Autor Wątek: Ogre 1.6.0 i VC++ 2008 EE  (Przeczytany 4250 razy)

Offline pio11

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2008, 23:25:35
Witam od niedawna ze strony www.ogre3d.org można pobrać najnowszą wersję tego silnika o numerze OGRE 1.6.0RC1. Kilka zmian jest. A co do mojego problemu. Na stronie http://www.ogre3d.org/index.php?option=com_content&task=view&id=411&Itemid=131 jest link do strony http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Installing_An_SDK na której można dowiedzieć się jak zainstalować Ogra. Przechodzę do nagłówka "MS Visual C++ 2008 & Code::Blocks" i klikam na link. Będąc na stronie http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Codeblocks_and_MS_Visual_Studio robię pierwsze 4 punkty z nagłówka "Opening the demos in Code::Blocks". Problem jest z : File->Save workspace as... to save all the open projects as a workspace.. Jak mam zapisać ten workspace? Po otwarciu "Samples_vc9" ta opcja jest nieaktywna. Bardzo chciałbym się uczyć programować. Proszę o pomoc.

EDIT::--------------::

O.K. Zapisałem, ale po otwarciu w VC++ pojawia się "The selected file is not a valid solution file". Jak mam się z tym uporać?

EDIT2::-------------::
Przed chwilą plik Samples_vc9 otworzyłem w VC++ 2008 i skompilowałem przez kliknięcie F5. Wyskoczył mi na końcu komunikat z załącznika.

Dane z "Output"
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\Demo_BspCollision.exe', Symbols loaded.
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\OgreMain_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\user32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\gdi32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC90.DebugCRT_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.21022.8_x-ww_597c3456\msvcp90d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC90.DebugCRT_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.21022.8_x-ww_597c3456\msvcr90d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\OIS_d.dll', Binary was not built with debug information.
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\dinput8.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\msvcrt.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\advapi32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\rpcrt4.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\ReferenceAppLayer_d.dll', Symbols loaded.
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC90.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.21022.8_x-ww_d08d0375\msvcr90.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\imm32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\rserver30\newtstop.dll', Binary was not built with debug information.
'Demo_BspCollision.exe': Unloaded 'C:\WINDOWS\system32\rserver30\newtstop.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\RenderSystem_Direct3D9_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\d3d9.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\d3d8thk.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\version.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\winmm.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\D3DX9_37.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\uxtheme.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\RenderSystem_GL_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\opengl32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\glu32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ddraw.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\dciman32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\msctf.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\nview.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\shlwapi.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\shell32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\psapi.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ole32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\oleaut32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\comctl32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.2600.2982_x-ww_ac3f9c03\comctl32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ntmarta.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\wldap32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\samlib.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\nvwrspl.dll', Binary was not built with debug information.
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\MSCTFIME.IME'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\nvoglnt.dll'
The thread 'Win32 Thread' (0x9ec) has exited with code 0 (0x0).
The thread 'Win32 Thread' (0xf30) has exited with code 0 (0x0).
The thread 'Win32 Thread' (0x9b0) has exited with code 0 (0x0).
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\mcd32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Unloaded 'C:\WINDOWS\system32\mcd32.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\Plugin_ParticleFX_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\Plugin_BSPSceneManager_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\Plugin_CgProgramManager_d.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'F:\OgreSDK\bin\debug\cg.dll', Binary was not built with debug information.
First-chance exception at 0x7c812a5b in Demo_BspCollision.exe: Microsoft C++ exception: Ogre::InternalErrorException at memory location 0x0012ec64..
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\nvwimg.dll', Binary was not built with debug information.
'Demo_BspCollision.exe': Unloaded 'C:\WINDOWS\system32\nvwimg.dll'
'Demo_BspCollision.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\nvwddi.dll'
The thread 'Win32 Thread' (0x858) has exited with code 0 (0x0).
The program '[644] Demo_BspCollision.exe: Native' has exited with code 0 (0x0).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2008, 23:48:34 wysłana przez pio11 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline asasm

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2008, 00:01:48
prawdopodobnie buildujesz ten sample w trybie debug a biblioteki, których on potrzebuje i do których ma ścieżki są w trybie release, ale dokładnie nie jestem pewien. Sprawdź w jakim trybie kompilujesz i spróbuj skompilować w tym drugim trybie. Jeśli się uda i będzie działać, to znaczy, że ścieżki są jakoś źle podpięte, chodzi o ścieżki do sampli i tego sample.sln

Offline pio11

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2008, 00:49:40
Hmmm, użyłem trybu release jak mówiłeś. Pokazało się pierw to co w załączniku. Potem wyskoczyło takie samo okienko co w poprzednim załączniku. A to demo_BspCollision jest jakieś pogrubione w oknie solution explorer.

