpływ na przebieg gry. W założeniu cała gra ma nie być łatwa heh ;)
Uważam też że coś takiego może budzić wiele kontrowersji  ;D

Offline mieciu23

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2009, 22:12:29
Witam. Jestem tu Nowy :P
Mam dwa pomysły jeśli chodzi o gry.
Myślałem nad grą Bleach w wersji nad PC - opis dodam w inny dzień ponieważ nie mam zbytnio czasu :)
Drugim pomysłem jest FPS:
czas i miejsce akcji: Londyn, inne miasta i wyspy, Rok 2039.
Wcielamy się Markus'a Fenix'a (dawnego członka służb specjalnych do walki z terrorystami).
Pewnego dnia gdy Markus Fenix wraz ze swoją żoną są na wakacjach dostał list od rządu w którym było napisane iż skradziono 10 ton bardzo silnego ładunku wybuchowego itd. Markus nie mając wyjścia zgadza się i wyrusza do Londynu by dostać dalsze informacje.
Wyrusza na pierwszą misję na opuszczoną wyspę gdzie staje do walki z terrorystami jednakże traci pamięć po upadku gdy leciał na spadochronie. Terroryści korzystają na tym i przygarniają go pod swój dach, szkolą go i wmawiają mu ze jest jednym z nich.
W późniejszej części gry Markus będzie sobie przypominał kim naprawdę jest :)
Narazie to tyle. Zaczął bym prace nad ta grą ale niestety nie jestem programistą. Kiedyś próbowałem uczyć się języka C++ ale zrezygnowałem. Piszcie czy podoba wam się ten pomysł, przyjmę każdą opinię. Może dam poprawki i może komuś jak dokończę to się przyda.
Pozdrawiam.

Offline moonwalker

  • Użytkownik
    • www.ab-interactive.com

# Styczeń 22, 2009, 23:34:38
Cytuj
Wcielamy się Markus'a Fenix'a (dawnego członka służb specjalnych do walki z terrorystami).
Pewnego dnia gdy Markus Fenix wraz ze swoją żoną są na wakacjach dostał list od rządu w którym było napisane iż skradziono 10 ton bardzo silnego ładunku wybuchowego itd. Markus nie mając wyjścia zgadza się i wyrusza do Londynu by dostać dalsze informacje.
Skoro to byly czlonek sluzb specjalnych to dlaczego rzad wysyla do niego listy? I czemu on nie ma wyjscia i sie zgadza na te misje? Ja bym wolal byc z zona na wakacjach :)

Cytuj
Wyrusza na pierwszą misję na opuszczoną wyspę gdzie staje do walki z terrorystami jednakże traci pamięć po upadku gdy leciał na spadochronie. Terroryści korzystają na tym i przygarniają go pod swój dach, szkolą go i wmawiają mu ze jest jednym z nich.
Te pamiec stracil nim wyladowal na samym poczatku? Bo nie bardzo wiem czy on walczyl z tymi terrorystami czy sie do nich przylaczyl.

Cytuj
Narazie to tyle. Zaczął bym prace nad ta grą ale niestety nie jestem programistą. Kiedyś próbowałem uczyć się języka C++ ale zrezygnowałem. Piszcie czy podoba wam się ten pomysł, przyjmę każdą opinię. Może dam poprawki i może komuś jak dokończę to się przyda.
Lepiej popracuj nad tym pomyslem troche wiecej, bo poki co za wiele do komentowania nie ma. No i oryginalnoscia to ten pomysl nie grzeszy (komandosow co stracili pamiec napewno by sie kilku znalazlo ;) )

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Styczeń 22, 2009, 23:40:50
Wcielamy się Markus'a Fenix'a (dawnego członka służb specjalnych do walki z terrorystami).

Marcus Fenix się już pojawił w pewnej grze. Autorzy mogą się przyczepić o naruszenie praw autorskich.