Autor Wątek: Mapa w grze przez przeglądarkę  (Przeczytany 3378 razy)

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Wrzesień 29, 2008, 20:47:01
Witam,

czy macie jakieś przemyślenia/pomysły dotyczące mapy w strategicznej grze przez przeglądarkę?
Zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu, a mimo to nie mam jeszcze rozwiązania, które w pełni by mnie zadowalało.
Generalnie uważam, że jest to jeden z najtrudniejszych elementów w tego typu grach - zarówno od strony implementacji, jak i (przede wszystkim!) projektowej. Co więcej, mimo licznych poszukiwań nie znalazłem jeszcze gotowej gry z dobrą mapą. Choć to ostatnie mocno mi nie przeszkadza - fajnie byłoby być pierwszym ;D   

Pracując nad konkretnym rozwiązaniem starałem się podejść do sprawy analitycznie i wyznaczyć sobie pewne założenia:
1. Mapa powinna być skalowalna - nie wiemy z góry ilu będzie graczy.
2. Rozwiązanie powinno dawać możliwość rozpoczęcia zabawy nieopodal już grającego kolegi (koleżanki ;) ), a przynajmniej zawarcia z nim sensownego sojuszu.
3. Powinna być ładna i klimatyczna - dużo łatwiej to osiągnąć przy niegenerowanych rozwiązaniach.
4. Kilku silniejszych graczy znajdujących się nieopodal nie powinno uniemożliwiać rozgrywki.
5. Wskazany podział na kwadraty lub heksy (ze wskazaniem na to pierwsze) - powinno to znacznie ułatwić implementację.

To tylko moje założenia - możliwe, że warto cześć z nich zmienić. 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Janusz

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2008, 16:28:01
Jesli chodzi o implementacje, mozesz zainspirowac sie czyms w stylu google maps,
http://media.pragprog.com/titles/ajax/code/GoogleMaps/step7.html
http://pragprog.com/titles/ajax/source_code - zrodla podobnej mapki

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 01, 2008, 10:05:40
Jesli chodzi o implementacje, mozesz zainspirowac sie czyms w stylu google maps,
http://media.pragprog.com/titles/ajax/code/GoogleMaps/step7.html
http://pragprog.com/titles/ajax/source_code - zrodla podobnej mapki
Prawde mowiac myslalem o czyms jeszcze blizszym Google Maps - czyli Google Web Toolkit.
Pytanie jednak co ze strona projektowa :)

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Październik 10, 2008, 13:15:02
Do złożonych pomysłow polecam javowe applety. Działają w przeglądarce, a dają większą swobode działania niż html

Offline darek40bc

  • Użytkownik

# Październik 11, 2008, 22:16:37
Jak robisz grę przez przeglądarkę postaraj się, żeby jak najmniej zajmowała. Najlepiej nie dawaj za dużo jakiś dużych, kolorowych ikonek. Taka strona z grą się długo wczytuje i to zniechęca.

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 12, 2008, 13:40:34
Do złożonych pomysłow polecam javowe applety. Działają w przeglądarce, a dają większą swobode działania niż html
Goly HTML rzeczywiscie nie jest najlepszym rozwiazaniem. Ale mysle, ze w polaczeniu z JavaScript moze dac niezle rezultaty.
Applety Javy sa dosc ciezkie, dlugo sie laduja, wymagaja osobnej wtyczki, a co wiecej zwykle kiepsko sie integruja z reszta strony ktora jest w HTML'u.

Jak robisz grę przez przeglądarkę postaraj się, żeby jak najmniej zajmowała. Najlepiej nie dawaj za dużo jakiś dużych, kolorowych ikonek. Taka strona z grą się długo wczytuje i to zniechęca.
Tu sie do konca nie zgodze. Grafika w tego typu grze wydaje mi sie bardzo wazna. To ona najczesciej decyduje czy gracz zdecyduje sie zarejestrowac, czy opusci strone.
Ewentualnie pozniej, kiedy sie juz graczowi znudzi moze miec opcje wylaczenia grafiki. Nie trudno przygotowac alternatywny szablon, ktory bedzie czysto tekstowy.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Październik 13, 2008, 11:13:30
W załączniku efekty mojej próby zrobienia czegoś takiego w html+js, działa tylko pod FF. Jest tam nawet mechanizm LOD! 8) Jednak generalnie nie udało mi się zapanować nad przeglądarką(nad jedną, a przecież powinno działać jeszcze co najmniej pod Operą i IE) i odechciało mi się dalszej zabawy. Dlatego ja jednak proponuję applet javy. Łatwiej to zrobić, efekt jest bardziej stabilny, zamiast na walce z przeglądarkami skupiasz się na właściwym problemie.

P.S Aby zadziałało musisz jeszcze ściągnąć to: http://download.dojotoolkit.org/release-0.4.3/dojo-0.4.3-ajax.zip

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Październik 13, 2008, 14:37:32
Applety Javy sa dosc ciezkie, dlugo sie laduja, wymagaja osobnej wtyczki, a co wiecej zwykle kiepsko sie integruja z reszta strony ktora jest w HTML'u.

Może applet ładuje się długo, ale jak już to zrobi działa w miarę sprawnie. Mapa napisana w HTML zadziała odrazu, ale będzie się mulić przy przesuwaniu, pokazywaniu nowych obszarów itd.

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 13, 2008, 19:51:39
Goliatus:
obawiam się, że Twoje dzieło nie działa u mnie nawet pod wspomnianym FF. A to zdawałoby się potwierdzać opinię Twoją i Trolla.
Tyle, że może to być wina samego dojo (prawdę mówiąc nie wiem, bo nie znam).
Goły JS + HTML również wymagałby ogromnego nakładu pracy, ale są przecież i inne frameworki - jak np wspomniany przeze mnie GWT. Tam kod pisze się rzeczywiście w Javie, ale jest ona kompilowana do JS, a całość zdaje się być szybka i przenośna (takie google maps działa całkiem nieźle).

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Październik 22, 2008, 15:46:48
Może nie wgrałeś dojo do katalogu? Rar z moją pracą nie zawiera dojo, bo by wtedy ważył 4mb.

Tak poza tym to jest jeszcze SVG, w którym również możesz wykonywać skrypty.

Offline peter

  • Użytkownik
    • BirdStorm.net browser based MMO

# Październik 22, 2008, 18:59:59
Może nie wgrałeś dojo do katalogu? Rar z moją pracą nie zawiera dojo, bo by wtedy ważył 4mb.

Tak poza tym to jest jeszcze SVG, w którym również możesz wykonywać skrypty.
wgralem, bez tego nic nie bylo widac. A tak mapa sie wyswietla i przy przeciaganiu widze, ze "cos" sie dzieje. Trudno to opisac, ale nie wyglada to na scrollowanie :)

O takich mozliwosciach SVN nie wiedzialem - ale jak to sie ma do zgodnosci z przegladarkami?

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Październik 22, 2008, 19:16:22
Mapa sie scrolluje po kliknięciu środkowym przyciskiem(kółko) i zoomuje jak kręcisz kółkiem.