Autor Wątek: Ruch jednostanie spowolniony po okręgu.  (Przeczytany 1668 razy)

Offline Thaven

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2008, 22:03:00
Witam,

Mam raczej nieduży problem, z którym sobie nie mogę poradzić. Chodzi mianowicie o ruch po okręgu. A raczej ruch samego okręgu :P. Dokładniej: obracam obiekt - chce, żeby się kręcił, a ruch wyglał tak, jakby na początku ktoś "zakręcił" tym kołem, a potem kręciło się samo, aż mu siły na to zabraknie :P.
Problem polega głównie na tym, że wartościami którymi znam są: końcowy kąt obrotu (czyli kąt o jaki obróci się okrąg, zanim się całkowicie zatrzyma) i przyśpieszenie kątowe (w tym wypadku raczej spowolnienie :P). czy ktoś mógłby mi pomóc i podać wzór, z którego mogę obliczyć początkową prędkość kątową? (mając ją już sobie poradzę chyba :P)

Przepraszam że was kłopocze ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SiMet

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2008, 22:14:09
predkosc to jest omega, przyspieszenie epsilon.
droga to jest omega*t, predkosc to jest epsilon*t

czyli droga (kat + 2K*pi), gdzie K jest calkowite, musi byc 2 pochodna po przyspieszeniu. z tego mozesz cos wyliczac

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 24, 2008, 22:17:12
Hehe, czyżbyś koło fortuny robił? ;)

Wzór jest stary jak świat na każdy ruch przyspieszony:
s(t) = s0 + v0*t + (a*t^2)/2

W tym przypadku tylko zamiast drogi masz kąty. Jako że masz dane końcowe, podaj je po prostu jako punkt początkowy tylko użyj ujemnego czasu, żeby sprawdzić co było wcześniej.

Offline Thaven

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2008, 22:28:08
Hehe, czyżbyś koło fortuny robił? ;)

potwierdzam ;)
Robie koło fortuny :)

Dzięki za wzór, będę kombinował.

Offline Siódmy

  • Użytkownik
    • SourceSDK.pl

# Lipiec 25, 2008, 14:11:30
Ale po co zgodnie z fizyką to robić? Zrób zwykłe losowanie a koło animowane z rozmyciem żeby nie było widać jak się pola układają a na koniec ustaw je w odpowiednim obróceniu zależnie od tego co zostało wylosowane. Jak robisz poprawne fizycznie to pamiętaj że tam jeszcze są paliki w pewnych odstępach które dodatkowo spowalniają, nie pozwalają zatrzymać się wskazówce na bandzie i zatrzymują jak koło jest wystarczająco powolne. A sama wskazówka jest gumowa i czasami mimo że powinna być na jednym polu to się ugina i wskazuje poprzednie (czasami nawet zawracając koło)

maxest

  • Gość
# Lipiec 25, 2008, 14:19:20
Cytuj
czyli droga [...], musi byc 2 pochodna po przyspieszeniu. z tego mozesz cos wyliczac
Chciales powiedziec, ze przyspieszenie jest druga pochodna drogi po czasie? :)

Offline SiMet

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2008, 14:36:06
Cytuj
czyli droga [...], musi byc 2 pochodna po przyspieszeniu. z tego mozesz cos wyliczac
Chciales powiedziec, ze przyspieszenie jest druga pochodna drogi po czasie? :)

Oj wybaczcie :D No oczywiscie :D
droga to jest pochodna przyspieszenia po czasie... ale gafa :D ale dobrze ze czuwasz :)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Lipiec 25, 2008, 15:18:22
Innymi słowy, myślałeś o całce tylko o tym nie wiedziałeś ;)

Offline SiMet

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2008, 15:51:44
Innymi słowy, myślałeś o całce tylko o tym nie wiedziałeś ;)

Zdecydowanie nie myslalem o calce, myslalem o pochodnej... ale calka tez bylaby dobra :P