Autor Wątek: Preferowane zachowanie bohatera platformówki 2D  (Przeczytany 4670 razy)

Offline BTM

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 16:32:20
Małe pytanko co do preferencji ogółu nt. zachowania się bohatera platformówki 2D (np. Mario) w różnych ... codziennych dlań sytuacjach

I. Sterowanie w czasie skoku

a) wolę, kiedy ludek może zmieniać prędkość / kierunek lotu w czasie skoku (ala. Mario Bross)
b) wolę, kiedy na ludka działają prawa fizyki, i tor lotu zależy od prędkości w momencie soku

II. Gdy twarzą zaliczę ścianę

a) wolę, by ludek kontynuował wznoszenie aż do osiągnięcia najwyższego punku łuku
b) wolę, by spadł, zjeżdżając twarzą po ścianie, tudzież się lekko odbił

III. Storkowe NPC

a) wolę, by po dojściu do momentu, w którym na ekranie ma pojawić się stworek, był on dokładnie tam gdzie się spodziewam (stworki stoją na planszy, a dopiero w momencie kiedy wkraczają na ekran ManagerSceny daje im informację, że powinny się ruszać etc., oszczędza to CPU który nie musi babrać się ich AI, obliczać kolizji, czy w ogóle wiedzieć, że istnieją, dopóki ManagerSceny nie przepisze ich do właściwego "pudełka" (vector))
b) wolę, by ludziki łaziły sobie po platformach i zaskakiwały mnie tym, że nie ma ich tam, gdzie się spodziewałem ;-) (daje to trochę więcej realizmu kosztem użycia CPU)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 16:40:29
I, II - a
III - b

Offline vinc999

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 16:45:10
I, II - a
III - trudno powiedziec (raczej a)

Offline SiMet

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 16:48:42
a - ale nie wiele
b
a

Vipa

  • Gość
# Lipiec 18, 2008, 16:51:36
I a
II a
III a

I b jest bardzo mało intuicyjne, i przy powiązaniu z III b może powodować frustrację gracza.
II b przypomina mi moje pierwsze FPP, gdzie przy kolizji ze ściana brakowało "ślizgania".
III b zależy ile tych stworków. Jak dasz np. 200 to same obliczenia zjedzą prędkość gry. Zawsze AI możesz uzależnić od odległości ekran+trochę a nie całość planszy.

Offline DamorK

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 18:01:13
3 razy a.
Chociaż przy trójce toleruję też b;

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 18:12:08
1. a - lecz w nieznacznym stopniu ;)
2. a
3. b

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 19:00:13
3 x b
chociaż w 1. mogło by być a

Offline marshen

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 19:07:14
I. a
II. a
III. b

Offline dynax

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 19:16:07
I - a
II - b
III - a

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 18, 2008, 19:28:11
a, a, obojetnie

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Lipiec 18, 2008, 19:35:07
3A, ale co do 3 to B mogłoby być dobre, ale gdyby NPC chodziły np. po swoim domu, a nie po całej mapie, dajmy na to

Offline BTM

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2008, 19:42:34
3A, ale co do 3 to B mogłoby być dobre, ale gdyby NPC chodziły np. po swoim domu, a nie po całej mapie, dajmy na to
Nie no, wiadomo. Chodzi o to, żeby np. "Grzybki" w Mario chodziły po swojej platformie od krawędzi do krawędzi (ew. innych pkt. kontrolnych) a nie po całym świecie ;-)

Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, jak na razie AA przeważa :)

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Lipiec 18, 2008, 20:25:23
I a,
II a, ale jeśli gra miałaby wyglądać na trochę ambitniejszą to 'b' też by było dobrze,
III jeśli stworki byłyby na sztywno przypisywane do miejsca w edytorze, to 'b', jeśli stworki byłyby rozrzucane losowo, to chyba 'a',

Offline Harvester

  • Użytkownik
    • Games Creators Zone

# Lipiec 18, 2008, 20:46:25
I - a;
II - a;
III - b;

Btw, mój pierwszy post =d