Autor Wątek: TrueVision3D vs OpenGL  (Przeczytany 2296 razy)

Offline Lord Vayaa

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 16:52:59
Cześć. Ostatnio zaczynam interesować się innymi sposobami tworzenia gier, nie chce zostać ciągle przy Allegro. Zaciekawił mnie silnik TV3d, z powodu iż lepsze projekty na GameDev są właśnie robione na tym silniku, no i stąd wysuwa się pytanie, co lepiej? Czy przepisać moją grę na GLUTa czy na TV3d. Oby dwa mają fajne efekty dot. shaderów.

EDIT:
No oczywiście w oby dwóch przypadkach programowanie w C++.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 18:46:52
Porównujesz miotłę z łopatą.
TV3D to jest silnik graficzny. GLUT jest biblioteką do OpenGL.
Ponadto TV3D jest płatny.

Moja sugestia:
Jeżeli chcesz zrobić grę 3D, Ogre, Irrlich lub inny darmowy engine, ewentualnie własny silnik jeżeli masz dużo wolnego czasu.
Jeżeli chcesz zrobić grę 2D, to piszesz framework w OpenGL/DirectX i pod nim piszesz. ( co nie zajmuje dużo czasu )

Do gry 2D nie będą ci potrzebne shadery, aby uzyskać ładne efekty.
A jeżeli o OpenGL chodzi, to polecam użyć SDL-a ( dla mnie był dużo łatwiejszy niż GLUT ).

EDIT:
Poczytałem o TV3d, i mimo, że wolno używać go do darmowych celów, to trzeba umieścić w rogu ekranu jego logo ;-)
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2008, 18:52:42 wysłana przez BrutalComputer »

Offline Lord Vayaa

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 20:00:40
E tam, logo samo się wsadza :P, ale to mi nie przeszkadza. Moje pytanie brzmi w czym lepiej zrobić grę 2D? OpenGL, czy TV3d, shadery właśnie są mi bardzo potrzebne... Jeśli by nie były to bym sobie robił w Allegro.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 20:37:00
Jak kodziłeś w allegro, to przejdź na allegrogl, jak ja ;). To jest allegro do gry i opengl do grafiki, bardzo wygodne :).

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 22:13:14
A o SFML-u to nikt nie wspomni? ;)
To świetna, obiektowa biblioteka, obsługująca dźwięk (przez OpenAl), grafikę 2d (przez OpenGL), sieć, okienka itp.
Jest oczywiście przenośna. Może służyć jako pełen zamiennik np. Allegro, czy SDL, lub tylko do tworzenia okien. Jest bardzo szybka.
A co dla Ciebie najważniejsze - ma specjalną klasę, umożliwiającą używanie shaderów (napisanych w uproszczonym GLSL-u), jeżeli używasz biblioteki do wyświetlania grafiki. Zainteresuj się nią, polecam ;)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 22:22:27
Cytuj
grafikę 2d (przez OpenGL)
Myślę, że jak się zna allegro, to nie ma sensu zaczynać się uczyć nowej biblioteki obsługującej tylko 2D. ;)
OMG, chyba już spię, nie przetworzyłem tej informacji, że przez opengl xD.

Offline bolverk

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2008, 23:20:56
Jak się okazuje Truevision3d wcale nie jest darmowy do użytku komercyjnego.

Cytuj
Unlicensed usage of the TV3D SDK will have a watermark rendered in one corner of the window

to ze strony www.truevision3d.com z działu download. A obok tego tekstu odnośnik do kupienia licencji :)

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2008, 02:13:24
bolverk: Już BrutalComputer o tym napisał.

Oti: Nie, nie śpisz ;) Może źle to opisałem... SFML wewnętrznie wykorzystuje OpenGL do renderowania, jest jakby nań wrapper-em. Więc, de facto, jest to uczenie się nowej biblioteki obsługującej tylko 2d.
Co nie zmienia faktu, że się z tobą nie zgodzę, przynajmniej w tym przypadku ;) SFML jest naprawdę prosty i myślę, że warto go poznać. I nie tylko dla samego 2d!
Jak piszę coś w samym OpenGL-u (t.j. bawię się :P ) wykorzystuję SFML-a do obsługi okien i rysowania niektórych elementów w 2d (n.p. wypisywania tekstu). To bardzo wygodne.

Offline Daro (RDG)

  • Użytkownik
    • RedDotGames

# Listopad 23, 2008, 23:25:55
Cześć. Ostatnio zaczynam interesować się innymi sposobami tworzenia gier, nie chce zostać ciągle przy Allegro. Zaciekawił mnie silnik TV3d, z powodu iż lepsze projekty na GameDev są właśnie robione na tym silniku, no i stąd wysuwa się pytanie, co lepiej? Czy przepisać moją grę na GLUTa czy na TV3d. Oby dwa mają fajne efekty dot. shaderów.

EDIT:
No oczywiście w oby dwóch przypadkach programowanie w C++.

Ja robie w TrueVision ale to ze wzgledu na to ze chodzi pod Delphi (a silnikow pod delphi jest jak na lekarstwo).
Na twoim miejscu zainteresowal bym sie ogre. tv jest ok, community pomaga, jest duzo przykladow - ale dosc slamazarnie wprowadzane sa updaty no i jak narazie w wersji 6.5 (dx9.1) brak nawet dokumentacji! :)