Autor Wątek: Polski space sim  (Przeczytany 4170 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 05, 2008, 22:12:07
Od dawien dawna kołatał mi się w myślach pomysł stworzenia "symulatora", w którym gracz lata statkiem kosmicznym po całej galaktyce, odkrywa kolejne układy słoneczne, planety i bada je - wszystko w grafice z perspektywy FPP.

Oczywiście, to nie jest żaden oryginalny pomysł, kto trochę interesował się tą tematyką z pewnością zna świetną grę Noctis.

Jednak nie chodzi mi tutaj o wierną kopię tej gry. Mój pomysł różni się od niej przede wszystkim życiem - cały świat żyje, zmienia się, są na nim ludzie i inne statki. Świat czerpany wieloma garściami z dzieł polskiego mistrza hard science-fiction, Stanisława Lema (głównie mam na myśli przygody Ijona Tychiego), ciekawy, czasem zabawny, ale też spójny, czasem skłaniający - choć wcale nie zmuszający - do refleksji.

Podstawowo celem gracza byłoby po prostu podróżowanie, odkrywanie świata. Wraz z postępem tworzenia gry stworzono by system przyjmowania zadań, rozmów, kupowania wyposażenia statku, itp.

Dlaczego miało by to być lepsze od Noctisa? Właśnie ze względu na życie, na to że przed graczem oprócz wielu planet znajduje się też wiele cywilizacji, tajemnic galaktyki i zadań do odkrycia.

Jak życie pozwoli, może zajmę się kiedyś tym pomysłem - mnie, jako fana hard sf, wizja tej gry bardzo interesuje.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ajur

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2008, 22:30:43
Pomysł fajny, ale zastanawiałeś się, jak bardzo musiało by to być skomplikowane aby dobrze wyglądało? Mam na myśli te cywilizacje, żyjące własnym życiem. Dla każdej cywilizacji musiał by istnieć niebanalny model ewolucyjny, no i jakieś AI dla poszczególnych jednostek, wpasowane do danego modelu i jego aktualnego stanu (jeżeli chcemy by cywilizacje ewoluowały i zmieniały się). Wydaje mi się, że to będzie cholernie ciężkie, tak jak rozwiązanie tego w realtime. No bo jeżeli (wrzech)świat miał by być naprawdę duży, to obliczanie przebiegających w nim procesów na bieżąco zżerało by sporo zasobów sprzętowych. Można by oczywiście podzielić uniwersum gry na jakieś fragmenty, i obliczać ich aktualny stan podczas loadscreenu. Ale wtedy traktujemy te części jako odrębne światy nie wpływające na siebie na wzajem. Było by to zapewne prostsze, ale i mniej atrakcyjne.

To takie moje spostrzeżenia :)
Sam chętnie zrobił bym gierkę w klimacie opowiadań Zajdla... może kiedyś :)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 05, 2008, 22:38:52
Eve Online jest w sumie czyms podobnym tylko ze za tymi statkami stoja inni ludzie :)

Pewnie ze fajowo byloby pograc w taka gre, ale obecnie wymagaloby to sporo uproszczen. Ja bym zrobil przede wszystkim szczegolowy model ograniczony do malego fragmentu, oraz model ogolny liczacy interakcje ogolne np. pomiedzy planetami, handel, wojny etc... ( cos jak w grach turowych 4xE ( civ, galciv, master of orion, se ) )

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 05, 2008, 22:42:45
Eve Online jest w sumie czyms podobnym tylko ze za tymi statkami stoja inni ludzie :)

Pisząc "polski" nie miałem na myśli narodowości twórców gry, lecz chodziło mi o oparcie się o dorobek Lema - jego dzieła mają nieprawdopodobny klimat i świetną fabułę, gdyby to udało się zawrzeć w grze w 100% to gra byłaby moim marzeniem ;).

