Autor Wątek: jak zaczac i skonczyc amatorski projekt  (Przeczytany 13043 razy)

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 17, 2006, 14:56:02
Witam,

Chce w jak najszybszym tempie stworzyc artykul o tym jak zaczac i skonczyc wiekszy amatorski projekt gry komputerowej (na przykladzie gry crpg). Prace zaczne od jutra, i zamierzam skonczyc w 2 tygodnie (albowiem pozniej mam o wiele wiecej roboty przy wlasnym projekcie)

Zakladam ten watek byscie mogli mi powiedziec czego oczekujecie od takiego artykulu, co chcielibyscie sie dowiedziec, o czym mam pisac... - im wiecej takich pomyslow zarzucicie tym lepszy artykul bedzie.

z gory dziekuje

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Styczeń 17, 2006, 15:08:41
przydało by się coś o tym jak sobie radzicie finansowo i jakich narzędzi używacie

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 17, 2006, 15:28:41
wiesz st3tc ja mam spore problemy w wyjasnianiu roznych rzeczy i moich slow nie mozna brac doslownie ;p. mowiac "skonczyc" mialem bardziej na mysli jak rozpedzic maszyne, by dojsc do etapu gdzie zaczyna sie juz *tylko* fizyczne tworzenie na ktore potrzebne sa pieniazki.

Ale odpowiadajac na Twoje niesmiale pytanie:
- nie nie skonczylismy i jestesmy jeszcze bardzo daleko skonczenia :)

Offline samur

  • Użytkownik
    • Diźajn Boost Camp

# Styczeń 17, 2006, 17:30:41
Ja ze swojej strony chciałbym się dowiedzieć wszystkiego związanego z szerokopojętą organizacją projektu. Nie to, że w Scrub mamy słabą organizację, ale zawsze dowiem się czegoś nowego. Chodzi mi tutaj o podział projektu, system zarządzania projektem, funkcje ludzi, itp.

Ciekawe też będzie napewno, jak napiszesz o dokumentacji i wszystkim z nią związanym... A na koniec o zdobyciu inwestora i tego typu rzeczami.

Myślałem, że będzie tego więcej :P Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopisze. Zobaczymy co z tego wyjdzie...  ;)

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 17, 2006, 17:32:46
dzieki za posta Samur, im wiecej takich postow tym artykul bedzie lepszy, wiec zarzucajcie pytania, sugestie, pomysly, od jutra biore sie za robote, teraz robie liste doto.

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Styczeń 17, 2006, 17:45:31
Najważniejsza rzecz to organizacja projektu, ludzi i czasu. Przez to najczęściej projekty się sypią....

Offline really

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2006, 17:50:34
 Ja też chciałbym dowiedzieć się czegoś o organizacji, tzn. jak rozdzielać zadania między ludzi, jak się komunikować itp.

Offline FumaR

  • Użytkownik
    • Black Ice Tales Official Site

# Styczeń 17, 2006, 17:53:47
Najważniejsza rzecz to organizacja projektu, ludzi i czasu. Przez to najczęściej projekty się sypią....

Albo przez brak motywacji ;)

// MOD - wypowiedzi te i podobne prosze kierowac do odpowiedniego topicu: http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,71.new.html#new
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2006, 19:22:21 wysłana przez Queight »

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 17, 2006, 18:01:46
myslalem troche nad struktura dokumentu i wydaje mi sie ze tak bedzie najlepiej... artykul bedzie podzielony na dzialy (mechanika, fabula, swiat, lokacje, postacie, grafika koncepcyjna, grafika3d, silnik , etc) w kazdym dziale opisze podstawy ich projektowania, gdzie zaczac, rowniez w kazdym dziale napisze gdzie najlepiej szukac ludzi, jak motywowac, w jaki sposob najlepiej otaskowac (i jakich narzedzi uzywac), jak rowniez w jaki sposob podchodzic do zalozen (ze strony marketingowej) , w dzialach bedzie opis jak stworzyc zasady tworzenia dokumentow i wstepnych dokumentow technicznych, rowniez opisze priorytety w kazdym dziale... i na koncu kazdego dzialu bedzie czesc "Co dalej?", czyli otaskowanie wszystkiego i ruszenie do pracy...

jezeli czegos Ci tu brakuje - pisz, na pewno dodam, bo mam sporo czasu

E: pamietajcie ze artykul bedzie dla poczatkujacych ktorzy maja juz jakas wiedze, ale chca sie upewnic czy oplaca sie wprowadzac w zycie rzeczy ktore przeczytalo sie w ksiazkach
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2006, 18:07:49 wysłana przez intoxicate »

Offline strus

  • Użytkownik
    • www.scrub.only.pl

# Styczeń 17, 2006, 21:10:50
Ja teraz piszę Audio Doca  do pierwszej gry - Scrub ;D a mam jeszcze dwie  ;) cholernie trudna rzecz

Ej kolos ziąą jak chcesz to mogę napisać coś o muzie  :) jak zacząć i skończyć or else

PS: Ten Marketing i PRL mi bokiem wychodzi  :P

Offline Vic

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 01:51:29
Ja osobiście w takim dokumencie/artykule widziałbym informacje o:
- wymienianej już kwestii organizacji ludzi, rozdzielania zadań itp.
- doborze narzędzi organizacyjno-projektowych, tj. narzędzi do projektowania, do komunikacji teamu, do ew. pracy grupowej, repozytoria kodu, do prowadzenia dokumentacji (np. dokumentacja z kodu źródłowego - doxygen itp.)
- doborze języka do zadania
- doborze narzędzi do konkretnych zadań, opis zalet i wad (mile widziane Open Source :D)
- wykorzystanie gotowych silników/kodu/modułów dla przyspieszenia/ułatwienia/ulepszenia produktu
- stronach internetowych/książkach o wiadomej tematyce. :)

Mam nadzieję że się to na coś przyda.

Offline alt

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2006, 12:29:08
ja licze na rozbudowany dział grafika koncepcyjna.

Swoja drogą nalezy sie pochwała dla kolosa, za taki odruch. Za to ze dzieli sie swoimi doswiadczeniami i proboje pomagac innym  ;D .........  duzy, zimny, browar dla niego

Offline FumaR

  • Użytkownik
    • Black Ice Tales Official Site

# Styczeń 18, 2006, 13:45:58
Przede wszystkim duzo info o projektowaniu poszczegolnych elementow gry, i moze jakies wyjasnienie niektorych pojec, ktorych nowi w tej branzy moga nie znac/rozumiec.

Dorzucam sie do browara ;)

intoxicate

  • Gość
# Styczeń 18, 2006, 17:26:46
za duzo odemnie nie oczekujcie , nie bede pisal co musi robic glowny programista, glowny grafik - poprostu opisze jak to zaczac bedac "koordynatorem", zreszta sami zobaczycie za 2 tygodnie

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 19, 2006, 09:09:49
Czego oczekuję od takiego artykułu? Że napisany będzie przez kogoś, kto w swojej karierze ukończył już przynajmniej kilka dużych produkcji. Nie chciałbym tracić swego czasu na czytanie rozmyślań gościa, który *prawie* dokończył *jedną* grę (której notabene nikt chyba jeszcze nie widział). I podejrzewam, że większość innych osób podobnie się na to zapatruje. Sorry, taka jest brutalna prawda.