Autor Wątek: Ciekawy pomysł na grę (RPG na podstawie Shadow Clones)  (Przeczytany 7507 razy)

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 14, 2008, 23:53:37
Słowem wstępu: Otóż chcę wam zaprezentować ciekawy pomysł na grę, (a właściwie na jej zrobienie, co zobaczycie) który "napadł" mnie niedawno. Nie jest to bynajmniej jakaś głupia mrzonka, nad którą rozmyślałem 2 sekundy przed zaprezentowaniem ją na forum, ale w moich oczach jest to naprawdę dobry pomysł, nad którym już myślałem i rozmawiałem z innymi godzinami.

Pierwsze niektóre przemyślenia:
Były już dziesiątki nieudanych prób stworzenia gry przez grupy amatorów. Dlaczego spełzły na niczym? (wg moich obserwacji)
-były zbyt trudne do wykonania. Grupa amatorów nie stworzy od zera jakiegoś rozległego RPGa.
-brak ciekawego, tudzież oryginalnego pomysłu na grę
-no i inne różne sprawy, brak znajomości wśród tworzących grę (spora przeszkoda), chaos wśród grupy etc.

Czyli-zawodzi strona twórcza tych gier-ich pomysł, ich plan na ich stworzenie, ich cały overview (a raczej jego brak, tylko robienie na żywioł). Sporo jest programistów-hobbystów, ale brakuje kogoś, kto stworzy dobry pomysł i cały overwiev na grę. Bo dobry pomysł to nit tylko oryginalność i ciekawe koncepcje, ale też pomysł łatwy do zrealizowania, szczególnie gdy nie ma się budżetu tylko amatorską ekipę.

No dobra, dawaj tego pomysła, nie chce mi się tego czytać
Już, cierpliwości.

Otóż... pomysł polega przede wszystkim na wykorzystaniu tego, co już jest zakodowane, zaprojektowane, stworzone przez grafików.
Waląc prosto z mostu: gra będzie się opierać na grze Shadow Clones, chyba znana już przez tych co przewijali się przez to forum.

http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=181-SC na gamedevie-opis gry, screeny, link do pobrania.
http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=2742.0 -wątek na forum

(Ale co, jak, w jaki sposób?)
Otóż, mamy tu już sporo zaprogramowane-fizykę, model chodzenia etc., potwory i poziomy też można wykorzystać do tego RPGa, który chcę stworzyć.

Tak. RPGa. Na podstawie tej gry chcę stworzyć grę, gdzie będzie można expić (zdobywać doświadczenie), robić questy, zdobywać lepsze bronie i chodzić po wolnym świecie gry .

W jaki sposób
Odpowiednio tę grę przekształcając, no i też trochę się postarać (nie ma róży bez kolców) na dodanie/zaimplementowanie modelu expienia, tudzież dorobienie dodatkowych poziomów, etc. jeszcze to wszystko głębiej opiszę.

JAK STWORZYć OTWARTY ŚWIAT GRY?
Odpowiednio łącząc wszystkie levele w jedną całość (i oczywiście przez dorobienie więcej terenu, wszystko nie będzie się opierać na levelach z SC). W jaki sposób? Mam 2 ciekawe pomysły:
1.Połączenie leveli tunelem:

Myślę że bardzo ładnie to widać na obrazku. Pojawiasz się gdzieś na środku planszy, (gdzie pewnie się dorobi jakiegoś NPC-handlarza, czy setki innych pomysłów) i "włala"-możesz poruszać się gdzie chcesz. Możesz zajrzeć tam, gdzie w SC jest lvl 1, bądź tam, gdzie jest lvl 10 (jeśli od razu to pewnie poskutkowałoby to dedem ; )".
2.Levele z SC jako podziemia.

