Autor Wątek: FUGE - GUI do twojej gry  (Przeczytany 21284 razy)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Czerwiec 22, 2011, 11:01:40
Nowa wersja gotowa:

http://darkcult.nazwa.pl/download/fuge-1.34.rar

Najważniejsze zmiany:

  • nowe kontrolki: property grid, treeview, table (listview), hyperlink, toolbar, menu
  • nowy edytor z menedżerem ID-ków i oknem konfiguracji
  • nowy editbox z obsługą selekcji, operacji na schowku i swobodnym przemieszczaniem karetki
  • wbudowany renderer OpenGL
  • mnóstwo drobnych ulepszeń w różnych kontrolkach, np. paski przewijania w listboxie, obsługa kółka myszy itp.
  • pliki projektów dla Visual Studio 2010
  • no i oczywiście liczne poprawki starych błędów, bardziej czytelny kod, uzupełniona i poprawiona dokumentacja z większą liczbą tutoriali

Nowe screeny jak zwykle można sobie obejrzeć tutaj:

http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=578

W paczce z biblioteką jest również małe demko w postaci gotowego EXE (Wymaga DirectX 9), można sobie odpalić i zobaczyć jak wyglądają i jak funkcjonują nowe kontrolki w różnych schematach kolorów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Czerwiec 22, 2011, 11:54:51
Gratulacje. Wygląda bardzo fajnie. Złośliwiec dał się wielokrotnie poznać jako naprawdę konkretny gość, który zna się na rzeczy dlatego o jakość kodu jestem spokojny. Generalnie boję się używać cudzych bibliotek ale tej bym się nie bał, bo od lat czytam komentarze Złośliwca. Jak ktoś potrzebuje GUI to myślę, że wybór tego GUI będzie słuszną koncepcją. :)

Offline Xandev

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2011, 17:08:00
Zauważyłem jeden błąd, a mianowicie aplikacja(demo) przestaje odpowiadać, gdy zamknie się okienko PropertyGrid jako pierwsze.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Czerwiec 23, 2011, 10:32:32
Zauważyłem jeden błąd, a mianowicie aplikacja(demo) przestaje odpowiadać, gdy zamknie się okienko PropertyGrid jako pierwsze.

Dziwne, u mnie nic takiego się nie dzieje. Mógłbyś podać więcej szczegółów?

Offline Xandev

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 11:20:04
Proszę:
http://www.speedyshare.com/files/29108849/20110623_1016_52.rar

Nagrałem specjalnie filmik, żeby nie było, że oszukuję czy coś.
Może tylko u mnie wyskakuje coś takiego, ale czemu?

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Czerwiec 23, 2011, 11:39:54
Nagrałem specjalnie filmik, żeby nie było, że oszukuję czy coś.
Może tylko u mnie wyskakuje coś takiego, ale czemu?

Czasem gdy się robi złe rzeczy w kodzie, zachowanie programu jest nieprzewidywalne - na jednym kompie może działać jak gdyby nigdy nic, a na innym się wykrzaczać. Najwyraźniej z taką właśnie sytuacją mamy tutaj do czynienia. Dzięki za filmik, zaraz się temu przyjrzę pod debuggerem.

Offline supron

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2011, 12:50:08
  • wbudowany renderer OpenGL
Za to wielki browar się należy. Szukałem jakiegoś ciekawego GUI do mojego edytora map i chyba znalazłem (do tej pory korzystałem z własnego, ale za dużo czasu poświęcałem na rozwój samego gui zamiast edytora). Czekałem tylko na render opengl'a.

Offline Xandev

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2011, 14:45:48
Złośliwiec, prosiłbym Cię, aby w następnej wersji umieścić dodatkowe 2 style do okienek:
- z przyciskiem minimalizacji i wyjścia
- z przyciskiem maksymalizacji i wyjścia
Czasami potrzebna jest sama minimalizacja bez maksymalizacji bądź też na odwrót.

Mógłbym zrobić to sam, ale przy wydaniu kolejnej wersji musiałbym na nowo robić i pewnie bym zapomniał o tym ;o

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 24, 2011, 15:29:17
Mógłbym zrobić to sam, ale przy wydaniu kolejnej wersji musiałbym na nowo robić i pewnie bym zapomniał o tym ;o

To zrób sam i wyślij Złośliwcowi patcha! Nie wiesz, jak open source działa? :D

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Czerwiec 24, 2011, 15:45:12
Kos dobrze gada. Ficzer jest bardzo prosty do zaimplementowania, ale zawsze to oszczędność czasu dla zapracowanego autora ;-).

Offline Witek9002

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2011, 01:37:26
Bardzo fajne GUI, chyba użyję w swoim projekcie ze względu na zaimplementowane PropertyGiridy i TreeView, jednak mam parę zastrzeżeń:
  • Wciśnięcie przycisku od scrolla powinno go ciągle przewijać, a przewija tylko samo kliknięcie.
  • EditBox ma mnóstwo bugów (zaznaczanie shiftem, klikanie zmienia kursor) oraz brakuje mu wielu funkcjonalności: zaznaczanie dwuklikiem, przewijanie myszką, skróty Ctrl+V/X/Z/A
  • Nie podobają mi się te skośne gradnienty. Dobrze by było, gdyby były skierowane tylko w jedną stronę.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Lipiec 09, 2011, 01:52:05
Błędy poprawię (byłbym wdzięczny za dokładny opis tego, co się dzieje z EditBox-em). Ctrl+V działa, pozostałe wymienione skróty rzeczywiście nie są jeszcze zaimplementowane, ale kiedyś pewnie będą. W tym roku wypuściłem już dwie wersje Fuge, a tu jeszcze Untitled w kolejce czeka, więc na razie nie będę pracował zbyt intensywnie nad moim GUI. Ale możesz sam próbować powprowadzać niektóre proste zmiany (te gradienty na przykład, albo przewijanie).

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 07, 2011, 18:59:36
Mimo wszystko kolejna wersja została ukończona:

http://darkcult.nazwa.pl/download/fuge-1.37.rar

Tym razem zmiany koncentrują się głównie na współpracy FUGE z innymi bibliotekami/silnikami. Dzięki pomocy Liosana, który próbował (z niezłym skutkiem) zintegrować FUGE z SFML, sposób obsługi wejścia został znacznie ulepszony. Wyszło też kilka innych, drobniejszych niedoróbek, jak "niezniszczalny" logger, próbujący sobie utworzyć plik w aktualnym katalogu, wredna #pragma "wyłączająca" konsolę czy też 'using namespace' beztrosko umieszczone w plikach nagłówkowych ;-). Oprócz tego poprawiłem wspomniane wyżej usterki w EditBox-ach.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Sierpień 11, 2011, 13:03:03
A kwestia ładowania domyślnej czcionki przy starcie? ;-)

Dzięki pomocy Liosana, który próbował (z niezłym skutkiem) zintegrować FUGE z SFML
Prace będą kontynuowane we wrześniu :-) Trochę szczegółów jeszcze zostało, ale ogólnie da się używać. Dzięki wykorzystaniu kodu GUI z Warlock's Gauntlet idzie całkiem spoko, powinno powstać coś używalnego niedługo.

Liosan

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 11, 2011, 20:08:17
A kwestia ładowania domyślnej czcionki przy starcie? ;-)

A co ci się nie podoba w twoim if (name == "arial") name = "verdana" ? Proste i genialne ;-).
Tak mnie wykończyło naprawianie EditBox-a, że zapomniałem o tym foncie. Może w następnej wersji :-).