Autor Wątek: Warsztatowa Gra  (Przeczytany 26510 razy)

Vipa

  • Gość
# Sierpień 22, 2008, 22:19:16
Jak totalnie prosta gierka to ja :D. Są ludzie piszący pod Allegro, spoko dla każdego kawałek tortu przewidziany.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 22, 2008, 22:29:34
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Ktos jeszcze pisze pod OGL?  ;D
Większość Warsztatu. :)

Offline Siódmy

  • Użytkownik
    • SourceSDK.pl

# Sierpień 22, 2008, 22:32:43
No to trzeba najpierw omówić między innymi:
1. co piszemy?
2. jaki język?
3. na jakiej zasadzie (rozdać zadania i wszyscy robią swoje czy po kolei ja dodam potem ktoś inny i tak sobie przekazujemy pałeczkę)?
4. róbta kto chceta czy deklaracja za wczasu?
5. jakie biblioteki (DX/OGL, Boost[?, ja go nie lubię], Allegro/SDL, PhysX/Havok/inne)?
6. silnik gotowiec czy wszystko od podstaw?

Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.

Mamy tu jeden z niewielu wyjątków potwierdzających regółę że UML i metodologie to "G".

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 22, 2008, 22:40:52
Cytuj
Większość Warsztatu.
Jak mówią statystyka jest jednym z rodzajów kłamstwa ;)

Offline skaarj

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2008, 22:42:24
Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.

Najlepiej SVN na assembla.com, i wszystko stałoby się prostsze ... tylko, że gdyby na raz zaczęło modyfikować 30 osób main.cpp to wszyscy mieliby konflikty i na tym by się skończyło ;] GL & HF

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Sierpień 22, 2008, 22:44:12
IMHO niewazne co by sie mialo pisac potrzeba jakiegos warsztatowicza-samobojce ktory bedzie tym zarzadzal. I wszystko omowic spokojnie na IRCu czy gdzies. Jest szansa ukonczyc to jesli bedzie to maksymalnie prosta gra, sambojca bedzie dobry i team zgrany.

A teraz dobra, koniec zabawy, wskakujemy w kaftaniki i wracamy na oddzialy :D :D :D

-yomyn

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 22, 2008, 23:00:09
Cytuj
NIE!!!!!!!! Modyfikowalność* może przyczynić się do upadku takiej gry.
Zależy od tego, jak by była zaprojektowana. Na potrzeby jednego z ostatnich compotów w ciągu paru godzin napisałem wręcz banalny język skryptowy, więc to nie jest jakiś większy problem. :)

Cytuj
Cos malego i sieciowego zeby mozna bylo katowac na warsztacie :)
Niestety, "naprawdę proste" i "małe" wykluczają się wzajemnie z "sieciowe". :)

Cytuj
Nikt nie będzie robił gry w typie, którego nielubi.
Trochę racji w tym jest, ale jest parę typów, dla których rzadko się zdarza żeby ktoś ich bezwzględnie nie akceptował.

Cytuj
(walki kto napisze to lepiej odpadną)
To naprawdę nie jest problemem w tego typu projektach. Problemem jest kto to w ogóle będzie chciał pisać. :)

Cytuj
- granie po sieci: niestety to teraz podstawa.
Niestety, dodanie obsługi sieci na tyle rozdmucha nie ważne jak mały projekt, że w taki partyzancki sposób będzie on już prawie że niewykonalny. :)

Cytuj
- po miesiącu zostaną ze 4 osoby. Od tego nie uciekniemy.
Oby zostały chociaż te cztery. W praktyce wygląda to gorzej, więc jak dla mnie absolutnym wymaganiem by było, żeby projekt skończyć w max miesiąc doprowadzając go do stanu, gdzie pozostaje co najwyżej dodawanie contentu (np. mapy które właściwie każdy może robić w momentach, gdy już nic innego mu się nie chce).

Cytuj
- takich prostych gier jest już baaaardzo wiele. Jeżeli ta miałaby się czymś wyróżniać to w kwestii koncepcji potrzebuje więcej czasu (do jutra).
True. Należy się więc pogodzić z faktem, że nic przełomowego tu nie powstanie. Co do samego pomysłu, to na pewno dzisiaj ta kwestia nie zostanie zamknięta. :)

Cytuj
Hmmm to już nie lepiej byłoby pewnie napisać prosty Warsztat Framework/Engine/Library ? A dopiero później grę?
Nie lepiej. Nie każdy chce pisać silniki, a do prostej gry nie potrzebujesz specjalnie nic zaawansowanego. Wystarczy problemów z samą grą.