Offline Konrad_PL

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2008, 23:14:08
Świetny pomysł, lubię tego typu rzeczy. Jeśli to napiszesz-ja chcę być testerem ;D Ogólnie lubię gry w których gracz ma prawie że nieskończenie wiele możliwości (niestety nie ma takich wiele, a szkoda). A tym bardziej jak można latać w kosmosie. :) Lema nie czytałem, ale i tak lubię takie rzeczy. :) Jestem jak najbardziej za.

btw. ja planowałem kiedyś coś podobnego, tyle że w realiach Star Trek (jestem trekkie 8)). Ale ja tam nie dam rady, zbytnio newbie jestem :D.

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2008, 23:24:57

Vipa

  • Gość
# Sierpień 27, 2008, 05:17:44
Heh, nie nazywałbym Lema (zwłaszcza z "Dzienników Gwiazdowych"!) "hard s-f" :), ale w podobnej konwencji, bardziej chyląc się w stronę "Autostopem przez Galaktykę" zrobiona jest świetna casualowa gra kosmicznej eksploracji "Strange adventures in infinite space" i jej zarąbisty sequel "Weird Worlds".

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Sierpień 27, 2008, 06:44:42

Offline ftorek

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2008, 13:06:22
tez kiedyz myslalem :) (niekoniecznie w swiecie lema, ktory nawiasem hard s-f jak najbardziej jest (no moze faktycznie z wylaczeniem dziennikow :)

ja to widze bardziej jako remake 'ports of call' tylko ze w kosmosie (bo robic frontiera troche sensu nie ma zwazwszy ze jest EvE) - czyli bardziej 'zrecznosciowe' podejscie do latania (widok z gory) i samodzielne 'parkowanie' statku w portach kosmicznych, lawirowanie w wsrod pol meterorytowych itd...

aha - no i moja gra miala sie nazywac 'space truckin' (z uszanowaniem glebokiej purpury :D

zajzyjcie do watku z grafika - moze cos sie komus spodoba :D

pozdrawiam

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28248

Vipa

  • Gość
# Sierpień 27, 2008, 13:41:38
Odkrywając nowe światy można je po prostu losować. Ewolucja nie ma tu nic na rzeczy, gdyż gracz nie będzie grał w tę grę na tyle długo by dostrzec różnice.
Chyba, że same podróże trwały by baaardzo długo. Ale wtedy zakopiesz się np. z modernizacjami pojazdu.
Nie wiem jak te sprawy rozwiązał Lem.
Co do losowania światów to myślę, że problemu by nie było. Parę czynników do porównania. Kiedyś coś takiego było w Bajtku. Zajmowało to to ze 2 strony tekstu, a generowane światy były bardzo realistycznie opisywane. Wpięcie w to grafiki, która odpowiadała by tym opisom to też raczej żaden problem.

Radziłbym zastosować raczej schematyczną oprawę graficzną, skupiając się bardziej na samym gameplayu. Każde rysuj_x stworzyć jako funkcję do której można się będzie odwołać i zmienić w niej już same bajery. Ale to radziłbym pozostawić na sam koniec.

Offline d.evil

  • Użytkownik
    • quaddev.com

# Wrzesień 08, 2008, 21:14:19
Też z kumplem wpadliśmy kiedyś na pomysł 'space sima', powstał jakiś zarys fabuły itp., ale na realizację przyjdzie poczekać - do kiedyś;)

Nam chodziło bardziej o coś takiego jak "Star Fury" http://www.nicolasgames.pl/index.php?m=Main&a=ShowProduct&cc_id=14&cp_id=369

Offline dadmor

  • Użytkownik

# Maj 04, 2009, 15:29:34
No to zapraszam do rozpoczęcia prac nad czymś takim we flash/flex. Dawno chodzi mi to poglowie ale samemu mi się nie chce dłubac.

Offline _MtZ_

  • Użytkownik

# Maj 04, 2009, 22:11:52
Chyba sie troche spóźniłeś z tą propozycją. Radzę na przyszłość jednak zwrócić uwagę na datę ostatniego posta.