Autor Wątek: MMOG wyścigowe  (Przeczytany 2838 razy)

Offline benethorpl

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2008, 21:21:15
Wpadłem ostatnio na taki pomysł: zrobić grę typu MMOG w tematyce sportów motorowych.

-świat w pełnym 3D
- gracze jako kierowcy, "budowlańcy", którzy może keidyś dorobią się własnych teamów wyścigowych, szefowie firm oponiarskich, petrochemicy, kierowcy, mechanicy, obsługa toru itp.
- gracze zdobywają licencje na tory, serie wyścigowe, homologacje części(model zniszczeń z odkształcaniem elementów, ciała sztywne)
- gracze po złożeniu odpowiedniej ekipy mogą budować własne tory
- możliwość wyścigów krajowych, światowych, a nawet nielegalnych a'la NFS
- 2 modele jazdy: real i arcade umożliwiające kręcenie podobnych wyników
- finansowanie obiektów w grze na podstawie pracy, kontraktów.
- grę zaczynamy w mieście, jako bezrobotny bez wykształcenia i z pustym kontem:P

Co myślicie? Warto takie coś robić? Osobiście znam parę osób co chciałoby w takie coś grać, ale pytanie bardziej do szerszej publiczności.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SiMet

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2008, 22:57:33
Kazdy pomysl na gre jest niezly, jesli nie jest to gra, ktora juz istnieje a nasz produkt bedzie od niej gorszy. Wiekszym pytaniem jest czy potrafilbys stworzyc cos takiego  :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 07, 2008, 10:10:22
Poszukaj Test Drive Unlimited. Tam nie ma wykształcenia czy jakiś profesji typu obsługa toru - i bardzo dobrze. IMO nie ma sensu kopiować elementów życia, które mimo wszystko są żmudną koniecznością (podobnie uważałem w przypadku The Sims, ale jak było, wszyscy wiedzą, więc też nie zawsze ta zasada bierze górę).

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 07, 2008, 10:42:43
- gracze jako kierowcy, "budowlańcy", którzy może keidyś dorobią się własnych teamów wyścigowych, szefowie firm oponiarskich, petrochemicy, kierowcy, mechanicy, obsługa toru itp.
Jeden komentarz: Ilu graczy ściągałoby grę MMO by grać jako petrochemik lub zmieniać wyścigowcom koła w boksach? :)

Offline Kyroman

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2008, 19:47:46
Jaka byłaby różnica między grą kierowcą a właśnie jakimś zmieniaczem kół? Co byłoby ciekawego w pracy tego drugiego? Owszem, widzę sens w robieniu zróżnicowanych profesji w grach MMORPG typu rolnik, górnik, szewc, bo każdą można zrobić w miarę sensownie i żadna za bardzo się nie wyróżnia. Ale jaki jest sens robienia takich mało znaczących profesji w grze, która ma dotyczyć głównie wyścigów? Przecież to wiadome, że każdy, włączając grę taką jaką byś chciał stworzyć, będzie nastawiony albo na wyścigi (zręcznościówka), albo na te szefostwo (ekonomia).

maxest

  • Gość
# Lipiec 07, 2008, 21:39:06
No chyba, ze taki petrochemik mialy szerokie pole manerwu i moglby w jakis sposob "wymyslac" zajebiaszcze paliwa :>

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2008, 21:59:51
Są ludzie, którzy w WoW stoją w mieście po kilkanaście godzin i udają handlarzy - pewnie tacy połasiliby się na pracę sprzątającego tor p;

Offline Kyroman

  • Użytkownik

# Lipiec 07, 2008, 22:43:02
Stoją i co robią? Mogą chyba w tym czasie odejść od komputera (zostawić go na te kilkanaście godzin), natomiast taki petrochemik to co, miałby rozkazać swojej postaci przez kilkanaście godzin mieszać w kotle? :D
System mieszania substancji (na podstawie bazy) możnaby zrobić, ale nie widzę sensu mieszania gry zręcznościowej w 3D z grą ekonomiczną/logiczną, której wystarczy prosty interfejs 2D lub nawet sam tekst.

