Autor Wątek: Ciekawy pomysł na grę (RPG na podstawie Shadow Clones)  (Przeczytany 7506 razy)

swiru

  • Gość
# Październik 16, 2008, 20:08:14
Sorki, bez obrazy ale wdł. mnie nie masz najmniejszego pojęcia o RPG :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 21:27:46
Cytuj
Generalnie, to za dużo używasz myślników, mnie to na przykład wnerwiło ;P.
1.To się tyczy pomysłu na dialogi czy taka ogólna uwaga?
2.Nie wiem, o co ci chodzi, tak jak teraz że piszę w punktach?
chodzi mi o to:
Cytuj
Taki prosty ekwipunek już jest-tak jakby można powiedzieć, że jego oknem są bronie wyświetlane u góry, oraz apteczki i amunicja na dole. Na wersję betę-starczy. A jak już się coś takiego stworzy-to rozwijanie takiej gry to już łatwiejsza sprawa, z pewnością więcej osób się tym zainteresuje etc...
3 myślniki, o 2 za dużo, mogę podać jeszcze więcej przykłądów jak chcesz, ale nie róbmy już offtopu ;p

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 23:18:38
Cytuj
No to go stwórz. Jezu, jak teraz nie chce ci się poświęcić dwóch lub trzech wieczorów na taki mały zarys i musisz się dookoła pytać o radę, to co będzie później?
Właśnie to co teraz przedstawiłem to jest mały zarys i poświęciłem na niego 2/3 wieczory... ;p

Poza tym żeby napisać takie overview to też coś trzeba wiedzieć o opini innych, trzeba wiedzieć jakie mogą być problemy żeby wymyśleć coś na ich rozwiązanie, poza tym też materiał do FAQ...

No dobra, to wezmę się za overview i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Cytuj
Pomysł nie ma tu nic do rzeczy. Gigabajty contentu, który trzeba zrobić - ma. Smiley
Właśnie z dobrym pomysłem tych gigabajtów contentu do zrobienia jest mniej ;p
Cytuj
Ten pomysł sprawdzi się w levelach do strzelanki. Prędzej czy później jednak pewnie przyda się jakiś edytor, jeśli ma to być cRPG. Smiley
Pytałem się toxica, czy macie jakiś edytor do tych poziomów, a on odpowiada "dowolny program do tworzenia grafiki 3d" ;p
Cytuj
Poza tym, podciąganie ładniejszego menu wyboru levelu, jakiegos "expa" i ichnich "questów" nie czyni ze strzelanki RPG-a.
To nie jest ot tak wybór levela, to jest po prostu otwarty świat.
Cytuj
Pomyśl raczej nad historią, jaką chcesz opowiedzieć graczowi,
No pomyślę, ale jak na mnie to i tak mniej niż 20% graczy patrzy na fabułę, (a już szczególnie mniej Polaków).  Jak na mnie lepszy jest całkowity brak fabuły i luz, niż setna historyjka w stylu "jesteś w dolinie smoków Vanderfield... Świat ten napotkała klęska..." albo jeszcze bardziej oklepane "W wyniku tajnego eksperymentu w podziemnym laboratorium powstały mutanty, teraz je rozwal". Ale OK, postaram się uklecić coś ciekawego, i zwrócę też uwagę na humor (bo jak na mnie najlepszy będzie luźny klimat).

Cytuj
Sorki, bez obrazy ale wdł. mnie nie masz najmniejszego pojęcia o RPG Smiley
Dobra, to będzie to HACK'N'SLASH! Pasi? (choć Hack'n'slash to też styl gry w RPG ale mniejsza z tym...) I zamykam ten temat.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2008, 23:21:07 wysłana przez kordix »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 23:39:04
Cytuj
Cytuj
Ten pomysł sprawdzi się w levelach do strzelanki. Prędzej czy później jednak pewnie przyda się jakiś edytor, jeśli ma to być cRPG. Smiley
Pytałem się toxica, czy macie jakiś edytor do tych poziomów, a on odpowiada "dowolny program do tworzenia grafiki 3d" ;p
Czytaj co cytujesz ;p. Może odpowiedział tak bo.. on zrobił strzelankę?
Cytuj
No pomyślę, ale jak na mnie to i tak mniej niż 20% graczy patrzy na fabułę, (a już szczególnie mniej Polaków)
W RPG nikt nie patrzy? Już zrozumiem MMORPG, ale w RPG to trzeba patrzeć na fabułę, bo się gry nie przejdzie. Tak jakbyś oglądał serial i nie słuchał co gadają ;P.
Cytuj
Dobra, to będzie to HACK'N'SLASH! Pasi?
To zmień nazwę wątku ;P.

swiru

  • Gość
# Październik 16, 2008, 23:45:02
Cytuj
Właśnie to co teraz przedstawiłem to jest mały zarys i poświęciłem na niego 2/3 wieczory... ;p
To ma rozmiary notki encyklopedycznej.

Cytuj
Poza tym żeby napisać takie overview to też coś trzeba wiedzieć o opini innych, trzeba wiedzieć jakie mogą być problemy żeby wymyśleć coś na ich rozwiązanie, poza tym też materiał do FAQ...
Najpierw napisz, potem poprawiaj. Poza tym przestań używać słowa "overview" proszę...

Cytuj
No pomyślę, ale jak na mnie to i tak mniej niż 20% graczy patrzy na fabułę, (a już szczególnie mniej Polaków).  Jak na mnie lepszy jest całkowity brak fabuły i luz, niż setna historyjka w stylu "jesteś w dolinie smoków Vanderfield... Świat ten napotkała klęska..." albo jeszcze bardziej oklepane "W wyniku tajnego eksperymentu w podziemnym laboratorium powstały mutanty, teraz je rozwal". Ale OK, postaram się uklecić coś ciekawego, i zwrócę też uwagę na humor (bo jak na mnie najlepszy będzie luźny klimat).
Wcale nie musisz mieć z góry określonego celu gry.

