Autor Wątek: jak to włączyć  (Przeczytany 2731 razy)

Offline blendermen

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2006, 10:36:25
cześć. ściągnołem sobie z tej stronki http://www.cplusplus.com/src/ gierkę "Master Kong 2d" - kod tej gry napisany w c++ no i wypakowałem i co, tworze jeden projekt - wrzucam wszystkie plki do inego i jest błąd. Co muszę jeszcze dodać.
Jak ktoś zwas ma a może miał tą gierkę to proszę o pomoc.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 18, 2006, 10:39:02
a może jeszcze napisz jaki błąd :]

Offline blendermen

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2006, 11:25:05
błąd:

11 D:\gry\programy\C++\tutorials\smkg\thehead.h
In file included from thehead.h - a rzecież jest on w projekcie, patrz na fotografii
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ei7fvcd8on9vo332.html
co mam zrobić

cześć

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Kwiecień 18, 2006, 11:30:33
przeczytaj pozostałe linijki ^^ program nie może zainkludować plików ddraw.h itp, masz DX SDK ?

Offline Herrfrag

  • Użytkownik
    • Herrfrag Homepage

# Kwiecień 18, 2006, 12:56:33
Jeśli masz Dx to przedewszystkim w opcjach kompialtora dodaj adres folderu, w ktroym trzymasz naglowki  i folderu z libami do Dx.

Offline blendermen

  • Użytkownik

# Kwiecień 19, 2006, 14:56:52
mam tego SDK. Wszystko zrobiłem jak w instrukcji, chociaż do jednego nie jestem pewien. Oto instrukcja
|"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""7
| Plik ściągnięto ze strony "Game C++reator"   /
| http://warsztat.pac.pl/gamecreator          /
|>-------------------------------------------{
| Oryginał na stronie www.gamecoding.co.uk   |
'=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-'


INSTALACJA
""""""""""
Przypuśćmy, że zainstalowałeś DevC++ w katalogu:
C:\DEVCPP
Rozpakuj najpierw to archiwum do jakiegoś katalogu na dysku.

Skopiuj wszystkie pliki LIB z katalogu Libs z rozpakowanego archiwum do katalogu, w którym twój DevC++ trzymie biblioteki statyczne. W naszym przykładzie będzie to katalog:
C:\DEVCPP\LIB

Następnie załóż nowy katalog o nazwie DX8 w katalogu, w którym twój DevC++ trzyma pliki nagłówkowe. W naszym przykładzie ma to wyglądać tak:
C:\DEVCPP\INCLUDE\DX8
Skopiuj do tego katalogu wszystkie pliki nagłówkowe z katalogu Includes z rozpakowanego archiwum.

Autor angielskiej wersji tego tekstu pisze jeszcze, by skopiować plik d3dx8d.dll z katalogu DLL z rozpakowanego archiwum do katalogu C:\WINDOWS\SYSTEM. Jeśli w katalogu systemowym nie masz takiego pliku, skopiuj go tam. Jest to prawdopodobnie plik dla wersji Debug Microsoft DirectX 8 SDK.


USTAWIENIA PROJEKTU
"""""""""""""""""""
By móc korzystać z dobrodziejstw DirectX w swoich programach, musisz odpowiednio skonfigurować plik każdego nowego projektu.

Wejdź do menu Project | Project options ...

W okienku "Further object files or linker" wprowadź ścieżki do plików bibliotek. W naszym przykładzie:

C:\DEVCPP\LIB\libd3d8.a C:\DEVCPP\LIB\libd3dx8d.a C:\DEVCPP\LIB\libdxguid.a

Dzięki temu wymagane biblioteki statyczne zostaną zlinkowane z twoim programem. Powyższe biblioteki dołączasz gdy korzystasz z D3D. Jeśli korzystasz tylko z DDraw albo DInput, wklepujesz w tym okienku co innego:

C:\DEVCPP\LIB\libddraw.a            - dla Direct Draw
C:\DEVCPP\LIB\libdinput.a C:\DEVCPP\LIB\libdinput8.a   - dla Direct Input

Podobnie z pozostałymi składnikami pakietu DirectX.


OPCJE KOMPILATORA
"""""""""""""""""
Również kompilator powinien być odpowiednio skonfigurowany.

Wejdź do menu Options | Compiler options ...

W okienku "Add the following commands when calling compiler" wprowadź:
-fvtable-thunks

W okienku "Add the directory below to be searched for include files" wprowadź [dla naszego przykładu]:
C:\DEVCPP\INCLUDE\DX8\
To poinformuje kompilator, gdzie ma szukać plików nagłówkowych DirectXa.

Nie zapomnij też kompilować jako "Win32 Application"! To częsty błąd popełniany przez początkujących.

I to już wszystko.


O AUTORACH:
""""""""""
Autorem angielskiej wersji tego tekstu jest:
Paul Gerfen
paul@gamecoding.co.uk
www.gamecoding.co.uk

Autorem polskiego tłumaczenia jest:
Michał Studencki (SasQ)
sasq1@go2.pl
http://warsztat.pac.pl/gamecreator





Razem z tym jest też mały test czy wszystko działa. Ale nie działa nie moge nadal skompilować. Fotka:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/wjn63w8ith0t7bha.html

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Kwiecień 19, 2006, 15:07:52
Masz włączone coś w stylu 'treat warnings as errors'? Jeśli nie, to pokaż nam błąd

Offline blendermen

  • Użytkownik

# Kwiecień 19, 2006, 15:31:19
nie mam takiego czegoś jak " 'treat warnings as errors"
foto z errorami tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0k28r3qzzwqebl2n.html

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Kwiecień 19, 2006, 15:39:06
to co mi google podpowiedziało na ten temat
http://www.ae.iitm.ac.in/pipermail/ilugc/2003-April/003801.html

przyznam, że raczej nie pasuje do twojego środowiska, ale kto wie ;)

poza tym, zwróć uwagę na ostatni komunikat... (no new line...)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2006, 15:40:41 wysłana przez shyha »

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 19, 2006, 20:15:05
Stray jest, jeśli kompilatorowi nie pasuje jakiś znak. Może być "\ " (\+spacja) w stringu albo po \ w makrze

Offline blendermen

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2006, 16:36:11
Stray jest, jeśli kompilatorowi nie pasuje jakiś znak. Może być "\ " (\+spacja) w stringu albo po \ w makrze
Tak ale ten test co ja mam to jest specjalnie dostosowany do DevC++ i nie powinno być żadnych takich errorów

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Kwiecień 20, 2006, 16:45:29
Stray jest, jeśli kompilatorowi nie pasuje jakiś znak. Może być "\ " (\+spacja) w stringu albo po \ w makrze
Tak ale ten test co ja mam to jest specjalnie dostosowany do DevC++ i nie powinno być żadnych takich errorów

No i? Co my mamy zrobić?

Offline Silther

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2006, 21:40:27
Z ciekawości ściągnąłem gierkę i mimo prób nie udało mi się jej skompilować w devie, a poszła od razu pod Visualem c++.