Autor Wątek: XNA i fatalna wydajność na GeForce 8600 GT M  (Przeczytany 3173 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 01, 2009, 19:50:40
Jako że wgryzłem się już bardziej w C# (potrzeby programu użytkowego, do którego ten język jest wprost stworzony) zacząłem się zastanawiać nad Microsoft Game Studio i XNA. Możliwość tworzenia i wydawania casuali praktycznie bez większych utrudnień prawno-logicznych wydaje się kusząca, zwłaszcza, że C# jest bardzo szybkim w develeopingu narzędziem. I nie mówię tylko o wydajnym debugerze, podkreślaniu błędów i warningów w momencie ich popełnienia w trakcie pisania, znakomitym IntelliSense i zerowym czasie kompilacji...

No dobra, ale w czym problem? Ano w tym, że jakikolwiek program XNA (także Hello World, a nawet - uwaga - pusta scena!) wyciąga na moim sprzęcie średnio 2 fps, w porywach do 5.
Konfiguracja:
Laptop Compal, procesor Intel Core 2 Duo 2,4 ghz na szynie 800 mhz; 3 gb RAM, Windows XP 32 bit, GeForce 8600 GT M.

Zupełnie nie mam pojęcia czemu tak się dzieje, tym bardziej że na innych kompach te same programy odpalają się zwyczajnie (80 - 100 fps)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Ayanami

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2009, 21:26:17
Mam właściwie identyczny laptop - Compal FL90 - T9300@2.5GHz, GF8600M GT i 2GB RAM (800MHz); WinXP 32bit. Jeśli chcesz, mogę odpalić u siebie i zobaczyć czy efekt będzie taki sam jak u Ciebie.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 01, 2009, 21:27:43
Nie masz ustawionego urządzenia REF?

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 02, 2009, 00:47:14
Nie masz ustawionego urządzenia REF?
REF? Co to znaczy?

@Ayanami: To dotyczy wszystkich, absolutnie _wszystkich_ aplikacji działających pod XNA. Nie wyłączając świeżo utworzonego przez Wizard projektu, w którym nie zmieniłem ani jednej linijki

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 02, 2009, 00:59:40
Hm ja mam 8400m i mi normalnie smiga.

Urządzenia Ref nie ma w XNA, bynajmniej przez ile ja w XNA pracowałem to nie napotkałem tego, więc moge sie mylić.

Spróbuj może zaktualizować sterowniki.

EDIT: W sumie to wygląda mi na to jakby shadery, brał na siebie cpu

EDIT2: Jednak da się ustawić REF ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2009, 01:07:08 wysłana przez BadRay »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 02, 2009, 13:45:09
Bleh, nie ma to jak mieć szczęście do niezwykłych błędów programistycznych. To były dwa błędy w jednym, paczkowane na święta :P

1.) W scenie w której coś rysowałem zapomniałem podzielić długość ekranu przez rozmiar heksa (pętla for) - co dawało pętlę dwuwymiarową prawie 50 x 50 razy dłuższą (więcej do narysowania). Normalne że się haczyło

2.) W pustych scenach miałem... literówkę w funkcji odpowiedzialnej za liczenie fpsów :)

Anyways fraps pokazuje piękne 60 fps, co przy włączonym odświeżaniu 60 hz jest wynikiem znakomitym :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 02, 2009, 13:51:41
Złota myśl na dziś: "Jeśli masz za mało FPS, najpierw sprawdź liczenie FPS, potem optymalizuj"? :D Miałem w swoim czasie to samo, bo zrobiłem jakąś głupotę sprzątając we frameworku.

Offline Lukasz

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2009, 17:31:35
Możliwość tworzenia i wydawania casuali praktycznie bez większych utrudnień prawno-logicznych wydaje się kusząca

Jeśli masz tu na myśli sprzedaż gier poprzez "XNA Community Games", to muszę Cię zmartwić, bo aby skorzystać z tej usługi musisz być obywatelem jednego z państw, które są na liście obsługiwanych, a Polski niestety tam brak. Wątpię żeby ta sytuacja miała się zmienić w najbliższym czasie biorąc pod uwagę, że nawet Xbox Live na Polskę nie ma.