Autor Wątek: Poszukuję pomysłu  (Przeczytany 7202 razy)

yfan

  • Gość
# Sierpień 25, 2008, 01:35:06
Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Jeśli chcecie się w to pobawić, to najpierw polecam zapoznać się z całą masą podobnych gierek, które powstały w ostatnich latach. Zwieńczeniem całości jest dla mnie gra "Every Extend" (dostępna za free, pogóglujcie), po której dokładniejszym przeglądnięciu ja nie widziałem co od siebie więcej mogę dodać; ta gra jest genialna, kropka. Można się co najwyżej bawić w zmianę detali, nie mniej na pewno nawet robienie klona jest dość kształcące, bo mnóstwo rzeczy można tu po prostu spaprać, źle wyważając grę: wczesne wersje nie miały "formacji" (nie, to nie był niestety mój pomysł!), a one są o tyle ważne, że dodają taki element mini-planowania, a i bardziej łańcuchowe są te reakcje.

Plan z tą grą był taki, że chciałem się pobawić z feature'm cofania czasu: tak, by można było babrać się w korygowanie drobnych błędów z wyczekaniem ekslozji. Gracz miałby dostępne 2 minuty czasu gry i tyle trwałaby jedna partia, w tym czasie powoduje sobie eksplozje, a gdy nie wyjdzie: cofa sobie i próbuje poprawić. Jednak nie powstrzymujesz upływu dwóch danych minut (może czas mógłby się zwiększać, kiedy wykonujesz soczyste kombosy). Nie ukrywam, że to trochę na siłę jest pomysł, ale jakoś nie mogłem wymyśleć nic zgrabniejszego niż zasady "Every Extend", więc zrobiłem najprostszą grę możliwą.

Dużo napisał freakpp, to są potencjalne kierunki. Bardzo fajną zabawą byłby tryb odwrotny: spowodować eksplozję, która wysadzi JAK NAJMNIEJ KLOCKÓW. I tak możnaby szaszłykować: raz jak najwięcej, raz jak najmniej, przy czym dobre wykonanie fazy "jak najwięcej" dawałoby ci bardziej komfortową sytuację dla "jak najmniej", co trzebaby zbalansować z drugiej strony - na przykład powodując spawnowanie się snadnej ilości nowych klocków w miejscu eksplozji "jak najmniej". I tak można by co kolejkę zwiększać wymagania co do długości kombosa, zliczać punkty; gracz przegrywałby gdy nie spełni "wymagania". Ot, tyle. Mogłoby być niezłe (choć mam wrażenie, że zbyt skomplikowane).

W "Every Extend" są powerupy takie: klocek-bomba, który wybucha z opóźnieniem, klocek-większy bonus od kolejnych eksplozji w łańcuchu i - ten jest sprytnym pomysłem - klocek-quicken, który powoduje przyśpieszenie lotu klocków, ale też (proporcjonalnie większe) zwiększenie częstotliwości ich wypadania. Trochę tak jak pisał freakpp: zwiększa się gęstość klocków na planszy, a więc lepsze można robić kombosy.

Z prostszych rzeczy do dodania: animowane formacje (może klocki powinny być przy tym mniejsze) - pulsujące i obracające się, chodzące po krzywych, kręcące się. Z jeszcze prostszych: obracanie się formacji w kierunku jej lotu - to by myślę automatycznie sporo ubarwiło grę. Z podstawowych: POLSKIE FONTY i sensowne tłumaczenie; naprawdę mi wstyd, że prezentuję grę po angielsku, a to tylko dlatego, że nie potrafię wyświelić polfontów.

Jestem ciekawy co Wam się uda wymyśleć. Have fun! :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 25, 2008, 10:17:45
Jeżeli lubisz silnikologię, może pokoduj jakieś fajne efekty graficzne? Nie muszą być przecież 3D. Możesz porysować sobie fraktale, atraktory, cząsteczki, grafikę wektorową i różne inne ciekawe rzeczy.