Tutaj też się postarałem o ładny obrazek :) Jak widać-pojawiamy się na początku jakiegoś zielonego terenu (w każdym razie gdzieś na ziemi).Trzeba będzie zaprojektować dodatkowy level z barakami/przejściami do podziemi, czyli poszczególnych leveli z SC Oczywiście nie jest to tylko tak, że wybieramy do jakiego idziemy levelu (jak w Mario po ukończeniu levelu) i na tym polega cała otwartość gry. Nie, nie. To będzie taki cały rozległy poziom, gdzie też będzie można expić na potworach etc., a oprócz tego będą właśnie te podziemia. Te dalsze levele z SC będą gdzieś daleko, tam gdzie są trudne potwory (żeby nie było tak że mam 1 poziom doświadczenia i idę sobie od razu do ostatniego poziomu z SC). To wszystko da się dużo głębiej opisać i dużo więcej wymyślić, ale to jest właśnie ogólna koncepcja.
Moim zdaniem-dużo lepszy, a nietrudniejszy do zrealizowania pomysł, bo nie trzeba dodatkowo kombinować z lightmapami, a przejścia do leveli są całkowicie bezproblemowe.

Hej przecież nie możesz brać cudzego kodu!
Bez obaw-już rozmawiałem z toxic'iem i udostępnił kod do SC, zresztą po 11 miesiącach pracy ekipa już żyga na niego i nie będzie się tym interesowała :)

(reasumując) Ludzie! Mamy fajną zajawkę na stworzenie niezgorszego RPGa w (stosunkowo bardzo) łatwy sposób! Dlaczego niezgorszego? Bo tutaj expienie nie polega na zaznaczaniu potwora myszką, i czekanie aż gość go rozwali, ale sam do niego celujesz! Milion razy bardziej wciągająca opcja i naprawdę wiem to![/b] (podejrzewam, że rpega jako takiego w ten sposób można by stworzyć w 2\3 miesiące, i nie że sobie to ubzdurałem, ale rozmawiałem z innymi o tym). Bo trzeba:
-stworzyć taki poziom/dodatkowy teren-ok.2 miesiące
-zaprogramowanie/zaimplementowanie mechanizmu expienia: ok. 2 dni
-ile weźmie połączenie tych leveli w jedną całość, nie mogę przewidzieć, bo nie wiem, jakie można napotkać jeszcze przeszkody, ale myślę, że technicznie nie jest to zbyt trudne. Właściwie to na początku każdego levela dorobić przejście na zewnątrz, a na zewnątrz przejścia do podziemi, a odpowiada za to ten nieskopmlikowany skrypt jakiegoś obiektu: {
classname = koniec_etapu
dokad = etap8.level
pozycja = x y z
zasieg = 2.5
}

A z czymś takim można powiedzieć, że już jest rpg, bo mam już pomysł na questy: można je zrobić tak jak są w Tibii: jakąś skrzynkę chroni stadko potworów, i quest polega na tym, że rozwalasz te potwory, a nagrodą za questa jest przedmiot w niej zawarty. (może i mało pasjonujące, ale Tibia mimo to i tak ma 300-osobowe kolejki do podłączenia się do serwera...)
Oczywiście można jeszcze dorabiać różne mechanizmy, zwiększać teren etc. latami te 3 myślniki to tylko na taką całkowitą podstawę RPGa, żeby można było nazwać to RPGiem
W najbliższym czasie warto też zrobić:
-poprzekształcać levele: potwory 2-3 razy mocniejsze, na początku mniej życia (razem z expieniem będzie życia więcej), a bronie trudniej dostępne, nie że jeden level i już masz połowę broni. Gra po pierwsze jest jednak za łatwa, RPG powinien mieć jakąś większą długość gry, a zdobywanie lepszej broni powinno być trudniejsze, żeby rpg był rpgiem (przewiduję że jedna broń na końcu każdego levela/podziemia, to byłyby takie questy). (ok. 2 tygodnie)
-i oczywiście pełno innych bzdetów, jeszcze zobaczymy co.

FAQ:
-eee... to się nie uda, tak się nie da...
Taka historyjka. Były dwie biedronki-pesymistka i optymistka. Obie wpadły do mleka. Optymistka mówi-dawaj, mamy 8 nóg, przetrzepiemy mleko i zrobimy masło! A pesymistka-"eee... to się nie uda, tak się nie da...". Pesymistka zdechła, a optymistka do dziś gdzieś sobie tu lata. Widzisz z tego jakiś morał?

