Autor Wątek: Poszukuję pomysłu  (Przeczytany 7121 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 24, 2008, 18:08:10
Poszukuję pomysłu na grę średnio-prostą grę 2D, najchętniej zręcznościową / platformową / logiczną / strategiczną - przy czym trochę niebanalną, przynajmniej bardziej oryginalną niż tetris, arkanoid czy space invaders.

Dlaczego? Bo, o zgrozo, nie mam co kodzić. GP w fazie projektowania (i pozostanie pewnie w takiej jeszcze przez miesiąc jak nie więcej), gra WSoC skończona... a głowa nie wybiera i kodzić chce! ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Sierpień 24, 2008, 18:27:00
Cześć,
może multiplatformowy klon gry Supaplex albo coś w stylu starego Electrobody?

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Sierpień 24, 2008, 18:30:19
Jeśli ma to być tylko prosta gra na wypełnienie czasu do następnego projektu, to przychodzi mi do głowy pewna sympatyczna gra - postać biegła [na to gracz nie miał wpływu] i co jakiś czas na drodze stawała mu przeszkoda. Gdybyś chwilę nad tym pomyślał, to może rozwinąłbyś to troche [do tej pory widziałem tylko takie gry, w których występowały przeszkody do przeskoczenia lub przeturlania się pod nimi] i grałoby się całkiem przyjemnie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2009, 14:08:31 wysłana przez menajev »

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Sierpień 24, 2008, 18:43:53
O, o! Dobrze ze zalozyles ten temat k_b. Przylaczam sie do prosby Kurczaka bo wakacyjne odmozdzanie mi nie sluzy ;)

-yomyn

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Sierpień 24, 2008, 19:25:19
Spróbujcie może zrobić "wkurzająca" grę. Wpisując w google.pl znalazłem kiedyś coś takiego :http://www.notdoppler.com/theunfairplatformer.php Wydaje się w miarę prostą ale trzeba trochę wysiłku żeby ją zakodować. Brakuję takich gierek.

Offline BTM

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2008, 19:26:40
Spróbujcie może zrobić "wkurzająca" grę. Wpisując w google.pl znalazłem kiedyś coś takiego :http://www.notdoppler.com/theunfairplatformer.php Wydaje się w miarę prostą ale trzeba trochę wysiłku żeby ją zakodować. Brakuję takich gierek.
[oftop]Poszukaj na Youtube "Super Mario Frustration"[/oftop]

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Sierpień 24, 2008, 19:36:38
@BTM: Tego nie widziałem obejrzę całość  jak będę miał trochę więcej czasu, ale mi od 2 minut obejrzenia tego filmiku sam się trochę wkurzyłem (Nie ma gdzieś chociaż demo tego? ). Dobry sposób na pozbycie się snu. (są też efekty uboczne ;) )
@Topic: Programowanie takiej gierki byłoby świetną zabawą. Sam może jak skończę swój projekt wezmę sie do czegoś podobnego do Super Mario Frustration tylko że już będzie to projekt 3D. Trzeba iść z duchem czasu

yfan

  • Gość
# Sierpień 24, 2008, 19:47:38
Jakiś czas temu zrobiłem prostą grę chainingową: gracz kliknięciem powoduje pojedynczy wybuch, gdy wybuch dotknie lecącego po polu gry obiektu, ten eksploduje. Rzecz polega na ułożeniu najdłuższej reakcji łańcuchowej. Obiekty latają po ekranie losowo, ale (1) w formacjach i (2) po przewidywalnych trajektoriach. Prostszej gry nie da się chyba wymyśleć, ale ludzie, którym pokazywałem (w tym mama!), bardzo się wkręcali.

Do ściągnięcia tu: http://odsiebie.com/pokaz/445089---b0df.html

Zachęcam do pobawienia się konceptem. Mogę też udostępnić kod źródłowy, który może bardziej początkującym przybliżyć robienie prostych rzeczy w OpenGL+SDL.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 24, 2008, 20:22:25
Pomysł z reakcją łańcuchową póki co najbardziej mnie "zafascynował" :). Pomyślę dziś nad grywalnym rozwinięciem tego pomysłu tak aby można było przy tym spędzić więcej niż 10 minut.

