Autor Wątek: Edytor plansz  (Przeczytany 2972 razy)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 22:03:03
Prezentuję to dziale w pomysły, bo to właściwie jest tylko pomysł. Nie wiem, czy nowatorski, ale może ktoś coś z tego skorzysta. Nie wiem czy ta moja gra w ogóle wyjdzie, dlatego to co już wymyśliłem chciałbym zaprezentować przyszłym pokoleniom.

To jest taki prosty edytor plansz.

screen (tak to wygląda na początku)

INSTRUKCJA
1.Zaznaczasz odpowiedni obiekt (PPM).
2.Kopiujesz (shift+D)
3.Stawiasz w odpowiednie miejsce na planszy. Masz kilka różnych do dyspozycji
(oczywiście możesz robić własne plansze)

Takie jakby menu obiektów.

Edytor w akcji.

http://c.wrzuta.pl/wo9579/d055217500266797495687c1/e23a8df157287098d3e5c5f7cde3c18b49568980/EDYTOR%20TERENU.blend link do ściągnięcia.

Co o tym myślicie? Edytor jest otwarty. Przypominam że to wersja v0.1.



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kameleon6

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 23:06:32
Kilka modeli jest moich :). One też będą znajdowały się w naszej grze. Ale edytor to całkiem niezły pomysł. Zero instalowania tylko zapomniałeś że trzeba jeszcze exportować do folderu z m.in.[z plikami expotowanymi ja nazwałem export files]. Wszysko działa ale na starszym sprzęcie będzie ciężko.

PoZDrO :)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Grudzień 27, 2008, 23:11:08
Czyli że ten edytor pozwala tylko wstawiać obiekty na plane`a? :) To nie prościej było napisać to in-game tak, że można planszę testować już na etapie tworzenia? :)

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 23:16:59
Coś jak w Sims 2 ? :) http://www.pibweb.com/Review/images/sim2build.jpg (na dole obiekty do wstawienia na górze wstawiasz).

Offline Invincible

  • Użytkownik
    • Invincible

# Grudzień 27, 2008, 23:31:44
Nie wiem czy nazywanie Blendera "edytorem plansz" mu nie uwłacza :P . To trochę jak mówić że Picasso to nieźle malował ściany.

No i właśnie: przecież ten twój edytor to tylko plik blendera z kilkoma modelami. Gdybyś chociaż dodał do tego skrypt eksportujący to do jakiegoś pliku *.mapa (chociaż wtedy też nie bardzo jest się czym chwalić - działającym skryptem do blendera?).

Sorry jak coś źle zrozumiałem.

//Edit MDW byłem pierwszy :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2008, 23:56:51 wysłana przez Invincible »

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Grudzień 27, 2008, 23:32:27
Bardzo ładne tylko... gdzie ten edytor? Myślałem, że w tym projekcie Blendera jest jakiś plugin w Pythonie, który dodaje jakiś panel z GUI w którym się coś tam ustawia, wpisuje. Po prostu robi z Blendera jakiś specjalizowany edytor plansz do jakiejś konkretnej gry. Ściągnąłem, wczytałem do Blendera i widzę, że jest to po prostu projekt z kilkunastoma obiektami. Żadnego edytora nie widzę. Jeżeli to jest edytor plansz to w takim razie każdy projekt Blendera jest edytorem plansz. Ten domyślny z sześcianem i jednym światłem też. :) Albo każdy projekt z warstwami Photoshopa jest edytorem plansz 2D. Chyba temat newsa jest nieco mylący. :)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 23:56:44
Cytuj
To nie prościej było napisać to in-game tak, że można planszę testować już na etapie tworzenia? Smiley
Jak chcesz to możesz mi coś takiego zrobić ;p Nie no fajnie by było ale nie na wszystko jest czas chęci i umiejętności.
Cytuj
Coś jak w Sims 2 ? Smiley http://www.pibweb.com/Review/images/sim2build.jpg (na dole obiekty do wstawienia na górze wstawiasz).
O, o, o dobrze powiedziane.
Cytuj
Nie wiem czy nazywanie Blendera "edytorem plansz" mu nie uwłacza Tongue
Cytuj
No i właśnie: przecież ten twój edytor to tylko plik blendera z kilkoma modelami.
No faktycznie, właściwie jest to zwykły plik .blend Ale to jest taki edytor-można wstawiać obiekty jak w Simsach. No spryciulek ze mnie.
Cytuj
Gdybyś chociaż dodał do tego skrypt eksportujący to do jakiegoś pliku *.mapa
Ok, to jest Ogre Meshes Exporter (link i instrukcja http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?t=45922)
A to jest OgreCommandLineTools http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/ogre/OgreCommandLineTools_1.6.0.msi
Narzędzia te exportują do Ogre'owego formatu .mesh Taki plik wystarczy podmienić pod plik level.mesh w grze (tej którą tworzę)
Jeśli ktoś chcę mogę zrobić całą instrukcję jak wyeksportować taki teren do gry.
Cytuj
Bardzo ładne tylko... gdzie ten edytor? Myślałem, że w tym projekcie Blendera jest jakiś plugin w Pythonie, który dodaje jakiś panel z GUI w którym się coś tam ustawia, wpisuje.
Takie rzeczy tylko w erze ;p Nie no, to jest tylko taki prowizoryczny prosty edytor. Ale-jak się nauczę pythona to mogę zrobić osobne okienka... Ale czy to konieczne? Mi się dobrze pracuje już przy czymś takim.
Cytuj
Po prostu robi z Blendera jakiś specjalizowany edytor plansz do jakiejś konkretnej gry.
No po prostu wykorzystuję Blendera jako edytor. To chyba dobrze, że się znajdzie dla otwartego programu jakieś dodatkowe zastosowanie?
Cytuj
Ściągnąłem, wczytałem do Blendera i widzę, że jest to po prostu projekt z kilkunastoma obiektami.
No właściwie to tak. No, ale o edytorze z prawdziwego zdarzenia też można powiedzieć "to tylko pareset linijek kodu".
Jak mówię, to jest taki niby edytor, coś co ułatwia pracę. Coś, z czego można sobie coś posklecać. Teoretycznie to rzeczywiście jest zwykły plik .blend z różnymi obiektami... Ale w praktyce to pracuje całkiem całkiem jak edytor.
To jest tylko taki pomysł na wykorzystanie blendera jako edytor plansz!