Cytuj
Można by było robić minikonkursy na konkretne funkcje/obiekty/rozwiązania aniżeli brać się za całą grę co może skończyć się różnie(zbyt duże różnice w wiedzy, punkcie widzenia projektu, znajomości języka, poza tym oprócz kodu gra to też wszelkiego typu zasoby).
Dlatego ktoś musi czuwać nad architekturą.

Cytuj
Dodatkowo, w przeciwieństwie do gry, nawet jeśli projekt się załamie to i tak coś z tego będzie, co będzie możlwe do wykorzystania w innych projektach.
Najprawdopodobniej masa nieskorelowanego kodu, który nikomu nie będzie pasował do jego standardów. :)

Cytuj
Ale zapewne to i tak byłoby ciężko wproawdzić w życie, bo im więcej programistów będzie pracować tym więcej problemów będzie typu "bo ja bym to zrobił lepiej", albo "to mi się nie podoba! - ale mi tak!" etc ...
"to ja bym zrobił lepiej" z praktyki powiem, że nie jest żadnym problemem, bo takie sytuacje się nie zdarzały. Na "to mi się nie podoba" jest jedna rada - głosowanie, a potem niezależnie od wyniku "disagree and commit". Jak ktoś nie potrafi przejść nad tym, że jego pomysł nie został wybrany do porządku dziennego, to się nie nadaje do takich projektów, bo zawsze znajdzie się coś, co nie do końca pasuje. Grunt żeby robić swoją działkę dla dobre projektu. :)

Cytuj
Ej, ale czy Shadow Clones nie można uznać za Warsztatowy Projekt?
Nie można, bo będzie podział na starych wyjadaczy i nowych, poza tym zaczęło się to od pomysłu jednej osoby lub małej grupy i nowe osoby miały żaden wpływ na początkowe założenia.

Cytuj
w sumie chodzi o to by cały projekt zamknąć (kod) w jak najmniejszym okresie. Na diabła kłótnie?
A tak:
- Jest gotowy w miarę szybko kod.
- każda osoba robi w sumie "mody".
Jak pisałem nieco wyżej, podejście dobre i mam wrażenie, że się sprawdzi. :)

Cytuj
Ja bym to widział bardziej w ten sposób, że na narzucony framework tworzone są modyfikacje. Ale to też może nie wypalić, gdyż każda z osób chciałaby modyfikacji kodu, co by prowadziło do kłótni itd.
Nie ma kłótni, jak jest ktoś kto kontroluje architekturę i zarządza całością. Nie na zasadzie monarchii absolutnej, ale na zasadzie żeby wiedzieć co się dzieje i trzymać to wszystko w kupie. :)

Cytuj
a tak na serio to to jest skazane na porażkę bo:
1. język (javowcy strzelą focha)
2. renderer (DirectX vs. OpenGL flamewar!)
Trudno, kłótników i tak w projekcie nie potrzebujemy, ich strata.

A kodu prosiłbym w tym wątku nie pisać. Następne partie kodu będę traktował jako offtop i usuwał, żeby ktoś nie pomyślał że to jest oficjalny sposób developmentu. :)

Cytuj
Jak mówią statystyka jest jednym z rodzajów kłamstwa ;)
A 79% statystyk jest wyssanych kompletnie z palca. ;)

Cytuj
No to trzeba najpierw omówić między innymi:
1. co piszemy?
2. jaki język?
3. na jakiej zasadzie (rozdać zadania i wszyscy robią swoje czy po kolei ja dodam potem ktoś inny i tak sobie przekazujemy pałeczkę)?
4. róbta kto chceta czy deklaracja za wczasu?
5. jakie biblioteki (DX/OGL, Boost[?, ja go nie lubię], Allegro/SDL, PhysX/Havok/inne)?
6. silnik gotowiec czy wszystko od podstaw?
1. Tu czekam na propozycje.
2. Zdecydowanie C++ jako najpopularniejszy na tym forum.
3. Jak pisałem, jeżeli pasowała by Wam moja rola jako managera projektu, o to się możecie nie martwić.
4. Deklaracja zawczasu, kto ma ochotę cokolwiek zrobić na poważnie. Z czasem i tak pewnie trochę ludzi odpadnie, ale porządek na starcie musi być.
5. Do ustalenia w porozumieniu z osobami, które się zadeklarują do projektu.
6. Jak wyżej, do ustalenia między zainteresowanymi. Nie potrzeba tu opinii osób, które i tak nic nie zrobią, więc nie ma sensu dyskutować tego publicznie.

