Autor Wątek: Silnik 2D  (Przeczytany 4009 razy)

Offline GneX

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 11:32:44
Witam!
To mój pierwszy post :D. I moje pierwsze pytanie. Jaki silnik wybrać do gry 2D, umożliwiający widok z lotu ptaka lub taki jaki jest pokazany na tej stronie: www.dbo2.pl . Wiedze posiadam na temat programowania obiektowego i cały czas się uczę. Gra będzie narazie prostym rpg. Chciałbym by grafiki były 32x32 (jeśli widok z lotu ptaka lub pod dużym kątem) i 12 grafik na jedną postać ;p. Proszę o porady :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Grudzień 06, 2008, 11:41:00

Offline GneX

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 11:50:36
Twój post nic nie wnosi! Dużo czytałem ale nie wiem który będzie lepszy do gry 2D. Powinieneś warna dostać za takie posty -.-

Offline Capad

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 12:03:36
Allegro albo SDL - wielkie wyboru nie ma:)
Swoją drogą to artpoza popieram :P

EDIT: to są biblioteki a nie gotowe silniki, ale to tak swoją drogą:)

Offline GneX

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 12:44:20
Wiem że to są biblioteki a ja szukam silnika ;/

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 06, 2008, 12:57:56
Czemu taki ton ? Przychodzisz tutaj niewiadomo skad i zadasz natychmiastowej odpowiedzi na pytanie, na ktore odpowiedzi nie ma, a wlasciwie jest. W Google.

Oto: pierwsze cztery linki po wpisaniu "2d engine":

http://www.indielib.com/ ( nie wiedzialem nawet o tym, czlowiek caly czas moze sie czegos dowiedziec ;) )
http://temporal.pr0.pl/devblog/projekty/holodeck-2d-engine/ ( kolegi z forum :D )
http://gpwiki.org/index.php/Game_Engines ( ogolna lista przyda ci sie zanim przyjdziesz z pytaniem np. o silnik 3d )

Dwa bardziej znane:
http://www.fifengine.de/
http://hge.relishgames.com/

Offline Capad

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 13:07:28
Poza tym gdzie tu sens użycia cudzego silnika 2D? Przecież napisanie go przy pomocy Allegro i SDL jest rzeczą banalną - mnóstwo tutoriali zarówno w ojczystym, jak i po angielsku :)

Poza tym jaka satysfakcja?

PS. Dodam jeszcze, że w razie problemów z w/w bibliotekami rzucasz hasło na forum i dostajesz szybką odpowiedź - z silnikiem mało kto ci pomoże [tak sądzę]

Offline revo

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 13:22:24
Poza tym gdzie tu sens użycia cudzego silnika 2D? Przecież napisanie go przy pomocy Allegro i SDL jest rzeczą banalną - mnóstwo tutoriali zarówno w ojczystym, jak i po angielsku :)

Poza tym jaka satysfakcja?

PS. Dodam jeszcze, że w razie problemów z w/w bibliotekami rzucasz hasło na forum i dostajesz szybką odpowiedź - z silnikiem mało kto ci pomoże [tak sądzę]

Te silniki mają często wsparcie dla ważnych rzeczy, takich jak gui, lokalizacja itp., które normalnie trzeba implementować samemu i jest to strasznie nudne (niby po jednym projekcie się już to ma, ale to nie zmienia faktu, że raz napisać trzeba).

Satysfakcja jest taka, że tworzysz grę i widzisz jak to wszystko działa, a nie zajmujesz się nudnymi szczegółami -- ciekawiej zrobić dwie na cudzym silniku (zwłaszcza, jeśli jest dobry i nie ma z nim większych problemów) niż jedną pisząc wszystko samemu -- wszystko zależy od tego w jaki sposób na to patrzymy.

Co do wsparcia -- najczęściej te silniki mają fora, na których skupiają swoich użytkowników. Dzięki temu wiedza jest w jednym miejscu i nie ma większych problemów ze znalezieniem odpowiednich informacji. Często też sami twórcy wypowiadają się na tych forach, dzięki czemu mogą rozwiać wszelkie wątpliwości i poprawić zgłoszone błędy.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 06, 2008, 14:08:01
Silnik to nie jest jedynie zestaw mniej lub bardziej powiazanych ze soba funkcji czy klas - to caly system umozliwiajacy w miare bezproblemowe tworzenie gier, niekoniecznie uzywajac do tego C++. Wbrew pozorom istnienie silnika 2D jest calkowicie usprawiedliwione...

SDL czy Allegro, czy nawet XNA, to tylko w miare niskopoziomowe biblioteki, ktore istnieja po to aby ulatwic tworzenie wieloplatformowego oprogramowania - i spelniaja swoja role bardzo dobrze. Uzywanie ich bezposrednio w malych projektach moze wydawac sie wlasciwe, ale w wiekszych projektach, 2D czy 3D, szybko stanie sie masakryczne ;)



Offline Capad

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2008, 20:06:27
Gra będzie narazie prostym rpg.
To czemu nie któraś z wymienionych bibliotek?:)