Offline Charibo

  • Redaktor

# Grudzień 28, 2008, 00:28:20
Cytuj
To nie prościej było napisać to in-game tak, że można planszę testować już na etapie tworzenia? Smiley
Jak chcesz to możesz mi coś takiego zrobić ;p Nie no fajnie by było ale nie na wszystko jest czas chęci i umiejętności.
W zależności od potrzeb, na coś takiego jak masz teraz w Blenderze wyjdzie między 30 a 100 liniami kodu, razem z zapisywaniem i wczytywaniem z pliku, do wymyślenia i napisania w 20 minut. :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 28, 2008, 04:57:16
No po prostu wykorzystuję Blendera jako edytor. To chyba dobrze, że się znajdzie dla otwartego programu jakieś dodatkowe zastosowanie?

Jak plansze będę zapisywał jako XML i dziergał je w Visual Studio, to będę mógł powiedzieć, że VS to edytor plansz? :D

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Grudzień 28, 2008, 07:35:13
Nie taki diabeł zły jakim go malują. Prowizorka nie jest taka zła, zależy co do czego i co chcemy osiągnąć - "mój edytor plansz" do Mars Napada ;)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2008, 13:05:59
Cytuj
Jak plansze będę zapisywał jako XML i dziergał je w Visual Studio, to będę mógł powiedzieć, że VS to edytor plansz? Cheesy
Jak byś się uparł ;p
W każdym bądź razie można tu wstawiać obiekty podobnie jak w Simsach, i to się liczy.

nexor

  • Gość
# Grudzień 28, 2008, 13:21:52
Na jakiej licencji masz zamiar wydać ten edytor :)
Swoją drogą ten temat pomoże zrozumieć pewien etap gry, z którym w początkowym etapie nauki jest spory problem czyli z projektowaniem.
Chciałem bardzo ale nie znalazłem innych zalet tego pomysłu.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2008, 13:49:27
Cytuj
Na jakiej licencji masz zamiar wydać ten edytor Smiley
No mówię że
Cytuj
Edytor jest otwarty

Offline revo

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2008, 14:59:37
Temat zamykam, bo aż się przykro robi jak się czyta to co kordix pisze.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 02, 2009, 08:10:00
Cytuj
INSTRUKCJA
1.Zaznaczasz odpowiedni obiekt (PPM).
2.Kopiujesz (shift+D)
3.Stawiasz w odpowiednie miejsce na planszy. Masz kilka różnych do dyspozycji
(oczywiście możesz robić własne plansze)
Ad. 2. Proponuję zamienić Shift+D na Alt+D (w ten sposób robiłem mapy do Time Loopa). Trochę to odchudzi cały projekt i odciąży nieco pamięć, bo zamiast kopii obiektów będą robione tylko referencje z różnymi macierzami transformacji. Jakby potem do tego napisać odpowiedni eksporter do własnego formatu, to można by to wykorzystać także do odchudzenia pliku mapy nie trzymając powielonych kopii tych samych elementów. :)


To taka praktyczna uwaga mimo locka tematu. :)