Offline BTM

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2008, 09:00:32
Są ludzie, którzy w WoW stoją w mieście po kilkanaście godzin i udają handlarzy - pewnie tacy połasiliby się na pracę sprzątającego tor p;
To są akurat ludzie, którym samo granie w WoW już się znudziło i w ten sposób "spędzają wolny czas" - sam wiem, bo któregoś dnia jak nie miałem co robić to swoim Taurenem łowiłem rybki w jeziorku w środku miasta, a mój gnomi warlock pół dnia potrafił przesiedzieć na moście przed domem aukcyjnym czy też ściągać Infernale w GS ;p

Ale ogólnie tak jak ludzie wyżej mówią - nie widzę sensu grać jako osoba odpowiedzialna za zmienianie kół, a jeżeli nie widzę, to nie gram, a jeżeli nie ma zmieniaczy kół, to masz 1000/1000 rajdowców którzy nie jeżdżą bo nie ma kto im zmienić pękniętych opon ;-)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 08, 2008, 14:27:56
Są ludzie, którzy w WoW stoją w mieście po kilkanaście godzin i udają handlarzy - pewnie tacy połasiliby się na pracę sprzątającego tor p;
To są akurat ludzie, którym samo granie w WoW już się znudziło i w ten sposób "spędzają wolny czas"
Łolaboga... Przecież oni po prostu w ten sposób zarabiają ;)

ktoś pamięta jaki jest teraz przelicznik gold -> euro? :-)

Offline BTM

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2008, 15:48:00
Są ludzie, którzy w WoW stoją w mieście po kilkanaście godzin i udają handlarzy - pewnie tacy połasiliby się na pracę sprzątającego tor p;
To są akurat ludzie, którym samo granie w WoW już się znudziło i w ten sposób "spędzają wolny czas"
Łolaboga... Przecież oni po prostu w ten sposób zarabiają ;)

ktoś pamięta jaki jest teraz przelicznik gold -> euro? :-)
Raczej mało prawdopodobne - koledze chodziło o osoby "udające" na serwerach RP, a nie o Gold Farmerów. Fajnie rozwiązane jest to w Ragnarok Online - tam jest klasa postaci "Merchant", która może po prostu otwierać sklep (wybierasz co za ile chcesz sprzedawać, otwierasz sklep i możesz nawet odejść od kompa) - inni gracze "handlują" z Tobą jak z normalnym NPC'kiem.

A co do przelicznika - zależy od serwera ;-)

maxest

  • Gość
# Lipiec 08, 2008, 15:55:02
Cytuj
inni gracze "handlują" z Tobą jak z normalnym NPC'kiem.
To przepraszam bardzo, na czym polega gra takiego merchanta? :P

Offline Kyroman

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2008, 17:04:03
Fajnie rozwiązane jest to w Ragnarok Online - tam jest klasa postaci "Merchant", która może po prostu otwierać sklep (wybierasz co za ile chcesz sprzedawać, otwierasz sklep i możesz nawet odejść od kompa) - inni gracze "handlują" z Tobą jak z normalnym NPC'kiem.
Podobnie jest w Lineage, ale chyba najlepiej rozwiązane jest to w Dofusie - po ustawieniu sklepu wyłącza się gra. Można sprzedawać przez kilka dni bez niepotrzebnych strat prądu :D

OT.

Offline BTM

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2008, 19:19:30
Cytuj
inni gracze "handlują" z Tobą jak z normalnym NPC'kiem.
To przepraszam bardzo, na czym polega gra takiego merchanta? :P
Praktycznie poza tym elementem handlowania nie różni się niczym - merchant to normalny "ludek" specjalizujący się w walce toporkiem, a dodatkowo "ciągnie" za sobą taczkę, która zwiększa jego "ładowność". No i oczywiście to co uzbiera z zamordowanych potworków może w opisany wyżej sposób sprzedawać.