I taka złota myśl: "W moim słowniku nie ma określenia "nie da się". Jest tylko "jeszcze nie wpadłem na to, jak to zrobić"

Aha, i rzeczywiście-nie wiem, czy to wypali, nie wiem czy tak się da, ale dlatego też założyłem ten wątek, bo to mnie holernie ciekawi i chcę się tego dowiedzieć.
-ej, ale jak to będzie wyglądało, jeszcze nie wiadomo tego i tamtego, nie wiemy jak czegośtam zrobić...
Mógłbym stworzyć 20 stronnicowy overview takiej gry, ale chcę wiedzieć, czy nie obsypiecie mnie tekstami "AA! Spadaj! Tak się nie da!", i dlatego najpierw przedstawiam ogólną koncepcję-co o tym myślicie, a co będzie i srutututu to się jeszcze zobaczy.

(reszta wyjdzie w praniu, z pewnością jeszcze sporo tu dopiszę).

TAK WIęC? CO O TYM MYŚLICIE?

//EDIT by Z.:
Przede wszystkim to nie krzycz :).
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2008, 22:37:13 wysłana przez kordix »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 15, 2008, 00:51:44
Fajnie, ale gdzie tu RPG? :)

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 15, 2008, 00:58:42
to chyba hack'n'slash

powodzenia, bo niechybanie bym pograł,

yfan

  • Gość
# Październik 15, 2008, 01:39:48
Cytuj
-były zbyt trudne do wykonania. Grupa amatorów nie stworzy od zera jakiegoś rozległego RPGa.
Najczęsciej cRPG robiony przez amatorów, pada zanim powstanie edytor i wersja alfa :) (wdł. mnie)

Cytuj
-brak ciekawego, tudzież oryginalnego pomysłu na grę
Co to za problem ?

Cytuj
-no i inne różne sprawy, brak znajomości wśród tworzących grę (spora przeszkoda), chaos wśród grupy etc.
brak znajomości ? No to jest problem , ale nie taki wielki tylko trzeba odpowiednio działać. Chaos ? Jeśli panuje Chaos* to mamy jakieś gówno a nie team, "manager"  powinien mieć skopany tyłek do tego.

Cytuj
ale brakuje kogoś, kto stworzy dobry pomysł i cały overwiev na grę.
Kto bierze się na poważnie za cRPG, niemając porządnego opisu gry?

Cytuj
Tak. RPGa. Na podstawie tej gry chcę stworzyć grę, gdzie będzie można expić (zdobywać doświadczenie), robić questy, zdobywać lepsze bronie i chodzić po wolnym świecie gry .

Czyli wnioskuje ze nie widziałeś cRPG bez expienia?

Cytuj
Odpowiednio łącząc wszystkie levele w jedną całość (i oczywiście przez dorobienie więcej terenu, wszystko nie będzie się opierać na levelach z SC).
Jestes genialny ! Kazda gra od 1971 ma takie coś WoW!

Cytuj
1.Połączenie leveli tunelem:
Nic odkrywczego :)

Cytuj
2.Levele z SC jako podziemia.
To samo.

Cytuj
gdzie też będzie można expić na potworach etc.
Hack and slash...

Cytuj
z lightmapami
WTF?

Cytuj
można je zrobić tak jak są w Tibii: jakąś skrzynkę chroni stadko potworów, i quest polega na tym, że rozwalasz te potwory, a nagrodą za questa jest przedmiot w niej zawarty.
Proszę nie załamka.... Polecam to poczytać zanim kto ktokolwiek mi wyskoczy:
http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=208271
http://www.tibia.com/library/?subtopic=genesis

Cytuj
Pesymistka zdechła, a optymistka do dziś gdzieś sobie tu lata. Widzisz z tego jakiś morał?
Potrafi dobrze trzepać?

Cytuj
Mógłbym stworzyć 20 stronnicowy overview
Mało ;)

Cytuj
TAK WIęC? CO O TYM MYŚLICIE?
Zacznijmy od praktyki....
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2008, 01:41:22 wysłana przez swiru »

