Autor Wątek: !Nivou Emotions - Kulturalna Banda  (Przeczytany 4880 razy)

Offline wylie

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2008, 20:58:21
Witam wszystkich forumowiczów serwisu GameDev.pl! Chciałbym zaprezentowac wam studio developerskie gier, które współtworzę razem z przyjaciółmi. Jest to projekt dośc amatorski i mlody (tak jak jego twórcy xD) ale mamy naprawdę szczere nadzieje na to, że uda nam się wybic na polskim rynku gier wideo. Podtytuł "Emotions" nie jest dodany bez powodu. Otóż studio stawia na oryginalnośc. Niczym Wii i jej kontrolery tak i nasz band chce wyskoczyc z czymś istotnie świeżym. I tu będzie zonk. Zgłębiliśmy już sporo wiedzy na temat tworzenia gier i bardzo interesują nas takie rozwiązania jak "muzyka adaptacyjna" i "nowatorski gameplay". No i gdzieś tam w naszych łbach pląta się możliwośc wprowadzenia do gier... smaku i zapachu. Pożyjemy, zobaczymy.

To tyle na temat studia. Jeżeli są na tym świecie osoby chętne mocno zaangażowac się w rozwój studia, podjąc ryzyko i miec świadomośc, że na jakieś pieniądze przyjdzie ciezko pracowac to zapraszam serdecznie. Jeśli ktoś kocha tą branżę tak jak my i jest bezinteresowny, to na pewno będzie u nas mile widziany. Trzeba zmieniac polski rynek gier wideo. Zaczął Wiedźmin, my będziemy to kontynuowac. Ktoś powie, że zatrzymałem się w latach dziewięcdziesiątych ale ja wolę zaczynac w garażu a termin "Panowie w Garniturkach" mnie po prostu drażni.

Tymczasem:

http://www.nivou.dl.pl/

lub

GG: 5722229

                              Pozdrawiam! Michał "Wylie" Wierzbiński, Game Designer, Writer, Concept Artist.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BTM

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2008, 21:05:16
A czymś - poza totalnym brakiem info na stronie + totalnym brakiem kogokolwiek kto zna angielski ("full site will coming soon") - możecie się pochwalić?

I ogólnie - jeżeli już post ma zaprezentować waszą grupę (firmę?) to wypadało by napisać coś więcej o sobie, czy o grze (bo z tego co napisałeś, to da się wywnioskować, że ma być na Wii ... a SDK macie? :D).

Offline reveur

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2008, 21:41:05
Michale Wierzbiński... masz 15 lat.... to najlepszy okres do poznawania świata, kobiet i reakcji własnego żołądka na spożycie kolorowych napojów. Nie marnuj tego czasu!
Nie, żebym źle życzył temu projektowi, ale lata na karku podpowiadają, że nie warto... przemyśl to! Czas tak szybko nam umyka...

Offline Acryl

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2008, 22:13:23
A co ten watek ma wspolnego z demoscena? ;)

Offline bonzaj

  • Użytkownik
    • plastic homepage

# Sierpień 19, 2008, 23:25:54
Acryl: wprowadza duzo radosci :).

Jak tam demo? ;)

NVISION sie zbliza duzymi krokami bum bum :).

Offline wylie

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2008, 11:45:28
Dobra, teraz obalam wszystkie teorie xD. Słuchajcie, Nivou to dopiero młody projekt. To nie tak, że już zaczynamy robic grę i nie wiadomo co jeszcze. Jak powiedział mój przedmówca dwa posty wyżej, jestem jeszcze młody tak jak większośc ekipy, a zabawa w takie rzeczy zwyczajnie pozwala mi zasmakowac tej branży. Stworzyliśmy to Nivou po to, by uczyc się na własnych błędach, żeby poznac bliżej pracę w takiej branży. Interesuje nas to niemiłosiernie więc... czemu nie? Nic nie stracimy, a możemy tylko zyskac. Ten okres szkoły, poświęcimy przede wszystkim na naukę. I na pewno nie będzie to czas stracony. Później, co by załapac trochę doświadczenia będziemy starali się o pracę w innych polskich studiach. Przez ten cały czas nasz projekt będzie udoskonalany, wielokrotnie już przewałkowany. A kiedy stwierdzimy, że już czas, mamy na tyle doświadczenia i tyle lat by na serio wejść w tą branżę, to... co stoi na przeszkodzie? Świat należy do odważnych a my nie mamy innych marzeń poza tym, żeby robic gry. Gry, które będą miały głęboką historię, ciekawych bohaterów, wiarygodny świat. W dobie tych wszystkich pięknych audiowizualnie, niesamowicie grywalnych produkcji, lecz beznadziejnie tępych, chcemy stworzyc cos co będzie mogło godnie stac na jednej półce razem z filmem.

Co do rekrutacji, to miałem po prostu nadzieję, że ktoś będzie chciał nas wesprzec jakoś ale widzę, że na gamedevie jest już tyle artykułów, że chyba to nie ma większego sensu? Mam rację? Right.

Pozdrawiam.

edit: z was wszystkich, reveur tylko dobrze prawi. Polac mu. Dzięki za te słowa :).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2008, 11:48:57 wysłana przez wylie »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 20, 2008, 12:08:31
Co do rekrutacji, to miałem po prostu nadzieję, że ktoś będzie chciał nas wesprzec jakoś ale widzę, że na gamedevie jest już tyle artykułów, że chyba to nie ma większego sensu?

