Autor Wątek: XBLA - tylko "proste" arcade'owki?  (Przeczytany 3956 razy)

poopa

  • Gość
# Sierpień 11, 2008, 02:40:34
XNA to na dzien dzisiejszy chyba jedyne narzedzie, dzieki ktoremu jestesmy w stanie zrobic gre na konsole. No i gdy sie zrobi cos fajnego to mozna sprobowac sprzedawac to poprzez XBLA. Ale zastanawia mnie jedno... dlaczego w XBLA znajduja sie same proste gry? Dlaczego nie ma gier "wiekszych" z jakas lepsiejsza grafika 3D? Czy to dlatego, ze sie nie oplaca, czy po prostu XNA na konsoli nie jest na tyle wydajny by mozna bylo wyswietlac ladna grafike trojwymiarowa?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 11, 2008, 07:13:28
Do niedawna XBLA miało ograniczenie wielkości jednej gry do 50MB. To znaczy było chyba 150MB ale jeżeli chciało się sprzedawać grę także w USA (a kto by nie chciał) to trzeba było się zmieścić w 50MB. Niedawno Microsoft podniósł ten limit ale nie wiem dokładnie do jakiej wartości. Coś mi się wydaje, że do 150MB wszędzie. Ale nie jestem pewien. Poza tym gry XBLA z założenia miały być prostymi casualami. Ma się w nie dać grać bez czytania jakiejkolwiek instrukcji. Człowiek ma po nią sięgać gdy ma wolne 15 minut. Te gry nie mają konkurować z normalnymi produkcjami dla Xbox360. Trzeba o tym pamiętać. Podobno ponad połowa przysyłanych do Microsoftu projektów odpada właśnie dlatego, że nie trzymają się podstawowych założeń XBLA. Microsoft bardzo zwraca na to uwagę i zawsze odsyła do dokumentów opisujących podstawowe założenia XBLA. Z tego co wiem ostatnio się one mocno zmieniły i teraz można dużo więcej.

Poza tym - chciałbym zobaczyć szczęśliwca, który dostanie błogosławieństwo od Microsoftu na zrobienie czegoś dla XBLA. Dopchanie się tam jest w tej chwili prawie niemożliwe niestety. :(

poopa

  • Gość
# Sierpień 11, 2008, 09:49:04
Wymagania xbla zmieniły się na surowsze... Na gamasutrze można prześledzić wypowiedzi kolejnych twórców, w tym tego od Braid-a.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 11, 2008, 13:52:51
Wymagania xbla zmieniły się na surowsze... Na gamasutrze można prześledzić wypowiedzi kolejnych twórców, w tym tego od Braid-a.

No tak - teraz jest jeszcze trudniej dostać się na XBLA. Jednak gry mogą ważyć więcej niż w początkowych założeniach (przynajmniej rok temu). Ale rzeyczwiście otrzymanie błogosławieństwa od Micro$oftu jest prawie niemożliwe. Nic dziwnego - 4-5 średnio sprzedanych gier na XBLA zrobionych w domu przez 2-4 osoby (to jest jeszcze możłiwe) sprawiłoby, że mogłyby iść one na skromną emeryturę i w tym życiu zapomnieć o czymś takim jak "praca zarobkowa". :) Micro$oft w początkowej promocji XBLA i XNA był bardzo pomocny, ustawiony frontem do developerów. To było aż dziwne. Teraz to się podobno zmieniło. Wszystko wróciło do normy i M$ znów jest tym złym. :0

poopa

  • Gość
# Sierpień 11, 2008, 14:49:02
Ale mimo wszystko mysle, ze z dobrym pomyslem nie byloby wiekszego problemu. Ostatnio na forum microsoftu trafilem wlasnie na watek na ten temat. Wypowiedzial sie ktos ze srodowiska - chyba jakis developer XNA - i mowil ze czesto zglaszaja sie ludzie, ktorzy bardzo niewiele maja zrobione. W praktyce zeby sie dostac do Live Arcade trzeba miec juz ukonczony produkt na dobrym poziomie i ewentualnie wtedy mozna to im poslac

poopa

  • Gość
# Sierpień 12, 2008, 00:32:00
Myślę  że dla was (i dla mnie) dużo lepszym celem na dziś byłby taki steam np.