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 15, 2008, 17:28:13
Wiecie, mi chodziło o to, czy coś takiego jest możliwe z technicznego punktu widzenia, a nie że czepiacie się szczegółów. Ale dobra...
Cytuj
Fajnie, ale gdzie tu RPG?
-expienie
-otwarty świat gry
-stopniowe polepszanie ekwipunku (broni)
Tu jest właśnie RPG.
Cytuj
to chyba hack'n'slash
Cytuj
Hack and slash...
Hack'n'slash też dobry, ale dobra wypiszcie mi więc w myślnikach czego tu brakuje do RPGa. Zastanowię się, jak to zaimplementować w świat gry albo dowiem się, że nie da się tego zrobić
Cytuj
Najczęsciej cRPG robiony przez amatorów, pada zanim powstanie edytor i wersja alfa Smiley (wdł. mnie)
No dokładnie. Pada.
Cytuj
-brak ciekawego, tudzież oryginalnego pomysłu na grę
Co to za problem ?
Ano, spory. Powiedz mi, czy była kiedyś taka sytuacja, że ekipa miała super, oryginalny, ciekawy pomysł, wszystko ładnie zorganizowane, zwięzły i prosty do wykonania plan (bo to też się wlicza do dobrego pomysłu, szczególnie jeśli nie ma się budżetu tylko amatorską ekipę), a wszystko się zawaliło przed wersją alfa? No podaj taki przykład-może coś zrobię z takim super pomysłem, np. zorganizuję ekipę i dokończę projekt.
Cytuj
brak znajomości ? No to jest problem , ale nie taki wielki tylko trzeba odpowiednio działać. Chaos ? Jeśli panuje Chaos* to mamy jakieś gówno a nie team, "manager"  powinien mieć skopany tyłek do tego.
W każdym bądź razie-zawodzi strona twórcza tych gier-ich pomysł, ich plan na ich stworzenie, ich cały overview (a raczej jego brak, tylko robienie na żywioł). Właściwie to są programiści-hobbyści, ale brakuje kogoś, kto stworzy dobry pomysł i cały overwiev na grę.
Cytuj
Kto bierze się na poważnie za cRPG, niemając porządnego opisu gry?
Mi tu chodzi o porządny CAŁY POMYSŁ i overwiev na grę, a nie tylko opis. I właśnie dlatego te projekty zatrzymują się na wersji alfa, bo nie ma dobrego całego pomysłu na grę (nie chodzi mi tu tylko o opis gry czy inne pojedyńcze sprawy).
Cytuj
Jestes genialny ! Kazda gra od 1971 ma takie coś WoW!
Eeee... nie, ty nie wiesz o co mi chodzi. Mi tu chodzi o to, że nie zdajesz gry level po levelu (level pierwszyyy... potem level druugii...), tylko masz otwarty świat gry. (Jak jeszcze coś niejasne to mów).
Cytuj
Nic odkrywczego
Cytuj
To samo.
1.Jakieś argumenty stojące za twoją tezą?
2.Widziałeś kiedyś podobne projekty takiego przekształcenia gry, którą się zdaje level po levelu w RPGa (czy hack'n'slasha)?
Cytuj
z lightmapami
Tak, rozmawiałem z toxiciem o tym i mówił mi, że łącząc levele tunelem trzeba było kombinować z lightmapami. To są techniczne sprawy i jak nie wiesz o co tu chodzi to już się nie wypytuj...
Cytuj
Proszę nie załamka.... Polecam to poczytać zanim kto ktokolwiek mi wyskoczy:
http://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=208271
http://www.tibia.com/library/?subtopic=genesis
Nie wiem jaki jest związek merytoryczny między tym co mówiłem a podanymi przez ciebie linkami. Chcesz przez to udowodnić, że questy w Tibii nie wyglądają tak, jak mówiłem? No są tu różne ciekawostki, ale sam grałem kiedyś w Tibię i wiem jak to wygląda.
Cytuj
Potrafi dobrze trzepać?
Chciałem, żebyś z tego wywnioskował, że trzeba mieć trochę optymizmu a nie żebyś się zastanawiał nad tym, czy potrafi dobrze trzepać (czy też złośliwie ironizować).
Cytuj
Cytuj
Mógłbym stworzyć 20 stronnicowy overview
Mało
Dobrze, 40 stronnicowy overwiev też mogę zrobić, jeśli dowiem się od was co o tym myślicie-czy da się tak zrobić, czy istnieją jakieś techniczne przeszkody, czy może istniały podobne projekty, a nie że zalewacie mnie pesymistycznymi tekstami i czepiacie się szczegółów (i nie złośćcie się na mnie, proszę, ja naprawdę nie chcę źle).
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2008, 17:32:25 wysłana przez kordix »