Offline asasm

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2008, 01:24:35
Uruchamiając przez F5 uruchamiasz w trybie Debug a skompilowałeś w trybie Release, więc komunikat jak najbardziej prawdziwy Uruchom przez Run without Debug (Ctrl+F5) i zobacz czy wtedy działa. A co do ścieżek to podejrzewam ze masz ściągnięte sample razem z binarkami. Binarki są zbudowane w trybie release i mają dll-ki od Ogre'a w trybie release. Otwierasz projekt który ktoś wcześniej skonstruował na podstawie swoich ustawień ścieżek do Ogre'a niekoniecznie takich jak twoje. Po czym kompilujesz cały projekt w trybie Debug, i prawdopodobnie nadpisujesz binarki z trybu release w tryb debug, a biblioteki które są ustawione w tym miejscu są od relaese (różnią się "_d" w nazwie). Oczywiście prawdopodobnie,bo pewności mieć nie mogę. U mnie pod Visual 2005EE i pod poprzednimi samplami dla Ogra mam podobny output, a jednak wszystko sie kompiluje

A demo jest pogrubione, bo jak uruchamiasz to ono sie będzie uruchamiać jako główny projekt w tym workspace. Musisz pogłębić trochę wiedzę, jak pracuje się z VC++, żeby nie pytać tu o obsługę samego programu tylko o programowanie...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2008, 10:48:47 wysłana przez Złośliwiec »

Offline pio11

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2008, 15:48:04
Po kliknięciu Ctrl + F5 pojawia się kilka błędów:
1>------ Build started: Project: ReferenceAppLayer, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>cl : Command line warning D9035 : option 'Wp64' has been deprecated and will be removed in a future release
1>OgreRefAppApplicationObject.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppBall.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppBox.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppCollideCamera.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppJoint.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppJointSubtypes.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppOgreHead.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppPlane.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>OgreRefAppWorld.cpp
1>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
1>Generating Code...
1>Project : warning PRJ0018 : The following environment variables were not found:
1>$(OGRE_HOME)
1>Build log was saved at "file://f:\OgreSDK\samples\obj\Debug\BuildLog.htm"
1>ReferenceAppLayer - 9 error(s), 1 warning(s)
2>------ Build started: Project: Demo_BspCollision, Configuration: Debug Win32 ------
2>Compiling...
2>cl : Command line warning D9035 : option 'Wp64' has been deprecated and will be removed in a future release
2>BspCollision.cpp
2>f:\ogresdk\samples\refapp\include\ogrerefappprerequisites.h(33) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'ode/ode.h': No such file or directory
2>Project : warning PRJ0018 : The following environment variables were not found:
2>$(OGRE_HOME)
2>Build log was saved at "file://f:\OgreSDK\samples\obj\Debug\BuildLog.htm"
2>Demo_BspCollision - 1 error(s), 1 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 2 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

i nic się nie dzieje. A czy nie lepiej by było jakbym spróbwał uruchomić Ogrea pod 2005 a nie 2008? Podobno tak jest mniej problemów

Offline shyha

  • Użytkownik
    • Shyha@Flickr

# Wrzesień 01, 2008, 15:58:42
No a masz ODE?

Offline pio11

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2008, 16:34:42
Już teraz mam ale muszę go zbudować. Czytam na razie instrukcję.
EDIT::-----------------::

Coś nie mogę go zbudować. Ściągnąłem archiwum 2 razy i ma jakiś uszkodzony plik readme. Tam pisze "you must first use
 the Premake build system to generate project files." W folderze jest Premake.exe ale on nic nie robi. Co mam zrobić?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2008, 16:56:25 wysłana przez pio11 »

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Wrzesień 05, 2008, 20:01:05
Nie wiem jak jest w 2008 ale ja używam 2005 i wszystkie dema mi działają oprócz demo_BspCollision  ;) może spróbuj inny

A co do tych błędów kilka postów niżej to nie zdefiniowałeś także zmiennej OGRE_HOME

Offline pio11

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2008, 00:32:18
A jak zdefiniować to Ogre_Home ;D? Ciągle czytam o VC++ i się uczę ale jeszcze proszę was o pomoc.

