Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2008  (Przeczytany 28263 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 01, 2008, 03:17:07
Cytuj
Gdyby tylko gra nabrała na dynamiczności (klatkowanie -> powolne chodzenie -> mulastyczność) to myślę, że bylaby w stanie wessać niejeden umysł :)
Potwierdzam. Grałem na GFX 260 i klimat jest naprawdę fantastyczny. Sama mulastość nie jest niestety wynikiem klatkowania, tylko animacji gracza przy użyciu zdarzeń KEYPRESSED, a więc po wciśnięciu klawisza następuje klasyczne opóźnienie przed rozpoczęciem powtarzania (polecam zapoznać się z KEYDOWN i KEYUP). Pomimo paru nieoteksturowanych obiektów, tekstur nałożonych byle jak i monotonii wyglądu mapy, całość ratują w zasadzie SFX'y wprowadzając naprawdę niezły klimat. Autorowi polecam odświeżyć pomysł, ale sugeruję użycie gotowego silnika lub odsunięcie pomysłu do czasu nabrania większego doświadczenia w pisaniu gier. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 01, 2008, 09:07:38
No mnie tez rozwalilo to ciagle wciskanie klawisza do przodu zeby moc sie przesunac choc troche ;/.

Offline vshader

  • Użytkownik
    • VShader - strona domowa

# Październik 01, 2008, 09:22:55
Conquests -
brak SDL.dll
brak zlib1.dll
wniosek: odbiorcy (a przynajmniej mi :P) nie chce sie juz sciagac, jedna dllka jest jeszcze wybaczalna :P
żesz k*** byłem pewien że dałem wszystkie DLLki  :-\
Już się poprawiam
VShader's Conquests: "Nie można uruchomić aplikacji, gdyż jej konfiguracja jest niewłaściwa"
Conquests - Nie uruchamia się.
Mam nadzieje że to tylko przez DLL.

Brakujące DLLki (umieścić w katalogu "bin"): http://rapidshare.com/files/149878499/DLLki.rar.html
Cała gra: http://rapidshare.com/files/149878310/VShader-Conquests.0.2.rar.html

Co do innych gier, wypowiem się jak znajdę wolną chwilę  ;).
Widze jednak że są znacznie bardziej dopracowane (może to i lepiej że moja nie działa  :D)

Offline rzuf

  • Użytkownik

# Październik 01, 2008, 11:21:40
Mam nadzieje że to tylko przez DLL.
Noes, niestety dalej konfiguracja aplikacji jest niewłaściwa.

Offline krajew4

  • Użytkownik

# Październik 01, 2008, 12:31:18
Cytuj
Rectly:
Znów liczyłem na fajerwerki, dostałem to samo co rok temu w nowej oprawie graficznej i ze zmienionymi zasadami. Gdyby to zrobił ktoś inny, napisałbym: "super!". Ale ponieważ zrobiłeś to Ty napiszę: skończona, ładna - ogólnie w porządku. Ale nie super.
I tego sie wlasnie obawiałem :P Coz, zycie :P

Offline kultys

  • Użytkownik
    • Tekno Bowling Master

# Październik 01, 2008, 13:13:26
mnie tam działa. Dll skopiowałem do system32, bin i głównego katalogu aplikacji.
Więc dałeś wszystko oprócz tych dwóch bibliotek.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 01, 2008, 13:19:30
Cytuj
No mnie tez rozwalilo to ciagle wciskanie klawisza do przodu zeby moc sie przesunac choc troche ;/.
Ciągłe wciskanie? Wystarczy przytrzymać. :)

Cytuj
żesz k*** byłem pewien że dałem wszystkie DLLki
Polecam przed wypuszczeniem gry otworzyć plik .exe choćby w notatniku i poszukać wszystkich wystąpień ciągu ".dll". :)

Offline dynax

  • Użytkownik

# Październik 01, 2008, 14:06:09
Może pisałeś grę w Visual studio 2008 a DLL było kompilowane w Visual studio 2005 i nie macie obu redist packów. Ja tak miałem z Allegro i musiałem je sam kompilować.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Październik 01, 2008, 17:28:35
Jeśli ktoś przeszedł w Securisie chociaż tutek to na pewno zauważył, że w późniejszych misjach nie da się grać. Krytyczny błąd został naprawiony, tutaj macie poprawnego exeka: http://odsiebie.com/pokaz/647507---17f5.html .