Jeśli chcesz dać ogłoszenie w rekrutacji to twoja gra musi być już na ukończeniu ;)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Sierpień 20, 2008, 12:11:03
Jeśli chcesz dać ogłoszenie w rekrutacji to twoja gra musi być już na ukończeniu ;)

Wystarczy, żeby była rozpoczęta :P.

Offline wylie

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2008, 19:27:09
Jest rozpoczęta. Jezu, muszę pokazywac palcem? Wchodzicie na stronę, klikacie dział portfolio, wybieracie grę (lub inną rzecz) i czytacie. Ale rozpisze się tutaj bardziej.

Cytuj
"Planeta od tysięcy lat zasnuta czarnymi chmurami
Nie ma światła panuje wieczna noc chłód
Mieszkańcy rodzą się umierają w ciemnościach zimnie
Najstarszy praprzodek nie widział światła nie czuł ciepła

Mają mętne chłodne oczy grubą skórę ślepi niewrażliwi
Żyją w pasożytniczych związkach emocjonalnych grach
Specjalne technologie utrzymują panujący stan rzeczy
Środki masowej informacji podają sugestie
Nowonarodzonym nakłada się maski daje role znieczula
System bazuje na uśmiercaniu nonkomformistów
Na czele strumienia pędzącego do Nikąd stoi Nicość"

Gra nosi tytuł "The Fractal" i rozgrywac bedzie sie, dla odmiany, w Polsce. Chcemy przeniesc architekrute takich miast jak Wroclaw czy Krakow. Wiecej nie bede paplal, kierujcie sie ta inspiracja w quocie. O/

Offline bonzaj

  • Użytkownik
    • plastic homepage

# Sierpień 21, 2008, 04:05:13
heh kocham takie postacie :) - ale ze jeszcze dostalem o tym przypadku powiadomienie to musi byc prezent z jakiejs okazji :).
Zadziwiajace jest niesamowite naduzycie slowa "branza". W wieku 15 lat zeby myslec juz o "branzy"? Czlowieku wyszalej sie troche popisz sobie jakies glupotki,
jeszcze sie zdazysz napracowac.

Cytuj
chcemy stworzyc cos co będzie mogło godnie stac na jednej półce razem z filmem.

Hmm, np obok "Edwarda penisorękiego" :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2008, 09:23:28
Absolutnie najbardziej wymiatający fragment tego wątku:

Cytuj
Trzeba zmieniac polski rynek gier wideo. Zaczął Wiedźmin, my będziemy to kontynuowac.
  ;D ;D ;D

To nie jest porywanie się z motyką na słońce. Co najmniej na całą Drogę Mleczną :D

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 21, 2008, 09:48:49
bardzo interesują nas takie rozwiązania jak "muzyka adaptacyjna" i "nowatorski gameplay".
Zdradzicie nam sekret, na czym polega rozwiązanie "nowatorski gameplay"? :)

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 21, 2008, 10:07:41
(...) Gry, które będą miały głęboką historię, ciekawych bohaterów, wiarygodny świat. (...)
Tylko, że te elementy nie wystarczą do dobrej gry, mogą wystarczyć do książki, filmu i sztuki teatralnej, ale nie do gry.

(...) W dobie tych wszystkich pięknych audiowizualnie, niesamowicie grywalnych produkcji, lecz beznadziejnie tępych, (...)
Tylko, że gry właśnie przede wszystkim mają być grywalne! Inaczej najwyżej zrobimy interaktywny film :) Historia to dodatek, ważny, ale jednak dodatek.

(...) chcemy stworzyc cos co będzie mogło godnie stac na jednej półce razem z filmem. (...)
To jeden z 3 podstawowych błędów nowicjuszy w gamedevie. Polecam do przeczytania: Three Novice Mistakes in Game Design - 3. It's Based on a Story. To jest po prostu złe podejście, bo prowadzi potem do wielu niekonsekwencji w tym co najważniejsze - w gameplay'u. Na ogół najpierw powinien przyjść pomysł na rozgrywkę i mechanikę gry, a potem do tego co się ma powinno dorobić się historię. Jest jeden prozaiczny powód na to, dobra historia w grze nie jest tym samym co dobra historia w filmie. Filmy są liniowe, pokazują rzeczy, których główny bohater nie widzi, rzeczy, które nijak nie da się przełożyć na grę. To co w filmie jest wciągające i po prostu fajne w grze może być nudne albo nieosiągalne.

Pomyślcie dobrze po raz kolejny, bo jeśli wymyślacie tylko historię, a gameplay jest gdzieś na drugim miejscu to warto zastanowić się jeszcze raz, czy wybraliście dobrą branżę...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2008, 10:09:22 wysłana przez Queight »

Offline Mormegil

  • Użytkownik
    • Moj dev blog

# Sierpień 21, 2008, 10:22:49
Zdradzicie nam sekret, na czym polega rozwiązanie "nowatorski gameplay"? :)
Moze na wykorzystaniu tego pomyslu: http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw  ?

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2008, 15:18:21
Cytuj
Wystarczy, żeby była rozpoczęta
k_b chciał tylko delikatnie zasugerować, żeby "team" nie szukał grafików, programistów, scenarzystów, testerów i nowatorskogameplayodesignerów mając tylko logo i ewentualną stronę :)