Autor Wątek: RTS  (Przeczytany 1917 razy)

Offline vinc999

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2008, 00:58:07
Pomysl jest troszku zapozyczony z takich starych gier, ale wydaje mi sie, ze dosc dlugo nie chwytany przez zadne wieksze firmy.

Jest to gra RTS osadzona w zasadzie w dowolnych realiach. Na poczatek moze jakies najprostsze jej warianty. Brak mozliwosci budowy jednostek/budynkow. Dwoch graczy zaczyna gre z okreslonymi jednostkami (wylosowanymi/wybranymi/ustalonymi z gory), ktore zaczynaja ze soba walczyc;] w zasadzie nic nowego;]
Caly bajer polegalby na tym, ze nie do konca sterujemy tymi jednostkami. Kazda jednostka ma swoja wlasna inteligencje, a my wydajemy tylko wytyczne postepowania. Kazdy gracz pisalby przed rozpoczeciem rozgrywki swoj zestaw rozkazow (ogolnie jakichs krotkich wytycznych). Takie rozkazy pisane bylyby oddzielnie dla kazdej jednostki (np snajper, saper, komando, logiczne jest ze kazdy musi miec inne). Sama gra jest wiec symulacja tych strategii w akcji.
W sumie mozna by tez wprowadzic cos w rodzaju inteligencji jednostek, ktora by oznaczala w jak duzym stopniu potrafia sie one dostosowac do rozkazow i optymalnie je wykonac.

Oczywiscie nie jest to pomysl na sama gre, a raczej na sposob odbywania walk.
Mysle, ze jest to dosc oryginalny, nieeksploatowany tryb walki.

Co o tym myslicie?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Lipiec 27, 2008, 01:09:29
Ty masz zamiar pisac wszystkie swoje pomysly na forum? Boze chron gamedev.pl ... Wybacz, ale to jest forum o programowaniu, a pomysly to tylko dodatek. Zrob jeden temat (tak jak k_b o managerach) i tam wyraz wszystkie swoje pomylsy. A pomysl jak pomysl - moze byc fajny ale lepiej pokaz go jako gameplay a nie jako wymysl. To tyle ode mnie.

-yomyn

Offline vinc999

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2008, 01:25:46
Ty masz zamiar pisac wszystkie swoje pomysly na forum? Boze chron gamedev.pl ... Wybacz, ale to jest forum o programowaniu, a pomysly to tylko dodatek. Zrob jeden temat (tak jak k_b o managerach) i tam wyraz wszystkie swoje pomylsy. A pomysl jak pomysl - moze byc fajny ale lepiej pokaz go jako gameplay a nie jako wymysl. To tyle ode mnie.

-yomyn

Wybacz, ale dobrze sie czujesz czlowieku?? no ja nie moge, od tego chyba jest ten dzial z pomyslami. Przeciez nie pisze spamu w jakims innym dziale, ani nie robie offtopa w innych topicach. Wszystko jest zgodne z regulaminem, a ty zesz sie czepil... No za co?? Wydawalo mi sie, ze dzial pomysly jest od pomyslow, a dzial projekty, od rozpoczetych/realizowanych pomyslow.
Jak sie nie podoba, nie trzeba czytac. Nikt Ci nie kaze wchodzic w forum o programowaniu do dzialu z pomyslami. To jest Twoja decyzja. Nie win mnie za to, ze Tobie sie to nie podoba, a ja wstawiam to tam gdzie to ma byc.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Lipiec 27, 2008, 01:34:38
Pomysł byłby oryginalny przed wyjściem Majesty. ;)

Offline ajur

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2008, 03:32:56
Ale Majesty to chyba stara gra, nie? Przecież nie napisał, że pomysł jest 'oryginalny':P

A tak po za tym, to może było by to Ciekawe, ale zapewne, całkowite odcięcie gracza od możliwości wpływania na przebieg walki w jej trakcie, ograniczył by znacząco odbiorców. Ludzi by to po prostu zniechęciło. Zostali by pasjonaci taktyki (powiedzmy) i programiści (bo to w sumie trochę jak programowanie:) ).