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Październik 15, 2008, 17:37:59
Się nie przejmuj tylko rób.
Zachęć ludzi aby wzięli się z Tobą do pracy.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 15, 2008, 17:41:49
Cytuj
Się nie przejmuj tylko rób.
Zachęć ludzi aby wzięli się z Tobą do pracy.
Dzięki za brak potoku pesymistycznych myśli ;) Nie no tak na serio cały pomysł naprawdę mocno mnie podniecił zaciekawił i przeżywam teraz każdy post, który piszecie ;p

No właśnie myślę o czymś takim... I dlatego zaprezentowałem pomysł na forum.

yfan

  • Gość
# Październik 15, 2008, 17:59:30
zrobienie małego nawet crpg'a, skupionego na h&s to, jest gigantyczna praca.

modele broni, modele postaci (z animacjami!), oteksturowane poziomy. do tego są potrzebni ludzie. ponad to co jest w shadowclones, trzeba napisać zarządzanie ekwipunkiem, prosty system do dialogów (nic ponad diablo), trzeba zrobić jakieś zarządzanie danymi poziomów (tak by pozycje potworów na poziomie, rozmieszczenie przedmiotów się zgadzało po powrocie) i pewnie od zera system walki, i pewnie dużo naprawdę męczących detali.

myślę, że to miałoby szansę, kiedy byś ograniczył się do h&s z samotnym żołnierzem, który robi wycieczki do opuszczonej bazy z mutantami. takie diablo w klimacie hitech, bardziej strzelankowe.

powiedz, co z powyższego jesteś w stanie zrobić sam?

sporządź też zarys tego projektu, dość dokładny w miarę możliwości. generalnie ucinaj feature'y, do momentu aż będziesz miał samą istotę gry - takie diablo jest przecież niewiele bardziej skomplikowane niż pacman - chodzisz, zabijasz, zbierasz. jeśli gra nie będzie fajna w samym rdzeniu zabawy, to żadne dodatkowe pomysły nie pomogą. najpierw wydestyluj więc, o co w grze będzie chodziło i zapisz to w zwięzłym dokumencie wypełnionym konkretami (unikaj ogólników w stylu "będą czary" - napisz dokładnie jak takie czary by działały).

jak się nie zniechęcisz i przedstawisz rzetelny projekt, to może kogoś zachęcisz. pamiętaj, że takiej pracy nikt za ciebie nie wykona.

powodzenia.

Offline k00b

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 00:52:29
Cytuj
Fajnie, ale gdzie tu RPG?
-expienie
-otwarty świat gry
-stopniowe polepszanie ekwipunku (broni)
Tu jest właśnie RPG.
RPG - Role Playing Game
cRPG - to co wyżej tylko na kompie
Po polsku gry fabularne.

Tu nie chodzi o expienie, tylko o opowieść. Proponuję zapoznać się z papierowymi wersjami gier RPG, wtedy łatwiej zrozumieć co jest najważniejsze w takich grach
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2011, 06:47:34 wysłana przez k00b »