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 03, 2008, 16:20:46
Conquests:
Autor zaklinał się że chyba nie warto odpalać, a ja mówię: warto! Przypomina zeszłoroczne niedocenione World Domination (które bardzo mi się podobało, przypuszczam że niektórzy po prostu nie odkryli znaczenia ikonek w prawym dolnym rogu ekranu ;)).

Graficznie (poza mapą i ikonkami) praca prezentuje się średnio - aż się prosi o jakieś ładne GUI. Gameplay też nie jest jakoś specjalnie skomplikowany. A jednak gra jest fajna! Przesuwanie swoich 'koników' po mapie, najmowanie ile wlezie ludzi, zajmowanie nowych prowincji, spuszczanie łomotu innym wciąga! Nawet w prostej oprawie. Ja "jestem na tak". Bo praca ma w sobie ten element, którego brakuje w Securis (żeby nie było - tą produkcję również bardzo cenię) - w jakiś sposób przyciąga uwagę gracza i domaga się, aby poświęcić jej dłuższą chwilę i podbić kawał świata. W jakiś sposób daje graczowi więcej motywacji do spuszczenia lania przeciwnikom :D 

Offline vshader

  • Użytkownik
    • VShader - strona domowa

# Październik 03, 2008, 18:47:44
Dzięki Wyszo, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii. Sądziłem że gra jest zbyt niedopracowana (porównując do innych) pod względem grafiki i nieco udziwnionego sterowania.

Znalazłem nieco czasu, więc może napiszę wreszcie parę słów na temat innych gier:

_OskaR: Początkowo też myślałem że się nie uruchamia. Z komunikatu wynika że używasz VC++ w jakiejś "Indroctutory Edition". Czy nie wystarczyła by wersja Express?
Co do samej gry,  to stwierdzam że po odpaleniu byłem zdezorientowany. Kamera wylądowała gdzieś pod planszą. Chwilę zajęło mi jej ustawienie za samochodem. Kolejna chwilę - ruszenie do rozsądnej prędkości. Niestety, pomimo uruchomienia bez shaderów, gra nie chodziła płynnie (co prawda mam Radeon 9800, ale bez przesady). Model samochodu słaby, to jest chyba zwyczajne oteksturowane pudełko, co raczej widać. Cień pod autem był skierowany cały czas w jedną stronę, nawet przy skręcaniu. Do tego razi w oczy ta trawa (chodzi o jej rozstawienie w taki "kwadratowy" sposób, graficznie w porządku, plus za to że się kładzie). No i niestety, brak tu elementu rozgrywki - pojeździłem kilka minut i wyłączyłem.
Myślę jednak, że jesteś na dobrej drodze do zrobienia grywalnej gry wyścigowej. Już ktoś o tym wcześniej wspomniał, wystarczyło by zrobić grę na czas. Wtedy byłaby motywacja aby pojeździć dłużej, nawet mimo niskiego FPS :)

PAJonk: Gra się przyjemnie, grafika i muzyka bardzo fajnie dobrane. Niby proste, ale najzupełniej wystarcza. Jedyne co mi przeszkadza to raczej zbyt długi czas pomiędzy kolejnymi wystrzałami, co blokuje mnie już na początkowych etapach. No i przy testach pod Vistą dało się odpalić tylko w okienku. Z kolei pod XP(64) ruszył co prawda na pełnym ekranie, ale widać było biegające od góry w dół migoczące czarne kreski. Ogólnie - fajna gra na parę minut. Przydałaby się możliwość zdecydowania czy chcę grać w oknie czy na fullscreenie

Sire: Bardzo przyjemna platformówka. Nie zauważyłem żadnych poważniejszych błędów, poza poziomem trudności. Niestety, utknąłem na drugim poziomie. Może jestem słaby w platformówkach, ale nie byłem w stanie przejść tej pszczoły(?). No i przydało by się menu.

Apokalips: Niestety, nie uruchomił się. Szkoda, bo z opisu wydaje się fajny. Pojawia się komunikat Apoc.exe  has encountered a problem and needs to close(...) (ten który proponuje wysłanie raportu do Microsoft). W konsoli ostatni wpis to "Wczytywanie grafik menu zakończone". Ten sam problem, zarówno pod Vistą 32-bit jak i XP 64-bit.

AquaRegis: Nie wiem dlaczego autor twierdzi że grafika jest słaba. Dla mnie budzi jak najbardziej pozytywne doznania. Jest jedną z najładniejszych gier z tego compo. Jedyny mankament to dwa bardzo podobne kolory diamentów - czerwony i ten (chyba) pomarańczowy. Poza tym gra się bardzo przyjemnie. Oprawa tworzy spójny i przyjemny klimat. Grałem w to całkiem spory czas, zważywszy że nie jestem miłośnikiem gier z tego gatunku.