Cytuj
Pozatym trzeba by tym jakoś zarządzać więc posty na forum czy konferencje np. na Skype albo innym komunikatorze. Do tego przydałoby się jeszcze żeby ktś FTP jakieś udostępnił.
Myślę, że gg/skype to dobry sposób na początek. O FTP się pomyśli jak już będzie wiadomo kto ma ochotę coś robić.

Cytuj
Najlepiej SVN na assembla.com, i wszystko stałoby się prostsze ... tylko, że gdyby na raz zaczęło modyfikować 30 osób main.cpp to wszyscy mieliby konflikty i na tym by się skończyło ;] GL & HF
Dlatego w większych zespołach w zasadzie nie prowadzi się głównego developmentu na jednym branchu i monitoruje się, kto co i jak checkinuje. :)

Cytuj
IMHO niewazne co by sie mialo pisac potrzeba jakiegos warsztatowicza-samobojce ktory bedzie tym zarzadzal.
Zgłaszam się na ochotnika na tego samobójcę. Nie myślcie tylko, że chcę się jakoś wynosić czy coś - po prostu prowadziłem już raz projekt na podobnych zasadach i myślę, że warto by po wcześniejszych przemyśleniach spróbować ponownie. :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2008, 23:05:36
Cytuj
Ej, ale czy Shadow Clones nie można uznać za Warsztatowy Projekt?
Nie można, bo będzie podział na starych wyjadaczy i nowych, poza tym zaczęło się to od pomysłu jednej osoby lub małej grupy i nowe osoby miały żaden wpływ na początkowe założenia.

Nie mam pojęcia skąd wyciągnąłeś ten drugi wniosek.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 22, 2008, 23:09:49
Cytuj
Nie mam pojęcia skąd wyciągnąłeś ten drugi wniosek.
Proste: nie ważne ile nowych osób i nie ważne kto by się przyłączył, nie zrobi z istniejącej gry gry na przykład innego gatunku, a więc nie ma wpływu przynajmniej na część istotnych założeń. :)

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Sierpień 22, 2008, 23:10:47
Ok narazie jestem raczej za tym zeby cos pomoc w projekcie, ale mysle ze ostateczna decyzje podejme po ustaleniu wiekszosci szczegolow. Proponuje ustalic dokladna date i godzine /konferencji/, najlepiej jutro w godzinach 19-23.

-yomyn

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2008, 23:12:23
A ja myślę, że kiszka z tego wyjdzie, bo każdy kto miał coś klepać, klepie już na WSoC 2008 ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 22, 2008, 23:16:25
A ja myślę, że kiszka z tego wyjdzie, bo każdy kto miał coś klepać, klepie już na WSoC 2008 ;)
Albo pracuje zarobkowo i spędza całe tygodnie w robocie. ;) Poza tym też noszę się z zamiarem zrobienia chociaż czegoś prostego na WSoC, ale nie widzę w tym problemu. Przy teamie kilku-kilkunastoosobowym wystarczy, żeby każdy poświęcił na kod 2-3 wieczory, zakodował klasę albo dwie i gotowe, a nie jest to dużo czasu. Z praktyki powiem, że w takich teamach właśnie większość czasu schodzi na dyskusje typu "co robimy", "jakich bibliotek używamy" itp. Trzeba ustalić skład, ustalić jak najszybciej co i jak robimy i brać się za kod. :)

Offline Fiołek

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 22, 2008, 23:21:34
Hmm... Pomysł nie jest zły, mogę coś wspomóc go.
Nie biorę udziału w WSoC więc mi to lotto, mogę zacząć już jutro(tylko z planem ;)) :)

Co do FTP - jeśli wypali, mogę udostępnić.

Offline DamorK

  • Użytkownik

# Sierpień 22, 2008, 23:49:00
Ja też się zgłaszam.
Jeżeli tylko gatunek gry będzie mi odpowiadał, to nie odpadnę po paru dniach. To mogę obiecać :)


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 22, 2008, 23:53:38
W takim razie bym prosił chętnych o sygnał na PM, najlepiej z podanym numerem GG dla celów sprawnej późniejszej komunikacji. :)