Offline freakpp

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2008, 20:42:03
yfan: gierka świetna, rzeczywiście można się nieźle wkręcić. :)

k_b: że tak zaluźnopomysłuję -- proponuję dodać:
* punkty,
* może minimalną granicę długości łańcucha, która będzie z upływem czasu/ze zwiększaniem się ilości punktów rosła,
* zmniejszanie się/przemieszczanie/coś robienie z tym polem pośrodku, na którym można klikać,
* może jakiś licznik combo -- im więcej punktów combo, tym większy obszar obejmuje jedno kliknięcie,
* jakieś powerupy (czy coś) w klockach -- np. raz na jakiś czas leci sobie zielony klocek, który zwiększa siłę rażenia wybuchu pozostałych -- im więcej skasujesz zielonych, tym bardziej zwiększona siła,
* może jakieś modyfikowanie zagęszczenia, szybkości, spowalnianie czasu,
* itd. itd.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 24, 2008, 21:30:46
Widziałem to kiedyś we flashowej wersji, konkretnie tutaj. Podoba mi się Twój pomysł z formacjami, ogólne wrażenie mi bardzo przypadło do gustu.

@k_b: Może stare zręcznościówki typu Icy Tower lub (mniej znana, ale świetna) Wire Hang Redux będą dla Ciebie inspiracją i zrobisz coś równie fajnego? :)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 24, 2008, 22:46:09
Ja z rok temu napisalem "mniej wiecej" klona Icy Tower pod J2ME, jest w wersji calkiem grywalnej, choc jest niedokonczona i ma pare bugow ;)

To z wybuchami bardzo wkreca :D Az mi sie zachcialo napisac Widget pod Mac OS X Dashboard ( panel z widgetami z ktorego zerznal MS swoje gadgety, swoja droga zalosna podrobka bo strasznie wolna ;) ) - taka gierka idealnie tam pasuje. Ale pewne znow na checiach sie skonczy :D Za duzo mam projektow w glowie i nie tylko  ::)

Offline lmmilewski

  • Użytkownik
    • Łukasz Milewski - devblog

# Sierpień 24, 2008, 22:48:45
Kiedyś na amigę była gra http://pl.youtube.com/watch?v=CHcoemBuUZ0
Lubiłem w to grać ;-) Do zakodowania raczej bardzo proste i mało czasochłonne.

Była jeszcze gra benefactor http://pl.youtube.com/watch?v=jjlo6l8NzR0

W odmłodzone wersje obu bym chętnie zagrał ;-)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 24, 2008, 23:56:42
Eh znow sie wspomnienia odezwaly ;p W ta druga ( benefactor ) nigdy nie gralem, moze najwyzszy czas, bo wyglada na ciekawe polaczenie lemingow z platformowka :) Ale N&S - legenda mojego dziedzinstwa ;p Niezapomniane potyczki z kolegami....

Ale mysle ze te gry to raczej juz temat na wiekszego casuala, bo co by nie bylo, nie sa AZ TAK proste... Choc z uzyciem dzisiejszych narzedzi na pewno prostsze do wykonania niz wowczas... Chociaz... tez dalo rade jak widac.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 25, 2008, 00:18:43
k_b: Wszystko zależy od tego co masz ochotę napisać, co Cię interesuje. To nie musi być typowa gra.

Jeżeli lubisz silnikologię, może pokoduj jakieś fajne efekty graficzne? Nie muszą być przecież 3D. Możesz porysować sobie fraktale, atraktory, cząsteczki, grafikę wektorową i różne inne ciekawe rzeczy.

Albo jeśli masz w sobie coś z naukowca, to napisz jakąś symulację. Będą sobie po planszy chodziły zwierzątka i rosły roślinki, jedne będą zjadały inne itd. Potem możesz dopracowywać ich sztuczną inteligencję.

Albo jeżeli jesteś albo chcesz się stać dobry z maty, to poucz się geometrii i programowania fizyki i napisz coś opartego na fizyce. Fiza jest teraz modna w grach 2D.