Autor Wątek: Biblioteka sztucznej inteligencji w stylu Open  (Przeczytany 2533 razy)

Offline konkalas

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 00:56:26
Interesuje mnie informacja czy istnieje jakas otwarta biblioteka do obsługi sztucznej inteligencji w grach. Googlałem w temacie "OpenAI" ale taka biblioteka nie istnieje. Jest tylko inicjatywa aby taką bibliotekę zaprojektować (właśnie o nazwie OpenAI). Ale czy sa inne tego typu biblioteki do gier czy jest tez może sztuczna inteligencja jest na tyle obszernym tematem, że nie da się jej umieścić w jednej bibliotece? Nie interesuje mnie biblioteka w stylu MicroPathera czy też coś takiego. Jestem zainteresowany taką biblioteką która by obsługiwała chodzenie postaci i omijanie przeszkód oraz podejmowanie decyzji w zależności jaka jest sytuacja. Jak do tej pory niczego takiego nie znalazłem.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline klakier

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 01:00:43
Witam. Poszukaj na SF.net, widziałem tam kiedyś taki silniczek. Niestety z AI jest ten problem, że trzeba znać to zagadnienie mimo wszystko żeby zastosować nawet taki silnik. Jest to po prostu zbyt złożone i zróżnicowane (w zależności od gry) zagadnienie.

Offline konkalas

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 01:05:30
Nauka AI nie bedzie problemem. Mam na ten temat kila ebooków, kilka rozdziałów jednego z nich przeczytałem więc to nie kłopot jednak. Kłopotem (ale może i przygodą :) ) będzie wymyślanie wszystkich algorytmów samemu. Gdzie w jakiejś bibliotece przynajmniej podstawy takich algorytmów juz może będą.

Offline klakier

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 01:11:31
Właśnie w tej bibliotece są podstawowe algorytmy. Przeszukaj dobrze SourceForga, na pewno tam jest bo kiedyś go używałem dawno temu.

Pozdro

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 27, 2008, 01:12:05
AI jest na tyle "rozmyta" dziedzina ze nie bardzo wiadomo czego taka biblikoteka mialaby tyczyc :) Wszystkich przeciez nie da sie zadowolic... Inaczej tworzy sie AI dla FPs'a a inaczej dla RTS'a i jeszcze inaczej dla gry typu "sims"... To po prostu bardzo odmienne zagadnienie i tworzenie biblioteki jest po prostu nieoplacalne bo nigdy nie dogodzi sie w calosci jednej dziedzinie.

Inaczej, jak mowisz istnieja biblioteki zajmujace sie odosobnionymi tematami jak wyszukiwanie drogi...

Cytuj
Nauka AI nie bedzie problemem.

Jak zwykle przy takich tekstach poczatkujacych radze wiecej respektu... :)

Offline konkalas

  • Użytkownik

# Grudzień 27, 2008, 01:22:22
Cytuj
Jak zwykle przy takich tekstach poczatkujacych radze wiecej respektu... Smiley

To że nie będzie problemem tyczyło się jedynie tego że mam się z czego uczyć :) to że będzie to niełatwe to mam tego świadomość.

Dzięki klakier przeszukam sourceforge :)

cyberion

  • Gość
# Grudzień 27, 2008, 04:15:07
IrrWizard może pomoże :D

Offline Ocelot

  • Użytkownik
    • Ocelot's Jungle

# Styczeń 05, 2009, 15:03:30
poszukaj na http://aigamedev.com jest tam biblioteka implementująca coś w rodzaju drzewa decyzyjnego (troche bardziej skomplikowanego)