Autor Wątek: Standardowy komputer gracza  (Przeczytany 5507 razy)

Offline myst1q

  • Użytkownik

# Październik 18, 2008, 03:05:04
hmm...
tak zeby pasowalo do zlinkowanej ankiety....
mezczyzna. lat 17. warszawa->dublin. matematyka, fizyka, elektonika, programistyka, motoryzacja- i takie tam ciekawe rzeczy.
konfig kompa:
c2d e8400@3.6ghz +mugen
2gb ddr2 ocz reaper cl5
geforce 8800gt+zalman 512mb. gainward.
asus p5k pro.
logitec g9, razer tarantulla.
monitor crt 19" sync master 753dfx.
asus xonar dx [muzyka]

gracz. gram w mmorpg eve-online, cs'a, lfs'a, rozne fps'y, rts'y, rpg'i, i co tam sie jeszcze fajnego pod lape nawinie ^^.

powiem, ci, ze "gracze" najczesciej maja 2gb ramu+ [jesli dobry sprzet to 2gb dobrego, albo wiecej kiepskiego ;p ], grafike 512mb, dwa rdzenie intela [no bo AMD sucks- lol].
takie sa czesto-gesto minimalne wymagania gry to grania w dobrej rozdzielczosci z bajerkami ;p

//edit:
windows xp sp3, znam programowanie niczego ^^,
moj stosunek do...
microsoft- pozytywny, open source i linux- pozytywny, komercja-neutralny, piratctow-negatywny, scena [zalezy jaka ;p] pozytywny i to bardzo, sieci bezpieczenstwo hacking [prawdziwy...] pozytywny, reszta neutralna.
niemam strony www.

rozmiar buta 42 ;]
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2008, 03:16:45 wysłana przez myst1q »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Październik 27, 2008, 23:18:28
To na ile komputer przeciętnego gracza hardcore'owego różni się od komputera gracza casualowego czy innego użytkownika to jedna sprawa, natomiast dużo większa różnica jest na pewno między tym co można znaleźć w sklepach, a tym co mają ludzie w domach.
To jedna i chyba najważniejsza gracza. Po pierwsze: zastanówmy się w jaką grupę celujemy. Jak w high-end/extreme gaming (QX series, DDR3, 3xGTX2**), to można spokojnie postawić obecną maksymalną konfigurację jako target minimalny. Po drugie: ile czasu zajmie nam (mniej-więcej) ukończenie gry. Po trzecie: jaka jest różnica między sprzętem (najlepiej wg. rozgraniczenia: komp biurowy, lo-end, mid-end, high-end, extreme gaming) tyle temu, za ile planujemy skończyć grę a teraz. Np. jeśli sprzęt, w który celujemy obecnie to mid-end, zamierzamy skończyć grę w rok i chcemy, żeby ona szła na mid-end wtedy, patrzymy na dzisiejszy mid-end, i zerkamy w przeszłość. O, taki sprzęt rok temu był gdzieś w okolicach górnej półki. No to można pisać na obecną górną półkę - jak skończymy, to akurat będzie mid-end.

I jeszcze coś, czego nie podano, czyli komp przeciętny gracza ekstremalnego, pochłaniającego najnowsze tytuły (ankieta prowadzona po uczelni, po ludziach z pomocą znajomych itd.):
Intel Core 2 Duo Extreme/Intel Core 2 Quad.
GeForce 9800GX2 lub GTX series lub Radeon HD47**.
DDR2 lub DDR3 Dual Channel 1066MHz 4GB.
Monitor minimum 22" minimum 1680x1050.
Windows Vista 64-bit (dla DirectX 10).
Dysk, napęd w sumie bez znaczenia. Statystyka dla ludzi zainteresowanych obecnie mocnymi kompami i piszących pod taki sprzęt.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 28, 2008, 22:43:59
Mój komputer to jest extreme low-end:

Duron 1.3 GHz
2 GB DDR1 (niedawno miałem 512MB, ale to nie zmienia wydajności praktycznie)
Radeon 9550 128 MB

Wiadomo, że wszystkie gry od 2002+ się na tym tną. Czy można zrobić ładną graficznie grę i jednocześnie umożliwić grę na takim low-endzie? Można, przykładem jest Half-Life 2, który jedzie u mnie bez większych zacięć :)

Offline mar-ek1

  • Użytkownik
    • Wiejskie życie

# Grudzień 03, 2008, 19:13:28
Jak to dla ciebie low-end to co powiesz o moim:
Athlon XP 1,9ghz
1gb DDR1
Radeon 9200se 128mb

A wracając do tematu myśle, że dobrym pomysłem jest robienie gier komputerowych które pójdą na twoim komputerze przyjmując to za optymalne wymagania no chyba że masz jakiś super-hiper niewiadomo jaki komp.

« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2014, 16:49:55 wysłana przez mar-ek1 »

Offline lukaszw

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2008, 22:30:42
Celeron 2.4GHz
256mB RAM
Radeon 9200SE 64mB

Hehe :P

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2008, 23:04:03
I C2D E7200 2.53 Ghz
GF 9800 512MB
4GB RAM

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 04, 2008, 00:54:36
Intel Core Duo 2GHz
2GB RAM
GeForce 8400M
Win XP

Lepszego mi aktualnie nie potrzeba. :)

Offline shoter

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2008, 08:59:44
Intel Core Duo 2,2GHZ(2 CPU)
2GB ram
Win XP
NVIDIA GeForce 9600 GT 512 MB

Offline Rollnick

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 04, 2008, 09:22:34
Pentium IV 2.4 GHz
2GB Ram
GeForce 7600GT 256MB
Win XP SP3

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Grudzień 04, 2008, 09:41:32
PC
Intel Core 2 Duo 2x3 GHz
2 GB RAM
GeForce 8800 GTS 512 MB
HDD 500 GB + 250 GB (+ wkrótce zewnętrzny USB 500 GB na backup)
DVD-RW
Windows XP Pro SP2
MacOSX 10.5.4

Pegasos II
PowerPC G4 1 GHz
512 MB RAM
ATI Radeon 9250 (128 bit) 128 MB
HDD 160 GB + 80 GB (na backup)
DVD-RW
MorphOS 2.1

Oba podłączone do monitora z dwoma wejściami i poręcznym przełącznikiem sygnałów. Monitor LCD Samsung 21 cali (1600x1200).

I zaznaczam, że ja nie jestem graczem. No chyba, że granie w gry na iPhone, J2ME czy Symbianie albo uruchomione na emulatorze Atari XL/XE można dzisiaj nazwać graniem :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2008, 09:44:08 wysłana przez MDW »

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2008, 14:53:57
AMD Turion ML-34 1,8GHz
1,5GB RAM
Radeon X700 128MB
XP SP3

A wracając do tematu myśle, że dobrym pomysłem jest robienie gier które pójdą na twoim komputerze przyjmując to za optymalne wymagania no chyba że masz jakiś super-hiper niewiadomo jaki komp.

Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że zanim gra wyjdzie na rynek, gracze mogą mieć już szybszy sprzęt.


Offline agent_J

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2008, 16:55:42
Moje sprzęty :P

PC
Core 2 Duo 2.66GHz
8 GB RAM
GeForce 9500
HDD 3x500GB
DVD-RW
Vista x64

MAC
MacBook 13.3" 2.0GHz
1GB RAM
Grafika Intel


Offline s0d

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2008, 17:55:13
Coe 2 Quad 3.48GHz (OC'knięty ;P)
4GB ram
8800gtx OC
2x500GB=raid 0 + 160GB
DVD-RW
Vista x64

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Styczeń 05, 2009, 09:09:39
A wracając do tematu myśle, że dobrym pomysłem jest robienie gier które pójdą na twoim komputerze przyjmując to za optymalne wymagania no chyba że masz jakiś super-hiper niewiadomo jaki komp.

Co masz na myśli pod "jakiś super-hiper niewiadomo jaki komp"? 4 rdzenie @4GHz, RAM DR3, dwie dwurdzeniowe karty grafiki? ;) Taki sprzęt jest idealną maszynką porównawczą do określania wydajności i "granicy ładności gry" - optymalizujemy i ograniczamy grę dopóki na takiej maszynie nie osiągniemy płynności przy najwyższych detalach. Jak tak będzie, to powinno dać się grać na sporo słabszym sprzęcie (antyaliasing 16x i anizotropia 8x morduje każdy kombajn graficzny), a jednocześnie ludzie, którzy na kompie nie oszczędzają i mają supernowoczesną maszynkę do mielenia tekstur będą zadowoleni, bo widać, że opłaciło się wybrać taką a nie inną konfigurację. Swego czasu był zwyczaj podawania (poza minimalnymi i zalecanymi) wymagań optymalnych - czyli konfiguracji pozwalającej uciągnąć grę na najwyższych ustawieniach w pełni płynnie. I powiem (informacja od znajomego pracującego w Empiku na dziale gier PC), że ludzi bardziej interesuje, czy gra będzie działała płynnie na najwyższych detalach niż czy w ogóle u nich ruszy ;) - przynajmniej jeśli chodzi o nowości wydawnicze.

Ponadto moja osobista opinia: im niższe wymagania minimalne i wyższe wymagania optymalne, tym lepiej dla gry - mniej graczy będzie niezadowolonych z balansu wymagań.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 05, 2009, 12:54:11
Imo w grach powinna być opcja "włącz wszystko na full, olej optymalizacje wyświetlania itd.". Dlaczego? Dlatego, że gdy po paru/parunastu latach wracamy do jakiejś gry to okazuje się, że niezbędne wtedy "triki" dla obecnego sprzętu są raczej utrudnieniem. Przykład: B&W i LOD-owanie heightmapy.