Silnikologia? A pfuj! :P

Albo jeśli masz w sobie coś z naukowca, to napisz jakąś symulację. Będą sobie po planszy chodziły zwierzątka i rosły roślinki, jedne będą zjadały inne itd. Potem możesz dopracowywać ich sztuczną inteligencję.

Właściwie czemu by nie, takie coś mnie od zawsze pociągało (kilkakrotnie do tego podchodziłem), ale nie miałem odpowiednich umiejętności (tak, można umieć jeszcze troszkę mniej ode mnie - tzn. nic ;) ). Czysta kreacja własnego świata bez uwzględniania odczuć i emocji gracza zewnętrznego na pewno będzie bardziej komfortowa w tworzeniu od zwykłej gry :).

naprawdę mi wstyd, że prezentuję grę po angielsku, a to tylko dlatego, że nie potrafię wyświelić polfontów.

Taki prosty "trik" w SDL, aby uzyskać polskie litery: 1) zapisujesz wszystkie teksty w grze w zewnętrznym pliku txt, a przy zapisywaniu [np. w notatniku] wybierasz kodowanie UTF-8; 2) wczytujesz teksty do stringów (std::string) i wyświetlasz je za pomocą TTF_RenderUTF8_Solid :)

Dzięki wszystkim za pomysły, oczywiście jeśli macie jeszcze to czekam na dalsze - a póki co... póki co trudno cokolwiek wybrać. Nawet nie będę mówił do którego pomysłu bardziej się skłaniam, bo zaraz się okaże, że ktoś ma jeszcze lepszy.

PS. A jaka ładna liczba postów ;D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2008, 10:53:52 wysłana przez k_b »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 25, 2008, 12:37:03
Co do polskich czcionek w SDL jest jeszcze prosciej - wystarczy zapisac kod zrodlowy jako UTF-8 i tyle. Piszemy w normalnych stringach polskie znaczki i wszystko jest ok. Oczywiscie renderujemy z pomoca TTF_RenderUTF8_*()

Popatrze sobie na tamta gierke bo pomysl jest wciagajacy.

Swoja droga fajnie by bylo zeby ten temat zamienil sie w jakas ogolna dyskusje o gameplayu bo na forum sa tylko dyskusje na tematy grafiki i silnikow tak jakby sam gameplay byl tylko malo znaczacym dodatkiem do pokazania mocy silnikow...


Offline civis

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2008, 14:36:48
niby problem znaczący, ale po głębszym przeanalizowaniu wychodzi że jest błahy.

sam nieraz zastanawiałem się co tu pokodzić w przerwach od robienia grafiki, czy ambitnego RPG ;) lecz jest tyle prostych gier, na których można się inspirować, i nie sądzę aby mózg k_b nie był wstanie czegoś wymyślić :P

przykładowo teraz powolutku sobie piszę coś na styl ponga, z tym że oczywiście nie będzie to kolejny klon, tylko coś (myślę) grywalniejszego, na zasadach luźno leżących na pierwowzorze.

tak więc - połaź po stronach z grami online/starymi grami/emulatorami konsol i szukaj inspiracji. ot tyle.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 25, 2008, 15:32:32
Ok, złapałem pomysł. Jednak postawię na symulację życia kwadratów w pierwotnym ziemskim świecie - całkowitą, realistyczną (m.in. mam już dosyć dokładną koncepcję działania pamięci i uczenia się). Tutaj serdecznie dziękuję yfanowi, który pośrednio zainspirował mnie kwadratowym wybuchem oraz Regowi, który bezpośrednio przypomniał o istnieniu możliwości tworzenia symulacji, a nie tylko gry :).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 25, 2008, 20:18:53
Jakich kwadratow ;) Ze sie tak spytam... :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 25, 2008, 20:26:39
Jak to jakich? Żyjących :P. Mój świat będzie lepszy: będzie prosty, logiczny i geometryczny!

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Sierpień 25, 2008, 20:29:58
Jakich kwadratow ;) Ze sie tak spytam... :)
Ja tam nie wiem, co knuje k_b, ale może np. TAKICH. ;)

Offline Madlok

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2008, 18:03:26
A potem te kwadraty, jak już ulepszysz im inteligencję, przedostaną się do sieci i opanują świat...