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 19:05:00
Cytuj
zrobienie małego nawet crpg'a, skupionego na h&s to, jest gigantyczna praca.
Tak tak, wiem to. Ale stworzyć to wg tego pomysłu to i tak jest nic w porównaniu z tym, żeby tworzyć całkowicie od nowa. Jak na mnie...
Cytuj
modele broni, modele postaci (z animacjami!), oteksturowane poziomy. do tego są potrzebni ludzie.
Broń-jest, postać i potwory z animacjami-są-co najwyżej można ich więcej dorobić. Poziomy-trzeba właśnie dorobić ten jeden, o którym mówię. Ale racja, do tego ostatniego są potrzebni ludzie.
Cytuj
ponad to co jest w shadowclones, trzeba napisać zarządzanie ekwipunkiem,
Taki prosty ekwipunek już jest-tak jakby można powiedzieć, że jego oknem są bronie wyświetlane u góry, oraz apteczki i amunicja na dole. Na wersję betę-starczy. A jak już się coś takiego stworzy-to rozwijanie takiej gry to już łatwiejsza sprawa, z pewnością więcej osób się tym zainteresuje etc...
Cytuj
prosty system do dialogów (nic ponad diablo),
Otóż  mam prosty do wykonania pomysł na NPCów, a co za tym idzie-dialogi (tak myślę, że jest prosty, podyskutujcie ze mną o tym). Otóż-jak bierzesz kartę do otwierania drzwi, klikając na nim prawym przyciskiem-wyświetla się wiadomość-"you took security card" (coś takiego). I tak samo zrobić z NPC, który będzie zwykłym obiektem-kilkasz na niego prawym przyciskiem i wyświetla wiadomość np. " na końcu podziemi Vanderfield (czyli 1 lvl z SC) znajduje się broń-możesz ją zdobyć". To już tworzy taki dialog, a zarazem-questy. Wiem, że dialogi niezwykle proste, ale na jakieś wybieranie opcji wypowiedzi na początek nie warto się zanosić, jestem realistą.
Cytuj
trzeba zrobić jakieś zarządzanie danymi poziomów (tak by pozycje potworów na poziomie, rozmieszczenie przedmiotów się zgadzało po powrocie)
1.To mógłby być taki swego rodzaju resp-jak wchodzisz z powrotem do poziomu to potwory się odnawiają (opcja-łatwizna).
2.)druga opcja) Właściwie to trzeba było tylko stowrzyć zapisywanie stanów planszy w save'ach (a właściwie to chyba jest, jak przecież odchowujesz to jest tyle samo potworów, kiedy zapisywałeś grę).
Cytuj
i pewnie od zera system walki, i pewnie dużo naprawdę męczących detali.
System walki jest już dobry, a wspaniały w porównaniu do większości MMORPGów, bo "tutaj expienie nie polega na zaznaczaniu potwora myszką, i czekaniu aż bohater go rozwali, ale sam do niego celujesz! Milion razy bardziej wciągająca opcja i naprawdę wiem to!". To byłby też chyba taki pierwszy RPG z mechaniką Alien Shootera (że widok z góry i celujesz do potwórów). Jak coś takiego już jest-to podajcie tytuły gier, naprawdę chętnie bym w coś takiego pograł...
Cytuj
myślę, że to miałoby szansę, kiedy byś ograniczył się do h&s z samotnym żołnierzem, który robi wycieczki do opuszczonej bazy z mutantami. takie diablo w klimacie hitech, bardziej strzelankowe.
Na początek to dokładnie tak. Ale potem taki RPG można rozwijać przez kilka lat...
Cytuj
powiedz, co z powyższego jesteś w stanie zrobić sam?
Tworzę grafikę 3D, a takie poziomy tworzy się w programie 3D, jak mówił mi toxic (chyba źle go nie zrozumiałem).  Przyznaję się bez bicia programować nie potrafię, ale chcę się wziąć za naukę. No i takie proste skrypty jak ten (skrypt obiektu który przenosi nas do innego poziomu) {
classname = koniec_etapu
dokad = etap8.level
pozycja = x y z
zasieg = 2.5
}
też mógłbym tworzyć.
Cytuj
sporządź też zarys tego projektu, dość dokładny w miarę możliwości. generalnie ucinaj feature'y, do momentu aż będziesz miał samą istotę gry - takie diablo jest przecież niewiele bardziej skomplikowane niż pacman - chodzisz, zabijasz, zbierasz. jeśli gra nie będzie fajna w samym rdzeniu zabawy, to żadne dodatkowe pomysły nie pomogą. najpierw wydestyluj więc, o co w grze będzie chodziło i zapisz to w zwięzłym dokumencie wypełnionym konkretami (unikaj ogólników w stylu "będą czary" - napisz dokładnie jak takie czary by działały).
Ok  :) Jak mówię,-mogę stworzyć 20-stronnicowy overview, tylko chcę wiedzieć, czy warto się za takie coś brać (dlatego założyłem ten wątek).
Cytuj
jak się nie zniechęcisz i przedstawisz rzetelny projekt, to może kogoś zachęcisz. pamiętaj, że takiej pracy nikt za ciebie nie wykona.

powodzenia.
Dzięki  ;)

Cytuj
tu nie chodzi o expienie, tylko o opowieść.
Czyli RPG to hack'n'slash, tyle że z fabułą tak? Dobra, przecież z tego co widzę to są podobne gatunki , a jak przeczytałem na wikipedii
Cytuj
termin stosowany jako nazwa gatunku gier komputerowych, lub stylu grania w RPG,

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 16, 2008, 19:14:47
Cytuj
tu nie chodzi o expienie, tylko o opowieść.
Czyli RPG to hack'n'slash, tyle że z fabułą tak? Dobra, przecież z tego co widzę to są podobne gatunki , a jak przeczytałem na wikipedii
Cytuj
termin stosowany jako nazwa gatunku gier komputerowych, lub stylu grania w RPG,

Mylisz Panie pojęcia :). cRPG to nie h'n's z fabułą, lecz fabuła z dodatkiem walki - w cRPGach główną osią rozgrywki jest fabuła, a nie tłuczenie.

