Autor Wątek: Ciekawy pomysł na grę (RPG na podstawie Shadow Clones)  (Przeczytany 7505 razy)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 21:33:29
Cytuj
Dawaj linka...
No nie udawaj, że nie ma takich wątków, na proszę ja cię.

Ok, podam link do typowego takiego wątku:
http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=3588.0
Szczególnie rozwalające jest:
Cytuj
czy ktoś nie zechciał razem ze mną zrobić jakiejś fajnej gierki.Bo samemu to sie troche długo robi
Co prawda z forum blendera, bo z stamtąd też wywnioskowałem taki pogląd, że sporo się przewija takich tematów. No, może na forum gamedeva jest inaczej... Ale przejrzyj kilka wątków z pomysłami a wywnioskujesz, że to jest jeden z (naj?)lepiej opisanych... Dobra, wiem że będziesz się sprzeczał, to podaj chociaż jeden link do wątku, który ma więcej niż 100 linijek (umówmy się że z pierwszych dwóch stron, na całym to wiadomo że taki się znajdzie...).

EDIT albo po prostu nie rozczulajmy się już nad tym...
Cytuj
Odpowiem za autora, bo pisał o tym na blender.pl - nie, nie (na pytania dodatkowe też odpowiedź brzmi nie ;]).
Och, dzięki że mnie wyręczyłeś, ale wiesz nie potrzebuję twojej pomocy. I wiesz to jest takie trochę hamskie odpowiadać za kogoś.

Na forum to tak odpowiedziałem:
Cytuj
Dobrze, przyznaję się bez bicia-nie programuję, choć chcę się w najbliższym czasie wziąć za naukę. Modele 3D-tworzę, choć też bez bicia się przyznam że zbyt doświadczony nie jestem.

ALE przez to też zdobywam jakieś doświadczenie. Prezentuję swoje pomysły-i uczę się na błędach, które z pewnością popełniłem. Rozwijam sztukę przemawiania i argumentacji. Mam też nowy materiał do FAQ. Tak na ogół to jestem po prostu człowiekiem z wizją (dobra, staram się nim być), a coś takiego pokazuje mi, co jest nie tak w moich pomysłach, a to mobilizuje do tworzenia kolejnych-lepszych. Jeśli pomysł nie wypali (czytaj: nikt się tym nie zainteresuje) to nie będę zły że straciłem czas.

A na osłodę powiem że: pomysłodawcą i szefem zespołu (który tworzy grę afterfall) jest koleś, który nie programuje, nie robi grafiki, ani nie tworzy muzyki, ale włożył dużo pracy w projekt i zachęcił ludzi do współpracy (no i dobrze potrafi kombinować ;p).

I jeszcze coś na osłodę
Cytuj
Właściwie już wiem jak się wstawia potwory, inne obiekty i punkt przeniesienia do innego levelu. Udało mi się tak przekształcić level że można wybrać do którego chcesz przejść levelu naciskając odpowiednią dźwignię. Wiem jak stworzyć nowy level (w kodzie), tylko nie wiem jeszcze zbytnio jak to jest z tym "modelowaniem" leveli (nie wiem czy je się rzeczywiście po prostu tworzy w programie 3D, czy coś tam jeszcze trzeba dorabiać)
Ale to ostatnie już też prawie rozgryzłem. EDIT Już potrafię otwierać i edytować levele z SC w blenderze, tyle że jak je podmieniam na te zmienione to zawsze są malutkie i bohater, potwory i wszystkie obiekty spadają w dół, bo nie mają po czym stąpać...

A, i jeszcze coś na osłodę, tyle że trochę offtopowe.
Cytuj
W moim słowniku nie ma określenia "nie da się". Jest tylko "jeszcze nie wpadłem na to, jak to zrobić".
Wypowiedź z tematu z tego działu. Zapiszę to sobie w księdze Wielkich Złotych Myśli i na teksty w stylu "to się nie da" będę sobie (i może innym) odpowiadał tą maksymą.

O i jeszcze jedna sprawa! Jak myślicie-jaka byłaby ciekawa, dobrze brzmiąca nazwa gry? Może ktoś miał podobny problem? Jakieś wskazówki?
Która z tych propozycji jest wg was najlepsza?

