Autor Wątek: Wróg goniący gracza  (Przeczytany 5722 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

# Styczeń 26, 2009, 02:32:50
narazie bez uzywania normalizacji...

wiem ze czegos tu brakuje - moze ktos wie ???

... jakby Ci to powiedziec :) wlasnie normalizacji wektora.

Normalizacja to podzielenie wektora przez jego dlugosc, dzieki temu uzyskuje sie wektor jednostkowy - dlugosc jeden, ale jest zwrocony w jedna konkretna strone. Jak pomnozysz taki wektor przez szybkosc poruszania sie potwora, to dostaniesz pożądany efekt.

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

  • +1
# Styczeń 26, 2009, 13:48:25
każde x y z wektora dzielisz przez długość wektora - a tą można wyliczyć z pitagorasa czy ze wzoru na przekątną prostopadłościanu.

Offline Microprocek

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2009, 20:43:51
hm...

Normalizacja to podzielenie wektora przez jego dlugosc, dzieki temu uzyskuje sie wektor jednostkowy - dlugosc jeden, ale jest zwrocony w jedna konkretna strone. Jak pomnozysz taki wektor przez szybkosc poruszania sie potwora, to dostaniesz pożądany efekt.

no ok wszystko rozumiem ale... ten wektor dzielimy przez jego dlugos... no a ze sie spytam z kad wziasc jego dlugosc wlasnie... to dosc skomplikowane dla mnie 'dzialania' na wektorach...

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2009, 20:56:36
jak już kosai napisał możesz z pitagorasa policzyć jak ja to zrobiłem na rysunku albo od razu wzór na przekątną prostopadłościanu jak znasz

Offline Microprocek

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2009, 21:46:37
nie no ok ja wszystko rozumiem :P ale pytanie mam takie z kad wyciagnac to x, y i z z tego wektora ktory powstal jezeli jest on 'dynamiczny' ??? tak dla scislosci to pisze jak co w irrlichcie ;)

Offline Microprocek

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2009, 23:00:11
bardzo dziekuje wszystko dziala jak picus glancus ;) :D ;D
wielkie dzieki tym ktorzy przyczynili sie do mojego sukcesu :)