Autor Wątek: Koszt grafiki  (Przeczytany 9887 razy)

Offline Demoneo

  • Użytkownik
    • Lotto

# Sierpień 28, 2008, 15:32:43
Orientujecie się ile może kosztować wykonanie grafiki do prostej gry. Chodzi mi o sytuację gdy podpisujemy z grafikiem umowę o dzieło. Wiem, że wszystko zależy od jakości grafiki, rodzaju gry, zakresu pracy(ilu przeciwników itd.), ale może podacie chociaż widełki?
Przykładowo podam cztery tytuły:
http://play-publishing.com/?id=155
http://play-publishing.com/?id=141
http://play-publishing.com/?id=144
http://play-publishing.com/?id=117
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2008, 15:47:19 wysłana przez Demoneo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2008, 16:51:03
ja słyszałem że od 50 pln za godzinę pracy

Ktoś ma jakieś inne dane?

Offline BTM

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2008, 16:52:55
ja słyszałem że od 50 pln za godzinę pracy

Ktoś ma jakieś inne dane?
Słyszałeś. Ciężko powiedzieć - zależy od studia, które Ci to robi - czy jest to profesjonalny grafik, agencja, czy może student.

U nas (agencja interaktywna - głównie WWW, ale np. bannery reklamowe [takie papierowe/materiałowe], oklejanie samochodów etc.) stawka to 150PLN/h.

Offline Daro (RDG)

  • Użytkownik
    • RedDotGames

# Sierpień 28, 2008, 16:57:09
Bardzo duzo zalezy od ilosci pracy (logiczne) ale licz sie z kosztami od 1 - 5 tysi za gre ilosc grafiki potrzebna do gry typu Elf - Crazy Adventures (z linków) - oczywiscie grafike bardziej na czasie bo tamta juz jest lekko niemodna ;)
Z tym ze 1k zawola Ci gosc ktory sie dopiero uczy i jest srednio-slaby, a 5 gosc który siedzi w grafice od lat a na codzien robi grafe do wiedzmina czy bajek animowanych.

Wiem bo sam szukalem i mialem mase ofert.

Vipa

  • Gość
# Sierpień 28, 2008, 16:59:55
Gry odmienne stylowo, dodatkowo przemieszałeś 2 i 3D. U mnie za wykonanie grafiki do tego typu gier to koszt rzędu 2-4 tysiące za całość. W kwotę wliczone są wszelkie zmiany i poprawki. Kwota ta jest oczywiście uzależniona od zysku za grę, a tutaj jak widać wszystkie produkcje są z Play. Play płaci mało, ale w sumie nie żąda od developerów Crysis.
Za godzinę płacić nie polecam w przypadku takich gier, gdzie wszystkie elementy są bardzo dobrze widoczne i do każdego z nich można się czepiać w nieskończoność.

Co do takich prac to polecam bardziej studentów, którzy zbierają na czesne niż profesjonalne studia graficzne. Łatwiej się dogadać a jakiekolwiek poprawki łatwiej wyegzekwować.

Offline piko84

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2008, 18:30:30
Za godzinę nie płaci się w tego typu produkcjach jak to bardzo trafnie ujął juz Vipa. Koszt tych gier 3d jeśli mowa o grafice oceniłbym 3k za królika 4-5k za rybę. Nie wymagają mistrzostwa, natomiast jeśli poszukasz oczywiście znajdziesz kogoś, kto robi taniej kwestia żebyś się nie naciął. Poprawiałem już różne levele bo nie chciało coś odpowiednio chodzić i okazywało się że to co miało być płaskie i poziome było pozaginane i pod różnymi kątami. Później dojście do odpowiedniej formy graficzej może cię kosztować znacznie więcej niż od początku zatrudnienie właściwej osoby. Poprawek w takich grach się nie uniknie i w tym przypadku Play nie jest wyjątkiem i czepia się strasznych czasami szczegółów (ale uzależnione jest to również od formy współpracy). Co do tego z kim będziesz współpracował to również nie polecam poważnych firm zedrą dużo i nie zrobią nic ponad umowę, a i z poprawkami czasami ciężko. Osoby początkujące, które nie orientują się zbytnio w cenniku pewnie powiedzą ci mniej, ale możesz dostać straszną kiszkę. Złotego środka nie ma i nie będzie. Najlepiej jak powiesz komuś ile na tej grze jest do zarobienia i zaoferujesz mu 45-55%. Wtedy człowiek wie że dostanie maksymalną do zgranięcia kwotę jeśli wszystko będzie ok.

Offline dynax

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2008, 18:38:55
http://play-publishing.com/?id=155

To to akurat jest gra Regedita :) Z nim pogadać jeśli chcesz znać cenę grafiki ;)

Vipa

  • Gość
# Sierpień 28, 2008, 21:53:10
Właśnie o to chodzi. Gry 3D są bardziej cenione, a roboty z nimi mniej (tekstury?!). A weź rysuj każdą pierdółkę do gry w 2D.
Swoja drogą 55% za grafikę to przesada.

Nie wiedziałem, że ten Fish to Regedita :D. Ale dobrze wiedzieć.

Offline Demoneo

  • Użytkownik
    • Lotto

# Sierpień 28, 2008, 22:13:37
Właśnie o to chodzi. Gry 3D są bardziej cenione, a roboty z nimi mniej (tekstury?!). A weź rysuj każdą pierdółkę do gry w 2D.
Swoja drogą 55% za grafikę to przesada.

