Autor Wątek: OverDose Engine - opis  (Przeczytany 2631 razy)

Offline seksipiotrus

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2008, 15:19:35
OverDose multiplayerowa gra osadzona na silniku o tej samej nazwie, silnik ten jest mocno zmodyfikowana hybryda silnikow Q2 i Q3 - znaczy to tyle ze po ukonczeniu bedzie dostepny na licencji GPL dla wszystkich (glowne przeznaczenie jest oczywiscie do gier FPP).

Mozliwosci silnika:
Tech Demo 1
Tech Demo 2

Wymagania:
Minimum System Requirements
    * CPU: AMD Athlon 64 3000+ or Intel Pentium 4 3.0 GHz
    * RAM: 512 MB (1 GB for Windows Vista)
    * Video: ATI Radeon X800 Pro or NVIDIA GeForce 6800 GT with 256 MB of onboard memory and full OpenGL 2.1 support
    * Sound: Windows compatible sound card with full OpenAL 1.1 support
    * Network: broadband connection for Internet play and network interface card for LAN play
    * Storage: 1 GB of available hard disk space, plus 512 MB for the swap file
    * OS: Windows XP or Windows Vista
    * DirectX: DX8 for mouse and game controller input
Recommended System Settings
    * CPU: AMD Athlon 64 X2 or Intel Core 2 Duo
    * RAM: 1 GB (1.5 GB for Windows Vista)
    * Video: ATI Radeon HD 3870 X2 or NVIDIA GeForce 8800 Ultra with 512 MB of onboard memory
    * Sound: Creative Sound Blaster X-Fi and surround speaker setup
OverDose provides full support for the "Xbox 360 Controller for Windows" under Windows XP with Service Pack 1 or later and DirectX 9.0c or later.

Linkowisko:
http://www.teamblurgames.com/overdose

ps. Nie mam nic wspolnego z tym projektem! Jedynie go tutaj prezentuje
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2008, 14:23:00 wysłana przez seksipiotrus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 14, 2008, 15:38:45
Cytuj
OverDose multiplayerowa gra osadzona na silniku o tej samej nazwie
Sugeruję zmienić nazwę, bo obecna jest już zajęta przez nowy dodatek do Painkillera. :)


A co do filmików: eleganckie. :)

maxest

  • Gość
# Listopad 15, 2008, 01:54:30
No jak na q2/q3 wyglada na prawde niezle ;)
Ale przyznam, ze za wieksza sztuke uwazam polapanie sie w tych zrodlach :P
Z tego co pamietam to czysty C - trudo mi bylo znalezc nawet poczatkowy punkt zaczepienia ;)

maxest

  • Gość
# Listopad 15, 2008, 03:12:39
Cytuj
No jak na q2/q3 wyglada na prawde niezle Wink
W gruncie rzeczy to nie ma tutaj wiekszego znaczenia. Przypuszczam ze seksipiotrus po prostu bazowal na ogolnej architekturze silnika Q2/Q3, byc moze nawet na warstwie calkowicie niezaleznej od warstwy renderingu.

Offline Anton Chigurh

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2008, 09:12:26
Q2 Evolved zostało rozpoczęte już dawno temu na fali rebuildów powstających po udostępnieniu źródła tj. beefquake, quake2max itp. Nie jest to więc z założenia projekt jedynie inspirowany architekturą, choć patrząc po postępach jakie zostały dokonane, to tak może dziś wyglądać.

@bs.mechanik:
Początkowy punkt zaczepienia? Proponuję int main(... ;-)

Offline s0d

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2008, 10:55:44
Po obejrzeniu Tech demo 1 i 2 jestem pod wrażeniem wszytko fajnie wygląda tylko czy naprawdę aby pograć na przyzwoitych ustawieniach trzeba mieć 8800 ultra? graficznie dużo brakuje tej grze co do np. Crysis'a.  Niektóre efekty takie same jak w far cry ;> tylko w far cry'a grałem na laptopie na p4 1gb i go5600 z 64mb vram...

Będziecie to optymalizowali czy coś? czy już nie wchodzi to w grę. Wiem że to takie czepianie się ale zaintrygowały mnie wymagania. Ogólnie duży plus za oprawę ;>
Pozdrawiam

Offline Zombiak

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2008, 11:18:05
Hmm, a wiecie może coś o modyfikacjach silnika do quake3 które by używały oryginalnego contentu jak np. Tenebrae do Q1?

Offline seksipiotrus

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2008, 14:20:17
Panowie w gwoli sprostowania, ten projekt oczywiscie nie jest moj, ani nie nalezy do mnie. Trafilem na niego ukradkiem (nie jest to nowinka i pewnie natkneliscie sie na niego, jednak jak widac projekt nie padl jak to bywa z wiekszoscia). A ze zapowiada sie obiecujaco to opisalem go tutaj, bowiem takowego opisu jeszcze nie bylo.

Aaa: Wydaje mi sie ze wiekszosc(o ile nie wyszstkie) takich source portow smialo pociagnie Ci oryginalny material z gry (ktory oczywiscie musisz wpierw posiadac - w koncu daja za darmo kod a nie gre).

Kilka linkow dla Ciebie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Source_port
http://www.quakedev.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Id_Tech_3

pozdrawiam

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 18, 2008, 16:36:44
Hmm, a wiecie może coś o modyfikacjach silnika do quake3 które by używały oryginalnego contentu jak np. Tenebrae do Q1?
A Tenebrae używał oryginalnego contentu? W sensie, mógł, ale wyglądało to chyba tak sobie, a Tenebrae generalnie wedle mojej wiedzy był zalecany do odpalania razem z paczką "reanimowanych" tekstur i takich tam.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 18, 2008, 19:12:56
Cytuj
A Tenebrae używał oryginalnego contentu?
Większość contentu była oryginalna, a rzeczy podmienione były bazowane na oryginalnych, więc używał. :)