Autor Wątek: FUGE - GUI do twojej gry  (Przeczytany 20777 razy)

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Grudzień 02, 2008, 00:00:47
rozumiem, ale powiedzmy, że użytkownik przesuwa suwak 'natężenie światła'. skąd mój program ma znać obecną wartość tego suwaka? bo nie chodzi tylko o wyświetlanie suwaka, ale jeszcze pobieranie jakichś danych, prawda?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2008, 00:05:02
Cytuj
Nie przepadam za takimi cudami na kijku.

Proste i logiczne. A potem każdy musi sam sobie pisać doczepianie zmiennych do suwaków, a jak czegoś nie może bo mu biblioteka na to nie pozwala to zaczyna robić wszystko na około i koniec końców, wszystko to zajmuje mu więcej niż napisanie takiej biblioteki jak Fuge od zera ]:->

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Grudzień 02, 2008, 00:09:40
rozumiem, ale powiedzmy, że użytkownik przesuwa suwak 'natężenie światła'. skąd mój program ma znać obecną wartość tego suwaka? bo nie chodzi tylko o wyświetlanie suwaka, ale jeszcze pobieranie jakichś danych, prawda?

Kod: (cpp) [Zaznacz]
int value = suwak->GetValue();

Proste, nie? :)

Proste i logiczne. A potem każdy musi sam sobie pisać doczepianie zmiennych do suwaków, a jak czegoś nie może bo mu biblioteka na to nie pozwala to zaczyna robić wszystko na około i koniec końców, wszystko to zajmuje mu więcej niż napisanie takiej biblioteki jak Fuge od zera ]:->

Pisz, żyjemy w wolnym kraju ;). Zresztą ja jako autor biblioteki nie mogę wziąć pod uwagę KAŻDEJ indywidualnej potrzeby. Choćbym stanął na nosie, to nie uda mi się wymyślić, do czego np. ty zechciałbyś użyć tego suwaka. Tak więc chyba łatwiej jest tobie podziedziczyć sobie po klasie CScrollBar i dodać metodę do ustawiania takiej zmiennej, jaka ci będzie pasować, niż mnie zrobić metodę przeciążoną dla wszystkich możliwych typów danych, jakie użytkownik potencjalnie zażyczy sobie podpiąć :).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2008, 00:14:09 wysłana przez Złośliwiec »

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Grudzień 02, 2008, 00:12:11
Kod: (cpp) [Zaznacz]
int value = suwak->GetValue();
Proste, nie? :)
właśnie o to mi chodziło. chyba najlepszy pomysł.

Offline Wosiu

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2008, 15:57:20
Gratualcje. Kolejna osoba która coś udostępnia i dzieli się swoją pracą. (Moja biblioteka zewnetrzna w fazie tworzenia.)
Jeszcze raz gratulacje  ;D

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Grudzień 03, 2008, 16:09:30
Gratualcje. Kolejna osoba która coś udostępnia i dzieli się swoją pracą. (Moja biblioteka zewnetrzna w fazie tworzenia.)
Jeszcze raz gratulacje  ;D

Dziękuję :). Chociaż wolałbym usłyszeć, że ktoś zamierza tego użyć w swojej grze :).

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Grudzień 03, 2008, 16:29:43
Dziękuję :). Chociaż wolałbym usłyszeć, że ktoś zamierza tego użyć w swojej grze :).

Ja planuje to użyć, ale jeszcze nie w dotychczasowych projektach, ta biblioteka spadła mi prawię z nieba ;)

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2008, 16:59:41
Spoko ja też użyję, ale mój projekt jest jeszcze w trakcie projektowania :)

Offline Quavitor

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2008, 17:12:20
Dziękuję :). Chociaż wolałbym usłyszeć, że ktoś zamierza tego użyć w swojej grze :).

Ja mam zamiar wykorzystać (ale dopiero jestem w fazie nauki OGRA).

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Grudzień 03, 2008, 17:41:01
Ja mam zamiar wykorzystać (ale dopiero jestem w fazie nauki OGRA).

Mam nadzieję, że nie potraktujesz zbyt serio tego "ale", ponieważ, jak mówią, uczymy się przez całe życie ;).

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 04, 2008, 01:12:55
Ładne! Będzie na tym nowy Untitled? :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Grudzień 04, 2008, 10:20:35
Ładne! Będzie na tym nowy Untitled? :)

Nie, po co? Untitled ma własne GUI, może nie takie ładne, ale chyba bardziej pasujące :). Nad przerobieniem GUI Irrlichta na moje potrzeby i dodaniu do niego kilkunastu dodatkowych kontrolek, których potrzebowałem do gry, raczej nie chciałoby mi się powtarzać tego samego z FUGE. Do diabła, chcę kiedyś skończyć tę grę :D.

Offline Ktos

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2008, 19:34:48
Gratulacje za udany projekt :D
Ale wersja pod OpenGL'a bylaby bardzo mile widziana.

Pzdr

Offline Angru

  • Użytkownik

# Luty 05, 2009, 00:07:02
Podpisuję się zarówno pod gratulacjami jak i nadziejami na wersję w OpenGL. Wkrótce zabieram się za pisanie edytora do mojej gierki i rozglądam się za jakimś API do GUI, takim co nie przefasonuje mojego zgrabnego frameworka  :P Jeżeli padnie na FUGE, na pewno pochwalę się rezultatami.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 05, 2009, 00:45:23
Chciałbym zapytać, co wy właściwie uważacie za "wersję OpenGL". Jeśli chodzi o kompatybilność, to nie widzę problemów - można używać mojej biblioteki i z DirectX, i z OpenGL, Fuge się z nimi w żaden sposób nie gryzie. Jeśli chodzi o renderer OpenGL (odpowiednik istniejącego już w bibliotece prostego rendererka DirectX), to byłby on i tak mało użyteczny, bo można by go używać w zasadzie tylko do zabawy - aby użyć Fuge np. w swojej grze, trzeba i tak napisać prosty wrapper.