CurlingChallenge: Grałem chyba najdłużej ze wszystkich gier z tego compo. Pomysł bardzo trafiony. Trochę czasu zajęło nauczenie się z jaką siłą wykonać rzut. Ciężko wprowadzić też kamień w rotację. Za to bardzo podoba mi się szczotkowanie, takie z pozoru bezsensowne klikanie jakoś mnie wzięło. Naprawdę fajnie zrobiona gra. Brakuje jednak możliwości gry z komputerem, ew. przez sieć. Grałem w to dość długo, ale myślę że komputerowy przeciwnik potrafiłby przytrzymać mnie przy niej jeszcze dłużej.

Rectly: Graficznie bardzo podobna do gry z poprzedniego WSoC. Mimo to wydaje mi się że tamta była nieco bardziej grywalna (ale to tylko subiektywna ocena). Poziom jednak nadal wysoki, żadnych błędów. Trzyma w przyjemnym klimacie zarówno grafiką jak i dźwiękiem. Animacje ładne. Widać że gra porządnie dopieszczona. W zasadzie trudno mi się do czegokolwiek przyczepić, z tego mógłby być całkiem niezły casual.

Securis: Pomysł dobry, gra się nawet przyjemnie. Zauważyłem jednak trzy szczególnie irytujące elementy:
Po pierwsze - przeszkadza konieczność sterowania pojedynczymi jednostkami (oddziałami). przycisk przesuwający wszystkie  o jedno pole w prawo nie wystarczy. Powinna być możliwość przemieszczenia wybranej grupy jednostek (oddziałów) w wybrane miejsce z zachowaniem szyku.
Po drugie - wybierając kolejną jednostkę znika krzyżyk pokazujący cel ruchu poprzedniej. Sugerowałbym pokazywać w danej chwili cele wszystkich jednostek, a tej aktywnej wyróżnić kolorem. Zamieszanie w takim "lesie" krzyżyków uprościłoby narysowanie strzałek od jednostki do docelowego pola.
Po trzecie - wydaje mi się jednak że tura AI jest zbyt mało "wyeksponowana" - przydałaby się jakaś dodatkowa informacja na środku ekranu (w rogu słabo widać) w rodzaju prostokąta z napisem "Tura AI" lub podobnym.
Mimo to przeszedłem kilka misji z kampanii i muszę przyznać że po wczuciu się gra staje sie całkiem przyjemna.

StoneLogic: Grafika rozczarowuje, w przeciwieństwie do ładnych animacji. Niestety, jest to kolejny zwykły sokoban. Mało odkrywcze, ale da się pograć. Wydaje się dopracowany (poza tą grafiką). Przydałoby się jakaś forma tablicy najlepszych wyników, jak choćby zliczanie wykonanych ruchów i wstawianie na listę tych, którzy przeszli przy jak najmniejszej ich liczbie. Poza tym możliwość wyboru poziomu, nie bardzo chce mi się za każdym razem przechodzić wszystkich poprzednich. Widzę w readme że jest możliwość zmiany poziomu kombinacja klawiszy (nawiasem mówiąc - u mnie nie działają), ale jednak fajnie gdyby była to normalna funkcja gry a nie "kod".

Mam nadzieje że to tylko przez DLL.
Noes, niestety dalej konfiguracja aplikacji jest niewłaściwa.
Niestety, nie wiem co to może być. Sprawdziłem zależności wszystkich bibliotek i raczej nie ma tam nic związanego z innymi wersjami visuala. Będę musiał to jeszcze rozpracować :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 03, 2008, 19:14:25
Dzięki Wyszo, nie spodziewałem się tak pozytywnej opinii. Sądziłem że gra jest zbyt niedopracowana (porównując do innych) pod względem grafiki i nieco udziwnionego sterowania.
Rozmawiasz z człowiekiem, który pocinał w gry, które wyszły gdy on miał 2 latka i czerpał z nich frajdę (również w gry, które w ogóle nie posiadały grafiki :P), więc trudno stworzyć szatę graficzną która mnie odstraszy ;)

Cytuj
AquaRegis: Nie wiem dlaczego autor twierdzi że grafika jest słaba.
Ponieważ w przeciwieństwie do was autor widzi, jak wygląda grafika tworzona do pełnej wersji ;D

