Autor Wątek: jak zaczac i skonczyc amatorski projekt  (Przeczytany 13207 razy)

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 19, 2006, 11:48:42
Cytuj
Że napisany będzie przez kogoś, kto w swojej karierze ukończył już przynajmniej kilka dużych produkcji
Zalezy co masz na mysli mowiac duze produkcje, jezeli chodzi Ci o wspolprace z ludzmi to jak najbardziej jestem osoba ktora moze to napisac, ale jezeli myslisz ze skonczylem gry typu Baldur's Gate to sie mylisz - i jeszcze raz zaznaczam, artykol bedzie dla ludzi poczatkujacych by dowiedziec sie jak wystartowac, gdzie szukac, jak ustawic sobie priorytety, etc...

Cytuj
Nie chciałbym tracić swego czasu na czytanie rozmyślań gościa, który *prawie* dokończył *jedną* grę (której notabene nikt chyba jeszcze nie widział). I podejrzewam, że większość innych osób podobnie się na to zapatruje. Sorry, taka jest brutalna prawda.
O to nie musisz sie martwic Złośliwiec, ukonczylem kilka gier (rowniez programow uzytkowych - przy ktorych co jak co koordynacja rowniez odgrywa duza role), a w projekcie ktory teraz tworze wykozystuje doswiadczenie ktore nabylem - jak widac idziemy dobra droga - dlatego wzialem sie za ten artykol i jestem pewny ze pomoze to ludziom po 14-16 lat ktorzy zaczynaja swoja karierie w zdobywaniu doswiadczenia... nikt nie kaze Ci tego czytac :)

ps. a ludzie ktorzy skonczyli *duzy projekt* nie maja czasu za bardzo by napisac taki artykol bo na pewno pracuja juz w firmie i maja w powazaniu nauke innych...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2006, 12:45:03
i jestem pewny ze pomoze to ludziom po 14-16 lat ktorzy zaczynaja swoja karierie w zdobywaniu doswiadczenia...
- Ahh gdyby ten artykuł był napisany 3 (14 kalendarzowych lat)lata temu... może wtedy bym zaczął robienie Wasteda zamiast obserwować teamy Burżuazji itd.

ps. a ludzie ktorzy skonczyli *duzy projekt* nie maja czasu za bardzo by napisac taki artykol bo na pewno pracuja juz w firmie i maja w powazaniu nauke innych...
-Niewątpliwie. Ci od dużych projektów są zadufani w sobie.

A czego chciałbym się dowiedzieć?  Czy naprawde trzeba mieć kupę kasy żeby stworzyć (nie mówię o wydaniu) grę? Jakie są alternatywne rozwiązania nie wymagające zbyt dużego kapitału? Najbardziej interesuję mnie strona marketingowa...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 19, 2006, 13:38:52
Cytuj
Ci od dużych projektów są zadufani w sobie.
Na TGK2, siedząc razem z kilkoma innymi uczestnikami konferencji i rozmawiając w pokoju ludzi z PCF do 3 w nocy odniosłem zupełnie inne wrażenie. Oni po prostu mogą nie mieć czasu. :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 19, 2006, 14:56:34
Cytuj
jestem pewny ze pomoze to ludziom po 14-16 lat ktorzy zaczynaja swoja karierie w zdobywaniu doswiadczenia...

Ludziom mającym po 14-16 na pewno pomoże. Dla nich facet który napisał już kilka gier, nawet małych, jest już poważnym autorytetem. Tylko czy osoby w tym wieku będą zaczynać "karierę" od razu od dużego projektu, wymagającego koordynacji? Jakoś nie wydaje mi się.

Czarno widzę ten artykuł, ale życzę powodzenia.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2006, 15:17:01
Kto mówi o karierze? Na Mniejsze projekty mieli czas między 12 a 14 rokiem życia, najwyższy czas na coś lepszego. Oczywiście nie wszyscy będą chcieli być koordynatorami i menagerami gdyż jest to dość trudne i wymaga wiele determinacji. Dobrze by taki początkujący "developer" wiedział, że czasami lepiej wkręcić się do istniejącego teamu jako grafik czy scenarzysta niż porywać się z motyką na słońce w jedną osobę. Dwóch moich kolegów chciało robić własne projekty. Mieli wielkie ambicje a lecz stosunkowo małe możliwości i szybko ostudzili swój zapał gdy wytłumaczyłem im z czego składa się gra i ile w tym jest pracy oraz że samemu nie dadzą rady.  (okazałem swoją dobroć przyjmując ich pod swoje skrzydła :P )

Offline ktostamktos

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2006, 15:43:42
Cytuj
Na Mniejsze projekty mieli czas między 12 a 14 rokiem życia, najwyższy czas na coś lepszego.
Jejku, wyglada na to, że przede mną maluje się nieciekawa przyszłość, bo nie mam za soba nawet małego projektu.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 20, 2006, 09:55:55
Kto mówi o karierze? Na Mniejsze projekty mieli czas między 12 a 14 rokiem życia, najwyższy czas na coś lepszego.

Bez przesady, kolego, to już patologia :). Między 12 a 14 rokiem życia człowiek na ogół jeszcze nie bardzo wie, co to jest programowanie :). Poza nielicznymi geniuszami nie można oczekiwać, że 16-latek będzie zdolny kierować poważnym projektem. Dlatego wydaje mi się, że docelowa grupa takiego artykułu nie będzie zbyt liczna.