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 02, 2008, 19:00:15
A potem te kwadraty, jak już ulepszysz im inteligencję, przedostaną się do sieci i opanują świat...

Trudno z tym będzie, bo kwadraty mają tylko jeden zmysł poznawczy: wzrok.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2008, 22:38:31
A potem te kwadraty, jak już ulepszysz im inteligencję, przedostaną się do sieci i opanują świat...
O Bożę... To potem w misji ratunkowej k_b stworzy trójkąty które zwalcza kwadraty :p


Offline Konrad_PL

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2008, 20:53:32
To dodaj jeszcze "czarnobyl" i jak jakiś kwadrat urodzi się w okolicy obiektu "czarnobyl" zamienia się w prostokąt/trójkąt. :)

A tak serio: fajnie by było, gdyby te kwadraty miały inteligencję, i można by było ją rozwijać (byłaby ona częściowo podobna do ludzkiego), może zrobiłbyś świetne AI ( ;) ) i fajna symulacja by była. Ale tak rozwiniętą inteligencję to byś pewnie pisał do końca życia (i pewnie i tak byś nie skończył).

Ale taka symulacja życia to dobry pomysł, nic tylko czekać.

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 18, 2008, 16:11:39
Wiecie też miałem taki nawet ciekawy pomysł. Jak kogoś to interesuje to mogę zrobić tego całe overwiev.

Taki... monopol w czasie rzeczywistym tyle że nie jesteś ograniczony do chodzenia do przodu.

Widok z góry. Na planszy jest takie miasto, z różnymi budynkami. Każdy chodzi po tym mieście swoją postacią i chodzi wolno we wszystkich kierunkach (wolno=nie że powoli, ale tak jak w GTA, free).

Cel gry: zarobić najwięcej pieniędzy w określonym czasie.
Jak? Trzeba odwiedzać różne budynki w celu zarobienia pieniędzy (np. fabryki), inwestować je (np. wchodząć do budynku o nazwie sklep i kupując go. Taki kupiony sklep by regularnie przynosił dodatkową kasę) i pomnażać majątek w wszelki inny sposób.

Zrobiłem już coś takiego w wersji planszowej. Nawet nieźle się w to grało, mimo że bez papierowych pieniędzy, stan konta trzeba było co chwilę notować na kartce. No i wiem że komputerowa wersja w czasie rzeczywistym byłaby dużo bardziej wciągająca niż granie w turach.

I co tu jeszcze jest ważne: taka gierka (jak mi się wydaje) jest prosta do zrobienia. Właściwie to dałoby się ją chyba zrobić we flashu.

Jak ktoś chce mogę to wszystko głęboko opisać i pokazać taką obrazową planszę do gry.

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Październik 18, 2008, 18:04:47
Gra planszowa? w Stylu GTA muszę to zobaczyć prześlij mi zdjęcia na PM(może być link do paczki zdjęć).

Offline kordix

  • Użytkownik

# Październik 18, 2008, 19:20:52
Znaczy się nie w stylu GTA... Na komputerze to by było trochę podobne do GTA... Że tak samo chodzisz po otwartym mieście (tyle że małym). No i wymyśliłem to i grałem w to ostatnio 2 lata temu... Z tym wątkiem to mi się przypomniało... Raczej już nie mam tej planszy.

Mogę zaprojektować na komputerze taką podobną do tamtej, jeśli chcesz.
A tutaj mam takie proste zobrazowanie takiego gameplayu:

ALE:
1.Grafika jest TYLKO taka obrazowa-mapka z takiej gierki Wormageddon, postacie z Tibii ;p
2.Normalnie budynki będą bardziej oddalone od siebie-że idę do fabryki zarobić kosztem straconego czasu poświęconego na pójście do niej.
3.Myślałem bardziej o klimatach dzikiego zachodu.
4.Oczywiście budynków, zawiłości gameplaya może być dużo więcej (np. myślałem o stajni, żeby szybciej chodzić i o kupowaniu broni).

Choć wiem że się pewnie rozczarowałeś :>