Autor Wątek: gra wyścigowa i sprawdzanie kto jest pierwszy  (Przeczytany 6220 razy)

Offline szalony_zlomiarz

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2008, 18:58:55
Ewentualnie można stworzyć wektor odcinków wyznaczających środek trasy (znaczy się jezdni), rzutować pozycję wszystkich pojazdów na te odcinki co praktycznie sprowadza problem do 1D, mamy dokładne ustalanie pozycji i punkty kontrolne nie muszą być gęsto rozmieszczone.
Dodatkowo wektor odcinków może sie przydać przy AI.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Lipiec 11, 2008, 19:02:38
Racja, tez nad tym myslalem po napisaniu posta i chyba punktow kontrolnych nie da sie uniknac... :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Lipiec 11, 2008, 19:53:06
Z tym że trasy są dość szerokie- ktoś sobie może postanowić jechać zygzakiem- przebyć największą odległość i być na końcu  ;D

Całkowitą odległość można podzielić przez całkowity czas i będzie git :).

Offline agent_J

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2008, 20:03:13
Czy nie prościej po prostu wyznaczyć prostokąt/sześcian reprezentujący pole mety i sprawdzić, sześcian którego gracza przetnie sześcian mety jako pierwszy ? Przecież i tak chyba musisz trzymać pozycję pojazdu względem trasy.

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Lipiec 11, 2008, 20:05:33
Czy nie prościej po prostu wyznaczyć prostokąt/sześcian reprezentujący pole mety i sprawdzić, sześcian którego gracza przetnie sześcian mety jako pierwszy ? Przecież i tak chyba musisz trzymać pozycję pojazdu względem trasy.
Chyba źle zrozumiałeś :P Chodzi o sprawdzanie kto jest pierwszy w trakcie wyścigu.

-yomyn

Offline Kosai_

  • Użytkownik
    • devlog

# Lipiec 11, 2008, 22:19:40
ktoś tu wspomniał o checkpointach... a gdyby checkpointy były poustawiane nie co 50 metrów, tylko, powiedzmy, 1 metr? wtedy wszystkie problemy odpadają.

Offline benethorpl

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2008, 00:36:01
zresztą bez checkpointów praktycznie nie da rady zrobić np. pitlane ;)

Vipa

  • Gość
# Lipiec 14, 2008, 22:46:18
2 rzeczy:
- checkpointy
- odległość od następnego checkpointu.

Proste.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Lipiec 15, 2008, 12:26:16
Ale tak jak mówił Karczas wydaje mi się że głupio będzie wyglądać to, gdy pomiędzy jednym a drugim punktem kontrolnym, akurat gracz się zatrzyma i wyprzedzą go wszyscy pozostali, a na ekranie nadal widnieć będzie 1# ;)

Nie wiem czy już ktoś to napisał, ale chyba każdy pojazd mógłby być checkpointem(poza tymi, które już są na stałe na trasie).

Odległość do następnego checkpointu nie zawsze się sprawdzi szczególnie na bardzo krętych torach.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 15, 2008, 12:28:40
Odległość do następnego checkpointu nie zawsze się sprawdzi szczególnie na bardzo krętych torach.
Wystarczy dać checkpoint na każdym zakręcie... :)

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Lipiec 15, 2008, 12:38:01
steffan chciał pomysł na "fajną procedurę" :)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Lipiec 15, 2008, 14:08:37
Ale tak jak mówił Karczas wydaje mi się że głupio będzie wyglądać to, gdy pomiędzy jednym a drugim punktem kontrolnym, akurat gracz się zatrzyma i wyprzedzą go wszyscy pozostali, a na ekranie nadal widnieć będzie 1# ;)

Nie wiem czy już ktoś to napisał, ale chyba każdy pojazd mógłby być checkpointem(poza tymi, które już są na stałe na trasie).

Odległość do następnego checkpointu nie zawsze się sprawdzi szczególnie na bardzo krętych torach.

Moim zdaniem latwiej powiedziec trudniej zrobic ;p I tutaj kwestia sprowadzilaby sie do tego " gdzie jest pojazd", a nie mozna zastosowac przeciez jakiegos ukladu wspolrzednych, bo trasy nie sa proste.

Ogolnie, IMO najlatwiej byloby stworzyc po prostu duza liczbe microcheckpointow, tak co metr. Nie powinny to byc duze struktury danych wiec chyba zuzycie pamieci nie byloby problemem ;) i liczyc ile tych microcheckpointow dany samochod przejechal, lepszy jest ten ktory przejechal ich wiecej ( badz juz jakis inny sposob, wazne ze wiemy ile trasy przejechal dany pojazd )... Rozdzielczosc jednego metra bylaby chyba wystarczajaca.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 15, 2008, 14:13:10
Do tego jakby w edytorze opisywać tor jakimś bezierem i te checkpointy automagicznie generować na jego podstawie...? :)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Lipiec 15, 2008, 16:54:39
OT: Boxy, steffan, boxy ;)

Offline human

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2008, 19:31:12
Proponuję :
Perełki Programowania Gier tom I.
Rozdział 4.7 Obliczanie odległości w sektorze.