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 20, 2006, 10:56:57
Cytuj
Ludziom mającym po 14-16 na pewno pomoże. Dla nich facet który napisał już kilka gier, nawet małych, jest już poważnym autorytetem. Tylko czy osoby w tym wieku będą zaczynać "karierę" od razu od dużego projektu, wymagającego koordynacji? Jakoś nie wydaje mi się.
Zauwaz Zlosliwiec, ze sposob w jaki koordynuje projekt Burzuazji wyszedl z doswiadczenia jakie mialem przy poprzednich dniach, w artykule moze opisuje przyklady z projektu cRGP - ale dzieki takiej koordynacji zrobisz kazda gre.

Cytuj
Dlatego wydaje mi się, że docelowa grupa takiego artykułu nie będzie zbyt liczna.
Zdaje sobie z tego sprawe, ale kilka osob napisalo mi ze przyda im sie taki artykul - wiec go napisze, mam czas, wiec nic nie trace - jeszcze raz powiem: nikt nie kaze Ci tego czytac
Ktos bedzie zainteresowany - przeczyta, zreszta pokaze ten artykul osoba ktore ze mna pracuja zanim go tutaj wypuszcze, gdy ludzie powiedza mi ze nie ma w nim nic konkretnego - nie bede przedstawial go na Warsztacie tylko wysle osoba ktore chcialy ten artykul.

Zlosliwiec - nie robie tego po to by komus dogrysc czy cos (bo odnosze wrazenie ze tak uwazasz ;) ) chce pomoc bo mam na to czas. A jak juz mowisz o wieku.. to napisz czego Ty bys oczekiwal od tego artykulu, mozemy poargumentowac ;)

Offline novo

  • Użytkownik
    • my devblog

# Styczeń 20, 2006, 13:55:16
Intoxicate, ja bym prosil o opublikowanie go tak czy siak. Im wiecej artow na warsztacie tym lepiej. Trzeba sie rozwijac. Wiadomo ze nie kazdemu art sie spodoba, ale mysle ze wiele osob cos na tym zyska. Pamietaj ze nie wszyscy odwiedzajacy warsztat wypowiadaja sie na forum i oni tez moga chciec sie z artem zapoznac.

Pozdr!
novo.

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 26, 2006, 19:56:11
jakies 30% artykulu mam juz za soba... zamierzam do konca tygodnia wraz z zapowiedzia go tu wrzucic juz poprawionego. Jezeli jeszcze cos byscie chcieli - a nikt o tym tutaj nie mowil - przyda sie support :)

E: Zostalo mi jeszcze 8 rozdzialow... niestety troche sie przedluzy mam teraz egzaminy, bede informowal o postepach (na pewno do konca tego tygodnia bede chcial skonczyc i dac komus do poprawy tekstu)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2006, 14:20:43 wysłana przez intoxicate »

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Luty 06, 2006, 02:26:17
Pisz pisz. Każdy z chęcia przeczyta o doświadczeniu innych w tej dziedzinie. Złośliwiec po prostu nie lubi jak ktoś osiąga więcej niż inni:D

Keep up the good work.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 06, 2006, 09:29:41
Cytuj
Pisz pisz. Każdy z chęcia przeczyta o doświadczeniu innych w tej dziedzinie. Złośliwiec po prostu nie lubi jak ktoś osiąga więcej niż inni:D

Ależ lubię, lubię. Na tym przecież polega postęp. Jedyna rzecz, której NIE lubię, to kiedy ktoś mówi "hop" zanim przeskoczy, ot co :P.

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Luty 06, 2006, 18:56:49
hehe. Rozumiem. Ale myślę że przesadzasz. Jednak Intoxicate od 2 lat zajmuje się prowadzeniem projektu dzien w dzien. Więc zna się na tym.

intoxicate

  • Gość
# Luty 07, 2006, 13:44:35
Cytuj
Ależ lubię, lubię. Na tym przecież polega postęp. Jedyna rzecz, której NIE lubię, to kiedy ktoś mówi "hop" zanim przeskoczy, ot co
uwierz mi Zlosliwiec ze nie musisz mi o tym mowic (widzialem jak sporo grup takich jak moja "spalalo" w prezentowaniu projektow...) Zle odbierasz moje inicjatywy, nie jestem zadnym profesionalnym developerem (i moze dlatego nie chcesz bym taki artykul napisal ;p), ale mam spore doswiadczenie z pracy z ludzmi jak rowniez wiedze na temat tego jak powinno sie doprowadzac projekt to etapu, gdy zaczynaja byc potrzebne pieniadze (co do tego potrzeba, jak do tego podejsc) i pamietaj, artykul jest dla "mlodych" developerow, by juz nie pisali postow w stylu "zrob mi gre", czytajac ten artykul jestem pewny ze zaczna od dobrej strony swoja przygode z developingiem gier.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 07, 2006, 19:10:31
Cytuj
uwierz mi Zlosliwiec ze nie musisz mi o tym mowic (widzialem jak sporo grup takich jak moja "spalalo" w prezentowaniu projektow...) Zle odbierasz moje inicjatywy, nie jestem zadnym profesionalnym developerem (i moze dlatego nie chcesz bym taki artykul napisal ;p), ale mam spore doswiadczenie z pracy z ludzmi jak rowniez wiedze na temat tego jak powinno sie doprowadzac projekt to etapu, gdy zaczynaja byc potrzebne pieniadze (co do tego potrzeba, jak do tego podejsc) i pamietaj, artykul jest dla "mlodych" developerow, by juz nie pisali postow w stylu "zrob mi gre", czytajac ten artykul jestem pewny ze zaczna od dobrej strony swoja przygode z developingiem gier.

Dobra, już się nie tłumacz, tylko pisz ten artykuł :). Moje komentarze czasami służą tylko podtrzymywaniu imidżu (patrz: ksywka) ;).