Cytuj
Dobra, to będzie to HACK'N'SLASH! Pasi? (choć Hack'n'slash to też styl gry w RPG ale mniejsza z tym...) I zamykam ten temat.
Zamykasz temat :O Dziwne, a ten post to co ? ;]

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 00:07:37
Cytuj
To ma rozmiary notki encyklopedycznej.
Aha, z kolei na innym forum mówili że za długie i nie da się przeczytać... Mimo wszystko to ma ponad 100 linijek, a ty mi tu z takim tekstem...
Cytuj
Zamykasz temat :O Dziwne, a ten post to co ? ;]
Zamykam temat, czy to jest Hack'n'slash, czy RPG z trybem walki Hack'n'slash.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2008, 00:09:10 wysłana przez kordix »

swiru

  • Gość
# Październik 17, 2008, 00:28:09
Cytuj
Aha, z kolei na innym forum mówili że za długie i nie da się przeczytać... Mimo wszystko to ma ponad 100 linijek, a ty mi tu z takim tekstem...
W ktorej jestes klasie? XD

Matura - j.polski podst. wolne miejsce na wypracowanie około 88 linijek.

Poza tym ty zaniemożesz zamknąc tematu :)

Offline skoti

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 02:27:36
Aha, z kolei na innym forum mówili że za długie i nie da się przeczytać... Mimo wszystko to ma ponad 100 linijek, a ty mi tu z takim tekstem...
Nie "mówili", że za długi tylko, że na początku "stracili" ochotę (tu wersja jest trochę poprawiona, ale to nie tylko z tego powodu jak już "pisali") do czytania całości, a to jest różnica ;p (w cudzysłowach bo chodzi chyba o tylko mnie ;p).
Napisałem też, żebyś zrobił coś więcej niż mały szkic ;].

//edit @down: w pierwszym poście wątku masz link - na blender.pl ;]
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2008, 09:43:02 wysłana przez skoti »

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 09:37:35
Skoti, daj linka gdzie tak mówili?

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 19:11:41
Dobra, powiedzmy że to jest krótkie i nie rozczulajmy się nad tym (ale porównajcie to do innych tematów w tym dziale w stylu "ej, chcę stworzyć RPGa, jeszcze nie wiem jakiego, chyba coś w klimacie fantasy, ktoś chce to ze mną stworzyć?" Ok, zaniosę się teraz na coś dłuższego.

Cytuj
Napisałem też, żebyś zrobił coś więcej niż mały szkic ;].
No mówiłem że już się za to biorę.


O, i jeszcze jedno tylko pytanie.

Jakie są (według was) kryteria dobrego pomysłu na grę? (i nie mówcie że dobry, tak mi już powiedzieli na forum blendera)

« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2008, 19:18:08 wysłana przez kordix »

Offline skoti

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 19:24:11
Dobra, powiedzmy że to jest krótkie i nie rozczulajmy się nad tym (ale porównajcie to do innych tematów w tym dziale w stylu "ej, chcę stworzyć RPGa, jeszcze nie wiem jakiego, chyba coś w klimacie fantasy, ktoś chce to ze mną stworzyć?" Ok, zaniosę się teraz na coś dłuższego.

Cytuj
Napisałem też, żebyś zrobił coś więcej niż mały szkic ;].
No mówiłem że już się za to biorę.


O, i jeszcze jedno tylko pytanie.

Jakie są (według was) kryteria dobrego pomysłu na grę? (i nie mówcie że dobry, tak mi już powiedzieli na forum blendera)


Potrafiący zaciekawić i rokujący na jakieś szanse powstania i po którym widać, że nie powstał podczas jednego wieczoru - Ciężko określić to precyzyjniej ;p.

swiru

  • Gość
# Październik 17, 2008, 19:33:39
Cytuj
Dobra, powiedzmy że to jest krótkie i nie rozczulajmy się nad tym

Jak ja kocham się wyżywać w takich tematach :D

Cytuj
(ale porównajcie to do innych tematów w tym dziale w stylu "ej, chcę stworzyć RPGa, jeszcze nie wiem jakiego, chyba coś w klimacie fantasy, ktoś chce to ze mną stworzyć?" Ok, zaniosę się teraz na coś dłuższego.
Dawaj linka...

Cytuj
Jakie są (według was) kryteria dobrego pomysłu na grę? (i nie mówcie że dobry, tak mi już powiedzieli na forum blendera)
Pomysłu?
Nie musi być oryginalny ani rewolucyjny byle gra na tym pomysle, miała to coś , co powoduje ze zasypiasz na lekcjach bo się nie wyspałeś.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2008, 19:38:47 wysłana przez swiru »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 17, 2008, 19:40:32
Jakie są (według was) kryteria dobrego pomysłu na grę? (i nie mówcie że dobry, tak mi już powiedzieli na forum blendera)

- Oryginalny
- Niemonotonny, przewidujący ciągłe urozmaicenia w rozgrywce
- Dopasowany do grupy docelowej
itd.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 19:47:25
Do autora wątku:
Z czystej ciekawości - jesteś programistą? Jeśli tak: próbowałeś kiedyś pisać cRPG?

Offline skoti

  • Użytkownik

# Październik 17, 2008, 19:52:25
Do autora wątku:
Z czystej ciekawości - jesteś programistą? Jeśli tak: próbowałeś kiedyś pisać cRPG?
Odpowiem za autora, bo pisał o tym na blender.pl - nie, nie (na pytania dodatkowe też odpowiedź brzmi nie ;]).