1.Taki skrót literowy, tak jak "F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon" Np...F.E.R.G Free Encounter RPG Game (wiem że bez sensu, tylko taki przykład.
2.Jakaś polska nazwa.
3.Jakaś angielska nazwa.
4.Może jak podstawka-Shadow Clones?
5.Coś takiego lekkiego (bo gra ma mieć luźny klimat) np. PlayForFun?
6.Coś w klimacie Hi-tech, np. "Shattered Galaxy".
7.Coś całkowicie pokręconego, z fantazją.
8.Coś bez żadnego znaczenia np. Boroblin... albo Garamon...

I jeszcze jedna sprawa: już się wziąłem za głębszy projekt gry, i przydałby mi się jakiś wzór-jakiś dobry overview. Czy może był gdzieś taki dobrze przedstawiony pomysł na forum? Proszę o link.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2008, 16:50:49 wysłana przez kordix »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

yfan

  • Gość
# Październik 18, 2008, 20:26:53
Musisz samemu wymyśleć w jaki sposób będzie najlepiej przedstawić ten pomysł.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 19, 2008, 17:55:08
Ok, napisałem już kilka stron, ale jest problem.

Opisałem jak to ma powstać (że na bazie SC), questy, ogólną koncepcję, atuty gry, co się będzie w grze robić, jakieś dodatkowe pomysły.... i pustka. Co mam dalej w takim overview napisać? Co np. chcielibyście wiedzieć o tej grze? Czego brakowało w tej notce?

Offline Charibo

  • Redaktor

# Październik 19, 2008, 18:11:17
Opisz dokładniej questy, ogólną koncepcje zmień na szczególną, opisz lepiej dodatkowe pomysły...
A najlepiej wrzuć to, co już masz, to będzie punkt zaczepienia do dalszych rozważań. :)

yfan

  • Gość
# Październik 19, 2008, 18:14:10
też nic nie powiem bez oglądnięcia dokumentu.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 19, 2008, 20:48:16
Dobra, wiem że się pewnie rozczarujecie, ale mogę dać co już ukleciłem.

Właściwie to już wpadłem na to co mam dalej pisać (napisałem to w overwiev, co jeszcze będzie), ale to i tak jeszcze mało.

Poza tym nie wiem jak to mam głębiej opisywać-jak na mnie to już jest wszystko w miarę zrozumiałe, choć wiem że tak na serio nie jest.

Wyobraźcie sobie:chcecie sobie stworzyć taką grę: co teraz musicie wiedzieć, żeby nie było nieporozumień co gdzie i jak zrobić? Ja chyba mam jakąś pustkę i nie potrafię sobie tego wyobrazić...

Ok, projekt gry w załączniku. Mówcie, doradzajcie, krytykujcie.

EDIT, aha teraz mnie naszło-dołączę jeszcze ogólny opis gry, taki nie w punktach, taka moja wizja opisu na gamedev. I jeszcze opis poszczególnych NPCów.
EDIT: Sory, tamto to było nieaktualna wersja, nie było tam wszystkiego, co chcę potem zrobić. Ściągnijcie jeszcze raz.

« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2008, 20:54:47 wysłana przez kordix »

yfan

  • Gość
# Październik 19, 2008, 22:08:18
To jest zbyt chaotyczne.

Wyrzuć z tego dokumentu wszystko, co próbuje reklamować "jaki projekt jest prosty do zrobienia"; to nie jest miejsce na takie info.

Opisz dokładnie podstawowe elementy gry - bez posilania się odwołaniami do ShadowClonesa. Chcę wiedzieć, jakie jest sterowanie i jak wygląda interakcja gracza ze światem. Jak wygląda zbieranie przedmiotów, jak wygląda ich używanie, jak wygląda ekwipowanie broni? Z czego zbudowane są poziomy, które z tych elementów są interaktywne, które nie? Jak wygląda interakcja z NPCami, jak działają dialogi? Jak wygląda rozwijanie statystyk postaci po zdobyciu kolejnego levelu, jak wygląda ekran, gdzie te statystyki możesz obejrzeć? Jak wyglądają potwory, jak poruszają się, jak atakują? Nie wszystko musi być w swojej ostatecznej wersji, ale przynajmniej pokaż, że masz świadomość tego co chcesz zrobić.

