Autor Wątek: FastBall  (Przeczytany 2120 razy)

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2008, 18:16:49
Witam drogich forumowiczów,
Postanowiłem napisać futbolówkę dla wielu graczy. Swoim wyglądem i klimatem ma przypominać starą dobrą SWOS. Jestem w trakcie przygotowywania dokumentu koncepcyjnego, którego aktualną wersję chciałbym Wam przedstawić(załącznik). Miło byłoby, gdyby komuś z Was zechciało się przeczytać(lub chociaż rzucić okiem) na niego i podzielić się uwagami :-)
Dokument ten piszę wyłącznie dla siebie(tzn tylko ja będę z niego korzystał), więc może się on wydawać miejscami niezrozumiały.

Nie ująłem tego jeszcze w dokumencie koncepcyjnym, ale w zamierzeniu FastBall ma być czymś w rodzaju gry casualowej dla wielu graczy. Mam na myśli to, że ma być grą szybką, dynamiczną i wciągającą, ale jednocześnie krótkie mecze(kilkuminutowe) sprawią, że będzie ona doskonała np na nudną lekcję informatyki czy dla znudzonego pracą sekretarza :)

Mam do Was także parę pytań:
1. Co sądzicie o tym, żeby nie tworzyć własnej grafiki a dokładnie skopiować(zerżnąć :p ) z SWOS 96/97. To łączyłoby się ze zrobieniem gry w (uwaga, uwaga) w trybie 320x200 :D
2. Jakie mogę napotkać trudności w implementacji rozgrywki sieciowej. Jak sądzicie, czy system, który opisałem się sprawdzi?

Mimo, że concept doc jest jeszcze nieukończony, uznałem, że to najlepszy moment, aby go Wam pokazać. Każdy już połapie się mniej więcej o co mi chodzi w projekcie, a jednocześnie wprowadzenie zmian na tym etapie nie powinno być bardzo bolesne.

Dodam tylko, że kod zamierzam zacząć tworzyć w okolicach świąt.

Pozdrawiam,
mtz

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kafor7

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2008, 18:44:53
heh ciekawy projekcik się zapowiada :) że też chciało ci się robić takiego pdf-a :)

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Grudzień 07, 2008, 20:01:10
Nie wgłębiałem się bardzo dokładnie, ale na moje oko, to brakuje stanu związanego chociażby z rzutem wolnym, czy wapnem. No chyba, że rezygnujesz z fauli.

Cytuj
Zawodnik, który oddał strzał(tzn. przytrzymał długo przycisk akcji, gdy posiadał piłkę) jest w stanie
kontrolować ją (podkręcać) w czasie lotu. Odbywać się to będzie przez naciśnięcie i przytrzymanie strzałki
w bok po strzale.
Warto zadbać przy tym, żeby nie można było strzelać wężykiem (jak to się robiło w  - bardzo fajnej skądinąd - kopance Actua Soccer 3, doprowadzając tym do białej gorączki przeciwników, którzy nie opanowali tego triku :P). No chyba, że Twoją inspiracją są klimaty rodem z Shaolin Soccer.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2008, 20:06:24 wysłana przez dzemeuksis »

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2008, 20:12:03
Rzeczywiście nie zamierzam wprowadzać fauli ani spalonych w rozgrywce. Moim zdaniem nada to grze więcej dynamizmu(czeste kontrataki) jednocześnie będzie wymagało od gracza więcej skilla(żeby bezsensownie nie stracić piłki) a poza tym(a może przede wszystkim :P ) myślę, że ciężko byłoby sensownie (tzn. małym kosztem i z dobrym wynikiem) zaimplementować coś takiego :)

Dzieki za uwagi :)

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Grudzień 07, 2008, 20:14:33
1. Co sądzicie o tym, żeby nie tworzyć własnej grafiki a dokładnie skopiować(zerżnąć :p ) z SWOS 96/97. To łączyłoby się ze zrobieniem gry w (uwaga, uwaga) w trybie 320x200 :D
Zrób własną! Zwiększ rozdzielczość, dodaj ciekawe efekty post-processingu, zrób trójwymiarowe biosko z piłkarzami jako spritami! Dzięki temu będziesz mógł odrobinę obracać kamerę (maksymalnie o 15°). Tylko nie rób błędu, jaki popełnili goście, którzy zrobili wersję z 2006 roku. Piłkarze trójwymiarowi, dziwni, z wielkimi głowami. Sama gra zaś zupełnie nie odpowiadająca oryginałowi - zepsuta...

2. Jakie mogę napotkać trudności w implementacji rozgrywki sieciowej. Jak sądzicie, czy system, który opisałem się sprawdzi?
Regedit ostatnio podrzucił link do ciekawego artykułu: Valve Source Multiplayer Networking. Kto jak kto, ale Valve potrafi zrobić doskonały kod sieciowy do swych silników (vide seria Counter-Strike).

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Grudzień 07, 2008, 20:53:19
1. Co sądzicie o tym, żeby nie tworzyć własnej grafiki a dokładnie skopiować(zerżnąć :p ) z SWOS 96/97. To łączyłoby się ze zrobieniem gry w (uwaga, uwaga) w trybie 320x200 :D
Grałeś może w Eat the Whistle?
http://sourceforge.net/projects/etw
btw: Amigowy SWOS był w 320x256 :D

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2008, 18:20:10
@Limal: nie chcę za bardzo komplikować projektu. Postawiłem sobie pewne podstawowe założenia i chcę się ich trzymać. To ma być mała casualowa gra :) A za artykuł dziękuję. Ciekawy :)

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Grudzień 09, 2008, 08:54:08
1. Co sądzicie o tym, żeby nie tworzyć własnej grafiki a dokładnie skopiować(zerżnąć :p ) z SWOS 96/97. To łączyłoby się ze zrobieniem gry w (uwaga, uwaga) w trybie 320x200 :D
Nie powinno być 320x240? Chyba, że to panoramiczny ;D

Strasznie się tam rozpisałeś, ja w tym czasie bym już połowę gry zrobił ;)
Nie wiem czy to bezpiecznie dzielić się informacją o wysyłanych pakietach.

Co do grafiki to mi by nie przeszkadzało jeżeli będzie skopiowana z oryginału jeżeli będzie mieć takie same wymagania sprzętowe :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 18, 2008, 16:24:24
1. Co sądzicie o tym, żeby nie tworzyć własnej grafiki a dokładnie skopiować(zerżnąć :p ) z SWOS 96/97. To łączyłoby się ze zrobieniem gry w (uwaga, uwaga) w trybie 320x200 :D
Nie powinno być 320x240? Chyba, że to panoramiczny ;D
Kupa gier była w 320x200 :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 18, 2008, 17:09:53
Cytuj
Nie powinno być 320x240? Chyba, że to panoramiczny :D
Nie tyle panoramiczny, co z rozciągniętymi pikselami, przez co tworzenie grafiki pod tą rozdzielczość wymagało samo z siebie używania tego trybu (np. żeby narysować kółko musiałeś geometrycznie narysować elipsę). :)