Myślę, że ciekawszym rozwiązaniem była by symulacji bitwy, z graczem w roli generała. Ale nie tak, jak to jest zazwyczaj. Weźmy takiego medievala, jakąś bitwę i teraz wciskamy gracza (dosłownie, to znaczy do FPP albo TPP) w dowódcę. Widzi tylko to co postać, a rozkazy albo wykrzykuje (jak jednostki są dostatecznie blisko), albo posyła posłańca. W ten sam sposób przychodzą wieści z pola bitwy, albo widzimy że coś jest nie tak (bo na przykład zajęliśmy 'strategiczną' pozycję daleko na wzgórzu, albo raz na jakiś czas przybiega posłaniec "lewa flanka nasza" - lub konający żołnierz naszego frontowego ataku, wyraźnie wskazujący, że "czas na taktyczny odwrót" :D
Ponadto, takie coś umożliwiło by zwyczajne po naparzanie się razem ze swoimi podwładnymi:)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Lipiec 27, 2008, 09:24:29
Ale przez w Total Warach mozna sobie ustawic "ograniczenie kamery do widoku dowodcy", czy jakos tak ;)
Gra sie wtedy dosc ciekawie, tylko szkoda ze AI jest bardzo cienkie.

I mi sie wydaje ze to bylby najwiekszy problem z tym wszystkim....

Offline vinc999

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2008, 09:52:45
ogolnie mysle, ze dosc ciekawe mogloby byc rowniez zrobienie standardowej strategii, gdzie buduje sie budynku, jednostki itp, a gracz ma tylko wplyw na te rozkazy. No i musialoby to byc dosc zlozone z punktu widzenia AI.

Calosc zapozyczona jest z takich starych gier, w ktorych gralo sie botami. Calosc polegala na tym, ze mozna bylo cos zrobic lub nie. W zaleznosci od ukladu decyzji dwoch graczy (obu cos zrobilo, jeden zrobil drugi nie, dwoch nic nie zrobilo), okreslane byly nagrody dla kazdego gracza. W zasadzie calosc troszke opierala sie na tzw. dylemacie wieznia;]

Mozliwe ze byloby to odstraszajace dla zwyklych ludzi... ale jak ktos lubi programowac;] Musze przyznac ze pod tym wzgledem bardzo mi sie colobot podobal (no ale tam  byl juz konkretny jezyk programowania). Duzo satysfakcji robilo mi takie programowanie dzialek, aby same lataly, walczyly, naprawialy sie;] Mile jest cos takiego.

Mysle ze niezle by bylo np. zrobienie snajpera i medyka, tak ze ten jeden ma znalezc dobra pozycje (na wzniesieniu), a ten drugi ma isc za nim. Nastepnie tylko, pierwszy strzela do tego co widzi, a drugi leczy.

Chyba dobrym sposobem ingerencji w przebieg walki byloby dodanie mozliwosci przygotowania kilku predefiniowanych ukladow strategii, a gracz podczas ogladania walki, moglby decydowac o tym czy zmienic strategie, czy tez nie.

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Lipiec 27, 2008, 11:20:09
Ty masz zamiar pisac wszystkie swoje pomysly na forum? Boze chron gamedev.pl ... Wybacz, ale to jest forum o programowaniu, a pomysly to tylko dodatek. Zrob jeden temat (tak jak k_b o managerach) i tam wyraz wszystkie swoje pomylsy. A pomysl jak pomysl - moze byc fajny ale lepiej pokaz go jako gameplay a nie jako wymysl. To tyle ode mnie.

-yomyn

Wybacz, ale dobrze sie czujesz czlowieku?? no ja nie moge, od tego chyba jest ten dzial z pomyslami. Przeciez nie pisze spamu w jakims innym dziale, ani nie robie offtopa w innych topicach. Wszystko jest zgodne z regulaminem, a ty zesz sie czepil... No za co?? Wydawalo mi sie, ze dzial pomysly jest od pomyslow, a dzial projekty, od rozpoczetych/realizowanych pomyslow.
Jak sie nie podoba, nie trzeba czytac. Nikt Ci nie kaze wchodzic w forum o programowaniu do dzialu z pomyslami. To jest Twoja decyzja. Nie win mnie za to, ze Tobie sie to nie podoba, a ja wstawiam to tam gdzie to ma byc.

Ale dla takiej jak Ty kopalni pomyslow to wypadalo by zrobic jeden dzial i tam wszystkie. Nie mam Ci za zle, bron Boze, ze piszesz tu swoje pomysly. Przepraszam jesli Cie urazilem.

-yomyn