Rozbij to sobie na działy, zacznij pisać. Zorientujesz się w ogromie pracy. Później i tak będziesz to musiał przepisać, żeby było precyzyjnie i czytelnie, z uwzględnieniem wszystkich pomysłów, na które wpadłeś w trakcie pisania. Pamiętaj - albo się męczy autor, albo czytelnik.

Masz 2 opcje: albo czekać, aż ktoś się tobą zainteresuje i zachce to programować i wtedy będziesz musiał napisać dokumentację, albo zacząć pisać dokumentację. Polecam drugą opcję, bo to wymierna praca.

Albo jeszcze lepiej: zastanów się jak przerobić ShadowClonesa, bez dodawania nowych elementów, a poprzez odejmowanie i upraszczanie gry. Taki mod przez podmianę grafiki i wyśrubowanie gameplay'a to już jest duża i ciekawa rzecz do zrobienia.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 19, 2008, 22:37:18
Cytuj
Opisz dokładnie podstawowe elementy gry - bez posilania się odwołaniami do ShadowClonesa. 
Hm, no dobra, ale to wszystko już ładnie widać w SC, myślisz że warto to robić? (nie mówię oczywiście, że to jest głupie i nie warto...)
EDIT Dobra, ok, zrobię to, dzięki za radę.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2008, 22:45:30 wysłana przez kordix »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 20, 2008, 21:53:31
Do Unreal Tournament był kiedyś taki modzik "UnrealGod".

Na specjalnie przygotowanych mapach (często przeróbki oryginalnych z dodanymi drzwiami/ścianami, by się te mapy przechodziło w jedną stronę) strzelaliśmy do potworów z pierwszego Unreala. Zaczynaliśmy z blasterem, po poziomie były losowo porozrzucane skrzynki z itemami, powerupami i bronią z Unreala i z UT. W losowych miejscach spawnowali się wrogowie - stwory z Unreala; każdy model miał parę "gatunków" różniących się rozmiarem, życiem, obrażeniami. Za pokonanych wrogów dostawało się doświadczenie, co jakiś czas był level-up i można było sobie dodać punkt do maksymalnego życia, mnożnika obrażeń, itd. Im głębiej w poziom, tym przeciwnicy więksi i wredniejsi - jedynym w sumie celem było dojście do końca poziomu i próba pokonania tych ostatnich, najgorszych.

Przyznam, że grało mi się w to całkiem fajnie - takie "ekspienie" połączone z dynamiką UT zrobiło na mnie naprawdę przyzwoite wrażenie, jak na taki zabijacz czasu/ ;) Chciało się dłużej posiedzieć, by napakować sobie postać na tyle, by "wreszcie być w stanie pojechać tamtego Warlorda na dachu". Nie miałem nigdy okazji przetestować na multiplayerze - a szkoda.


Popieram Kordiksa, że taka koncepcja jest fajna. Oczywiście koncepcja może sobie być fajna, ale potrzebna jest też równie fajna realizacja, by ktoś w to grał :)

Offline Humman

  • Użytkownik

# Październik 21, 2008, 20:28:06
Na początku muszę zaznaczyć że to nie może być gra RPG ani nawet cRPG ale co najwyżej hack'n'slash choć w wypadku strzelanki lepsze byłoby shot'n'run.
Nawet najprostsze gry z tego gatunku muszą mieć dwie rzeczy:
-Fabułę choćby ze względu na występowanie w grze tzw elementów rpg czyli pkt doświadczenia, ekwipunku i questów, no i głupio tak tłuc we wszystko co popadnie i nie wiedzieć po co i dlaczego bohater gry znalazł się w takich tarapatach
-Mechanikę a dokładnie w sprawie obliczania wyników walki żeby było widać że użyte na jakąś umiejętność pkt exp nie poszły w kosmos ale sprawiły że faktycznie postać jest w czymś lepsza
No i przydały by się jakieś zróżnicowanie w broniach i przeciwnikach żeby nie było nudno.