Natomiast ten styl odnosi się do papierowych / tradycyjnych / jak zwał tak zwał RPG, czyli takich bez komputera, gdzie gracze siadają w kółku i na głos mówią co robią, zapisują parametry na kartkach, rzucają kostkami, itd. Twoja pomyłka wyszła z tego, że sam pomijasz literkę "c" w nazwie RPG oznaczającą RPG w komputerze, która IMO jest bardzo ważna.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 19:26:02
Cytuj
" na końcu podziemi Vanderfield (czyli 1 lvl z SC) znajduje się broń-możesz ją zdobyć". To już tworzy taki dialog, a zarazem-questy.
To narazie nie jest dialog tylko zwykłe zdanie jednej osoby(monolog):
Cytuj
Dialog jest to wypowiedź wielopodmiotowa - rozmowa dwóch lub większej liczby osób.
Generalnie, to za dużo używasz myślników, mnie to na przykład wnerwiło ;P.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 16, 2008, 19:34:30
Cytuj
Mylisz Panie pojęcia Smiley. cRPG to nie h'n's z fabułą, lecz fabuła z dodatkiem walki - w cRPGach główną osią rozgrywki jest fabuła, a nie tłuczenie.
Dobra, już zamykam ten temat.
Cytuj
To narazie nie jest dialog tylko zwykłe zdanie jednej osoby(monolog):
No już nie czepiajmy się szczegółów. No mówię, że to bardzo prosta opcja, ale coś już z tego jest. Poza tym tak wygląda rozmowa w niektórych cRPGach, a przynajmniej z niektórymi postaciami.
Cytuj
Generalnie, to za dużo używasz myślników, mnie to na przykład wnerwiło ;P.
1.To się tyczy pomysłu na dialogi czy taka ogólna uwaga?
2.Nie wiem, o co ci chodzi, tak jak teraz że piszę w punktach?

Offline Charibo

  • Redaktor

# Październik 16, 2008, 19:50:21
Cytuj
Jak mówię,-mogę stworzyć 20-stronnicowy overview, tylko chcę wiedzieć, czy warto się za takie coś brać (dlatego założyłem ten wątek).
No to go stwórz. Jezu, jak teraz nie chce ci się poświęcić dwóch lub trzech wieczorów na taki mały zarys i musisz się dookoła pytać o radę, to co będzie później?

Cytuj
Wiem, że dialogi niezwykle proste, ale na jakieś wybieranie opcji wypowiedzi na początek nie warto się zanosić, jestem realistą.
Akurat dialogi do napisania są proste. Będą trudniejsze rzeczy. :)

Cytuj
Tak tak, wiem to. Ale stworzyć to wg tego pomysłu to i tak jest nic w porównaniu z tym, żeby tworzyć całkowicie od nowa. Jak na mnie...
Pomysł nie ma tu nic do rzeczy. Gigabajty contentu, który trzeba zrobić - ma. :)

Cytuj
Tworzę grafikę 3D, a takie poziomy tworzy się w programie 3D, jak mówił mi toxic (chyba źle go nie zrozumiałem).
Ten pomysł sprawdzi się w levelach do strzelanki. Prędzej czy później jednak pewnie przyda się jakiś edytor, jeśli ma to być cRPG. :)

Poza tym, podciąganie ładniejszego menu wyboru levelu, jakiegos "expa" i ichnich "questów" nie czyni ze strzelanki RPG-a. Pomyśl raczej nad historią, jaką chcesz opowiedzieć graczowi, bo to ona ma znaczenie. Dlaczego akurat poszczególne levele znajdują się pod ziemią? Dlaczego chcesz zabijać te stwory? Co one ci zrobiły? Skąd wzięli się ludzie którzy z tobą gadają? Dlaczego świat wygląda tak a nie inaczej...? :)

yfan

  • Gość
# Październik 16, 2008, 19:54:28
Rzeczywiście najlepiej napisz ten overview.