Nie wiedziałem, że ten Fish to Regedita :D. Ale dobrze wiedzieć.
To jeżeli robi się grę 2D może lepiej wykorzystać grafikę 3D? Np. w tej grze jest chyba użyta grafika 3D:
http://www.bigfishgames.com/download-games/3473/alex-gordon/index.html
Wygląda efektownie, dobrze się sprzedaje, jest w modzie, no i grafik się pewnie mniej narobi?

Vipa

  • Gość
# Sierpień 28, 2008, 22:22:47
Robiłem i dalej robię próby w tym kierunku (platformówka w 2D z wykorzystaniem 3D) i daje to ten plus, iż tekstura na bloku 3D pod kątem sama się rozciąga, skaluje itd, podczas gdy w typowym 2D musiałbyś rysować to ręcznie.
Wykorzystuje to po części Daro w jego Paintball Extreme. Warto spojrzeć.

Odmiennym przypadkiem są gry w 2D gdzie grafika to screenshoty modeli 3D pod odpowiednim kątem zapisywane jako klatki animacji (np. Diablo 2).
Ale zaufaj mi, nijak ma się to do grafiki w całości przygotowanej w 2D (King of Fighters, Street Fighter series).

Vipa

  • Gość
# Sierpień 29, 2008, 00:04:07
Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś powiedział ile kosztuje grafika na przykładzie modelu 3D z pełną animacją. Jakieś dzieciaki-neo mocno się z tego nabijały, prawdopodobnie nie mając pojęcia o cenie grafiki i udając znawców. Na przykład, za tą krótką animacje autorzy mogli sobie kupić spokojnie ten „narysowany” samochód.
(164MB) http://www.galleryofmedia.com/media/CL_2006/CL_PAL_LOGO.mov

Co do Twojego pytania, to według mnie, już za 2k zł spokojnie uzdolniony w tym kierunku młody i niedoświadczony w branży człowiek może Ci to wszystko '"maźnąć" i będzie szczęśliwy. Nawet dla mnie, choć grafiką zajmuje się tylko hobbistycznie, narysowanie wszystkiego z tych 4 linków, to max 2 dni.

Offline piko84

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2008, 05:01:07
Nie chodzi tu o zrobienie kilku modeli, bo to każdy głupi po 3 tutorialach zrobi. Chodzi o to jak to potem poskładać i co najważniejsze jak rozwiązywać problemy związane z jakimiś niezaakceptowanymi przez wydawcę historiami. Bo główna część czasu na to idzie i tozaczynają się robić schody i nie każdy za 2k wytrzyma co rusz nowe wizje wydawcy choć poprzednie były o niebo lepsze.
55% były i takie projekty. Cena to pojęcie względne i nie jest ważne co sie robi, ale dla kogo.
Jak dla mnie 2k to zdecydowanie za mało na taką ilośc nie tyle pracy (bo jej potrzebnej do stworzenia całości kontentu jest na max 2 tygodnie) co czasu i nerwów (coś nie chodzi poprawnie, cos się kolizje nie tak zachowują, coś wydawca dziwaczy itd. itp.).

Vipa

  • Gość
# Sierpień 29, 2008, 11:09:13
Chodzi o to jak to potem poskładać i co najważniejsze jak rozwiązywać problemy związane z jakimiś niezaakceptowanymi przez wydawcę historiami. Bo główna część czasu na to idzie i tozaczynają się robić schody i nie każdy za 2k wytrzyma co rusz nowe wizje wydawcy choć poprzednie były o niebo lepsze.
Nie zrozumieliśmy się. Ja nie pisałem, że później ten grafik będzie miał coś poprawiać. On oddaje to co narysował, Ty akceptujesz i płacisz 2k. Jeśli Twój wydawca będzie chciał zmian, to znów wyłożysz kolejne 2k na poprawki, albo zmienisz wydawcę. Jest tylu wydawców na świecie, nigdy tego nie zrozumiem, dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 29, 2008, 13:52:49
Cytuj
Jest tylu wydawców na świecie, nigdy tego nie zrozumiem, dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
Wiesz wiele gier nie ma szans u większych wydawców. Taka jest okrutna prawda. Większość z nich jest na tyle prosta, że poważniejszym wydawcom nie opłaca się nimi zajmować.

Vipa

  • Gość
# Sierpień 30, 2008, 11:47:44
Cytuj
Wiesz wiele gier nie ma szans u większych wydawców. Taka jest okrutna prawda. Większość z nich jest na tyle prosta, że poważniejszym wydawcom nie opłaca się nimi zajmować.
W 90% masz rację, ale pozostają jeszcze firmy zagraniczne. Jednakże tutaj kontakt najczęściej jest utrudniony. Przynajmniej na moje maile odpisują jak im się zechce. A lubię prosty, szybki kontakt.
Cytuj
Nie zrozumieliśmy się. Ja nie pisałem, że później ten grafik będzie miał coś poprawiać. On oddaje to co narysował, Ty akceptujesz i płacisz 2k. Jeśli Twój wydawca będzie chciał zmian, to znów wyłożysz kolejne 2k na poprawki, albo zmienisz wydawcę.
Dlatego najlepiej jest płacić po ukończeniu całej gry. Akurat w przypadku Play nie są to na tyle skomplikowane projekty, które ciągną się po kilka lat. Tworząc nawet dwie gry równocześnie (najczęściej bardzo do siebie zbliżone) można śmiało czerpać nawet miesięczne zyski.
Cytuj
dlaczego im wydawca mniej płaci i traktuje swoich partnerów(!) jak chłopców do bicia, tym silniej się go trzymają...
No nie wiem... Ja bym zrezygnował w takim przypadku jeszcze przed ukończeniem gry! Pisanie gier to nie praca na półtorej etatu w Biedronce z pampersem na d... . Wolny rynek mamy.