Autor Wątek: [biblioteka]ALLEGRO  (Przeczytany 1938 razy)

Offline Yarek

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2006, 23:52:01
Jest to biblioteka do programowania gier.
Zawiera funkcje do obsługi: grafiki, dzwięku, urządzeń wejściowych (myszka, klawiatura, itp.) i wiele wiele innych ;)

Biblioteka służy głównie do pisania gier 2d lecz ma również możliwość obsługi (rendering) grafiki 3d (niestety tylko softwarowo).

Dzięki sporej liczbie dołączonych przykładów i bardzo dobrego manuala jest łatwa i przyjemna do nauki ;)

Biblioteka współpracuje z wieloma kompilatorami i pod różnymi systemami operacyjnymi, czyli nie ma problemu z przenośnością.

stronka biblioteki: http://alleg.sourceforge.net/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 18, 2006, 05:44:06
Cytuj
Biblioteka służy głównie do pisania gier 2d lecz ma również możliwość obsługi (rendering) grafiki 3d (niestety tylko softwarowo).
Ten ostatni problem rozwiązuje dodatek AllegroGL, który pozwala używać OpenGL do renderowania, a Allegro do reszty rzeczy. Dodatkowo ma on parę przydatnych funkcji do integracji z Allegro (np. ładowanie bitmapy Allegro jako tekstury OpenGL).

Offline Yarek

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 15:47:37
Fakt zapomniałem o tym wspomnieć. Do allegro dostępne jest wiele różnych dodatkowych bibliotek doskonale uzupełniających brakujące rzeczy (np. obsługa innych formatów plików graficznych, itp.)

Polecam również stronkę: http://www.allegro.cc/
znajdują się tam: forum gdzie można uzyskać wiele informacji, opisy projektów robionych przy pomocy Allegro, troche linków zwiazanych z biblioteką