Jak to twórca AudioSurf-a powiedział? Że wydanie gry z dnia na dzień zmieniło jego życie? Czy jakoś tak? Oczywiście chodziło o kasę.  ;)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Sierpień 12, 2008, 00:44:01
Cytuj
Myślę  że dla was (i dla mnie) dużo lepszym celem na dziś byłby taki steam np.
O tak, w rzeczy samej. Dla mnie jako gracza Steam jest najgenialniejszą platformą dystrybucji gier (przynajmnie jna piecyk) :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2008, 00:48:36 wysłana przez Charibo »

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 12, 2008, 07:11:00
Ale mimo wszystko mysle, ze z dobrym pomyslem nie byloby wiekszego problemu. Ostatnio na forum microsoftu trafilem wlasnie na watek na ten temat. Wypowiedzial sie ktos ze srodowiska - chyba jakis developer XNA - i mowil ze czesto zglaszaja sie ludzie, ktorzy bardzo niewiele maja zrobione. W praktyce zeby sie dostac do Live Arcade trzeba miec juz ukonczony produkt na dobrym poziomie i ewentualnie wtedy mozna to im poslac

Tak! Zgadzam się w 100%. Z dobrym, naprawdę ciekawym i w pełni skończonym produktem odpowiadającym wymaganiom XBLA można startować do Microsoftu. Tylko tak. Żadne tam podsyłanie projektów gier. Tylko tak jak mówisz.


Myślę  że dla was (i dla mnie) dużo lepszym celem na dziś byłby taki steam np.

No tak. Tylko, że to zupełnie nie ten kaliber jeżeli chodzi o zarobki. Na tym nie da się przejść na emeryturę za 2-3 lata. :) Ale jak najbardziej jest to godne uwagi.

poopa

  • Gość
# Sierpień 12, 2008, 13:23:24
No nie wiem, czy się nie da... poziomy sprzedaży podobne. Marże podobne. Hmm... co masz na myśli?

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 12, 2008, 14:04:06
No nie wiem, czy się nie da... poziomy sprzedaży podobne. Marże podobne. Hmm... co masz na myśli?

Poziom sprzedaży podobny? Naprawdę ilości sprzedanych sztuk są podobne? No jeżeli tak to zwracam honor, zamykam się i zmieniam plany na przyszłość. :) Dzięki za inforamcję. Obadam sprawę w niedalekiej przyszłości...

poopa

  • Gość
# Sierpień 13, 2008, 02:23:30
No Microsoft się chwali że w tym nowym systemie "community games" maja mieć najniższe marże. Ale co z tego wyjdzie?

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Wrzesień 29, 2008, 08:58:43
No Microsoft się chwali że w tym nowym systemie "community games" maja mieć najniższe marże. Ale co z tego wyjdzie?

Do tej pory developerom dawali chyba 50%. Apple (iPhone/AppStore) daje developerom 70% i tak strasznie nie marudzi przy zatwierdzaniu gier. Skoro Microsoft ma mieć teraz najniższą marżę to oznacza, że da developerom 75%? A może 80%?

50% też było niezłą ofertą. Żeby tylko być dopuszczonym do XBLA to 50% by styknęło żeby po 2 porządnych grach iść na emeryturę i robić sobie w końcu gry niekomercyjne dla własnej przyjemności. :)

Offline Grik

  • Użytkownik

# Wrzesień 29, 2008, 14:52:01
Piszę z pamięci, bo strona creators.xna.com nie działa: W oficjalnym FAQ pisało, że dają 70% developerom. Wyjątkek ma miejsce, gdy Microsoft ponosi dodatkowe koszty reklamy gry, które mają na celu przynieść deweloperowi jeszcze większy zysk. Wtedy podział może się zmienić (np. 40% Microsoft, 60% deweloper). Przyjmowane mają być praktycznie wszystkie gry (no może poza tymi, w których będzie się mordowało/gwałciło dzieci ;) ). Dodatkowym plusem jest to, że najlepsze tytuły Microsoft będzie przenosił na XBLA.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Wrzesień 29, 2008, 15:51:02
Piszę z pamięci, bo strona creators.xna.com nie działa: W oficjalnym FAQ pisało, że dają 70% developerom. Wyjątkek ma miejsce, gdy Microsoft ponosi dodatkowe koszty reklamy gry, które mają na celu przynieść deweloperowi jeszcze większy zysk. Wtedy podział może się zmienić (np. 40% Microsoft, 60% deweloper). Przyjmowane mają być praktycznie wszystkie gry (no może poza tymi, w których będzie się mordowało/gwałciło dzieci ;) ). Dodatkowym plusem jest to, że najlepsze tytuły Microsoft będzie przenosił na XBLA.

No ciekawe. Czyli zrównali się z Apple. To fajnie! :) Ciekawe czy poluzowali trochę dostęp do siebie.