Autor Wątek: pole widzenia  (Przeczytany 983 razy)

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2008, 23:33:46
Napewno graliście w grę o tytule "commandos" . Chciałbym uzyskać podobny efekt jaki był zastosowany tam z polem widzenia. Dokładnie to jak zrobić aby pole widzenia zachodzące na przeszkodę przez nia nie przechodziło? tu taki przykładowy screen : http://www.antraspasaulinis.net/foto/zaidimai/failai/commandosbel4.jpg
Domyślam się ze nie wystarczy uzyc sprite'a tylko zrobic to jakos inaczej ( nie mam pojhecia jak ). Będe wdzięczny za pomoc :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline revo

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2008, 23:39:39
Prawie taki sam problem i rozwiązanie znajdziesz tutaj.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 17, 2008, 23:49:04
Myślę że wystarczy odpowiednio wygenerować sobie geometrię w oparciu o zasłaniające przeszkody. W przypadku 2D masz dany punkt światła oraz listę odcinków rzucających cień. Jeżeli w liście tych odcinków będziesz miał założenie, że żadne dwa się nie przecinają (mogą się dotykać tylko końcami), to pozostaje posortować je wokół punktu światła i metodą "miotły" przejść dookoła inteligentnie budując siatkę odpowiedającą za oświetlany obszar. :)

Offline krecik88

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2008, 01:01:10
takie coś zauważylem w ostatnio dodanym projekcie Killaway
http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=474
na filmikach widać światło z latarki które zanika jak ma "przejsc" np przez kamien
to tak na dodatek :)