Btw. przelazłem Sire (krótkie!).
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2008, 19:22:10 wysłana przez Wyszo »

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Październik 03, 2008, 19:34:39
Też się wypowiem. Gierki ogólnie bardzo fajne. Zazdroszczę wam zapału i motywacji, żeby swoje gry kończyć :)

Offline SceNtriC

  • Użytkownik

# Październik 04, 2008, 01:02:09
Na początek gry, które tworzą moje Top 3.

Curling Challenge

Produkcja, w którą gram nawet dzisiaj, tak po prostu dla przyjemności. Dosyć dobre odwzorowanie praw fizyki, ciekawa tematyka i bezproblemowa obsługa czynią z tej gry dla mnie numer jeden w konkursie.

Securis

Gra być może niepowalająca grafiką, ale bardzo grywalna. Fajna historyczna kampania, niezły samouczek i choć miejscami obsługa wydawała się zbyt nieintuicyjna (albo to po prostu mój "spryt") to grało sie naprawdę dobrze.

Aqua Regis Demo

Ten projekt zrobił na mnie wrażenie przede wszystkich estetyczną i klimatyczną oprawą graficzną. A poza tym zawsze lubiłem kulki, więc miejsce trzecie zasłużone.

_OskaR

Hmm, płynność gry pozostawia sporo do życzenia (i kto to mówi...). Grafika też taka sobie, aczkolwiek bardzo mi się podobały drzewka. No i nie zauważyłem jakiś bardzo dużych odmienności w zachowaniu się pojazdu, choć nie gram często w samochodówki, więc nie jestem tu obiektywny.

PAJonK

Nawet fajna gierka - nie lubię specjalnie takiego typu grafiki, ale sama rozgrywka jest bardzo przyjemna.

Sire

Ciekawa gra, ale podobnie jak vshader utknąłem na drugim poziomie. Też nie jestem dobry w platformówki ;)

Pozostałych gier nie udało mi się uruchomić, choć prawdopodobnie z mojej winy (nie wszystkie biblioteki mam, a do tego pracuję na "świeżym" komputerze).

Jeszcze słówko co do Apokalipsu. Na Windowsie XP, na którym gra powstawała, chodziło wszystko w porządku. Na Viście rzeczywiście zauważyłem pooooootężnę zaciachy moich programów testowych w OpenGL, aczkolwiek miałem to możliwość sprawdzić dopiero... po wysłaniu gry. Odkryłem też prawdopodobnie element, przez który gra nie działa na najnowszym dziecku Microsoftu - dziwnym trafem nie działa pobieranie funkcji multiteksturujących. Co do sterowania, to istotnie, stało się ono dosyć toporne. Niepotrzebnie chyba uparłem się na bibliotekę GLUT. W każdym razie przepraszam wszystkich za dosyć podstawowe błędy w działaniu i mam nadzieję, że mój pierwszy "growy" projekt przyniesie wymierne korzyści przy tworzeniu następnych ;) No i dziękuję za komentarze.

Gratuluję wszystkim uczestnikom wytrwałości przy ukończeniu swoich produkcji :)

Pozdrawiam

Offline feelon

  • Użytkownik
    • www.feelon.pl

# Październik 04, 2008, 01:51:40
CurlingChallenge: Grałem chyba najdłużej ze wszystkich gier z tego compo. Pomysł bardzo trafiony. Trochę czasu zajęło nauczenie się z jaką siłą wykonać rzut. Ciężko wprowadzić też kamień w rotację. Za to bardzo podoba mi się szczotkowanie, takie z pozoru bezsensowne klikanie jakoś mnie wzięło. Naprawdę fajnie zrobiona gra. Brakuje jednak możliwości gry z komputerem, ew. przez sieć. Grałem w to dość długo, ale myślę że komputerowy przeciwnik potrafiłby przytrzymać mnie przy niej jeszcze dłużej.

Curling Challenge

Produkcja, w którą gram nawet dzisiaj, tak po prostu dla przyjemności. Dosyć dobre odwzorowanie praw fizyki, ciekawa tematyka i bezproblemowa obsługa czynią z tej gry dla mnie numer jeden w konkursie.

Uoo :) Bardzo dziękuję za pozytywne opinie, stanowi to dla mnie duża motywację, by doprowadzać projekty do końca :) Myślałem już nad dopisaniem AI(zobaczyłbym na co mnie stać w tej kwestii ;-) lub kodu sieciowego. A już na pewno będą to objectivy sequela w 3D jeżeli takowy powstanie :) Jeszcze raz dzięki!