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2008, 01:42:27
A jak zdefiniować to Ogre_Home ;D? Ciągle czytam o VC++ i się uczę ale jeszcze proszę was o pomoc.

W Windowsie - jako zmienną środowiskową. Na przykład w Viście ENG na której siedzę to jest "System Properties -> Advanced -> Environment Variables", a w XP bodajże prawym na mój komputer -> właściwości ->zmienne środowiskowe.
Możesz ją zdefiniować albo dla zalogowanego użytkownika (User Environment Variable) albo dla wszystkich użytkowników (System Environment Variable).

edit: Sorry, że zapomniałem o innych systemach ale skoro mowa o VC++ :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2008, 01:46:53 wysłana przez counterClockWise »

Offline pio11

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2008, 22:20:47
To już zrobiłem. Teraz mam takie coś i błąd z 1 posta:
1>------ Build started: Project: ReferenceAppLayer, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>cl : Command line warning D9035 : option 'Wp64' has been deprecated and will be removed in a future release
1>OgreRefAppApplicationObject.cpp
1>OgreRefAppBall.cpp
1>OgreRefAppBox.cpp
1>OgreRefAppCollideCamera.cpp
1>OgreRefAppJoint.cpp
1>OgreRefAppJointSubtypes.cpp
1>OgreRefAppOgreHead.cpp
1>OgreRefAppPlane.cpp
1>OgreRefAppWorld.cpp
1>Generating Code...
1>Compiling manifest to resources...
1>Microsoft (R) Windows (R) Resource Compiler Version 6.0.5724.0
1>Copyright (C) Microsoft Corporation.  All rights reserved.
1>Linking...
1>Embedding manifest...
1>mt.exe : general error c101008a: Failed to save the updated manifest to the file "..\..\obj\Debug\ReferenceAppLayer_d.dll.embed.manifest". Proces nie mo|e uzyska dostpu do pliku, poniewa| jest on u|ywany przez inny proces.
1>Build log was saved at "file://f:\OgreSDK\samples\obj\Debug\BuildLog.htm"
1>ReferenceAppLayer - 1 error(s), 1 warning(s)
2>------ Build started: Project: Demo_BspCollision, Configuration: Debug Win32 ------
2>Compiling...
2>cl : Command line warning D9035 : option 'Wp64' has been deprecated and will be removed in a future release
2>BspCollision.cpp
2>Compiling manifest to resources...
2>Microsoft (R) Windows (R) Resource Compiler Version 6.0.5724.0
2>Copyright (C) Microsoft Corporation.  All rights reserved.
2>Linking...
2>LINK : warning LNK4224: /OPT:NOWIN98 is no longer supported;  ignored
2>Embedding manifest...
2>Microsoft (R) Windows (R) Resource Compiler Version 6.0.5724.0
2>Copyright (C) Microsoft Corporation.  All rights reserved.
2>LINK : warning LNK4224: /OPT:NOWIN98 is no longer supported;  ignored
2>Build log was saved at "file://f:\OgreSDK\samples\obj\Debug\BuildLog.htm"
2>Demo_BspCollision - 0 error(s), 3 warning(s)
========== Build: 1 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Wrzesień 09, 2008, 21:01:17
Cytuj
1>mt.exe : general error c101008a: Failed to save the updated manifest to the file "..\..\obj\Debug\ReferenceAppLayer_d.dll.embed.manifest". Proces nie mo|e uzyska dostpu do pliku, poniewa| jest on u|ywany przez inny proces.
masz po polsku napisane więc o co chodzi?

edit:
a tak poza tym to demko ci się skomilowało (przynajmniej tak wynika z kodu :D ) więc powinno działać
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2008, 21:06:09 wysłana przez radsun »