Autor Wątek: Tworzenie zabezpieczeń w grach.  (Przeczytany 3075 razy)

Offline eggman

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2008, 22:44:31
Ogólnie dzięki, mam już jak się wgryźć w temat, thx :-)
Co do mojej idei zabezpieczeń, to warto je robić, bo zniechęcają amatorów a ta grupka która zada sobie trud by ukraść czyją własność (intelektualną oczywiście, jeśli jest w Polsce takie pojęcie ;-) ) zawsze będzie trochę mniejsza i jeśli wierzyć w skuteczność policji, FBI czy czego jeszcze, to przynajmniej mniej roboty dla nich.
Poza tym jeśli ktoś koniecznie chce ukraść moją pracę, chcę by przynajmniej przedtem musiał się trochę natrudzić, przynajmniej w 5% tak jak ja, gdy pisałem ten program.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2008, 13:12:01
Przykro mi ale z Twoim podejściem nie napiszesz żadnego zabezpieczenia. Jeśli się na tym nie znasz i nie chcesz się na tym poznać (Twoje nastawienie do analizy materiałów na temat łamania zabezpieczeń) to nie uda Ci się nic sensownego uzyskać. Nikt nie poprowadzi Cię za rączkę i nie da Ci tutoriala z cyklu "jak napisać SecuROM'a". Chcesz mieć bezpieczną grę? Naprawdę uważasz że to strasznie potrzebne? To kup sobie licencję na jakieś zabezpieczenie albo czegoś gotowego (jakiś packer/obfuscator/cokolwiek).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 05, 2008, 13:25:18
Moim zdaniem masz calkowicie zle podejscie. Nawet jezeli ktos ukradnie twoje tekstury to i tak nie bedzie mogl ich komercyjnie wykorzystac, ba nawet w grach freeware czy open source nie bedzie mogl tego "legalnie" zrobic. I jezeli ty/ktos wychaczy twoje zasoby masz pelne prawo dochodzic twoich praw do tych zasobow. A jezeli ktos naprawde jest upierdliwy to zlamie kazde twoje zabezpieczenie.

Najpierw napisz gre a pozniej sie pomartwisz o to jak ja zabezpieczyc bo to przewaznie i tak nie jest problem tworcow a wydawcow.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2008, 14:52:47
Tak sie konczy "pozyczanie" tekstur: http://en.wikipedia.org/wiki/Limbo_of_the_Lost :)

Offline eggman

  • Użytkownik

# Sierpień 12, 2008, 18:26:35
A ja uważam, że to Państwo jesteście w błędzie w tej kwesti, i ok :D

Ale nie chce mi się tu prowadzić jałowej dyskusji na temat OT, nie po to pisałem ten temat.
I proszę już o tym nie dziergać...ś