Autor Wątek: NASA - symulator badań i lotów kosmicznych  (Przeczytany 6436 razy)

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2008, 22:08:10
Czytając kilka tematów na forum wpadłem w pewne magiczne miejsce (zwane czarną dziurą ^^), gdzie Pan k_b publikował swoje koncepcje gier. Temat zwał się "Managery". Jeden z pomysłów szczególnie mi się spodobał, mianowicie chodzi o NASA. Przedstawię wam moją koncepcję tej gry (a przynajmniej to co mam na chwilę obecną). Nad projektem będą "pracowały" trzy osoby: dwóch początkujących programistów - amatorów oraz swego rodzaju Concept Artist (chyba tak to się pisze, nie? ^^) również amator, ale nieco obeznany w tym temacie. (w treści pisałem w l. pojedynczej bo na początku sam wymyślałem, potem dopiero zgłosili się koledzy do pomocy)
Cytuj
NASA – Symulator badań i lotów kosmicznych (nazwa do zmiany ;) )
I.   Założenia gry:
1. O samej grze.
Gra będzie symulatorem badań i lotów kosmicznych. W miarę postępowania rozgrywki gracz odkryje coraz to nowsze technologie, nowe typy opancerzenia statków, etc. Gra nie ma (przynajmniej na początku) żadnego określonego celu (coś jak free mode :P).
2. Kilka słów od autora:
Pomysł zerżnięty od Pana k_b (mam nadzieję, że się nie pogniewa ;) ) i nieco rozbudowany. Na początek postawiłem sobie określony cel jak ta Ga ma działać i co ma w niej być. Jeżeli uda mi się to osiągnąć to na pewno wypuszczę nowe wersje z nowościami. Sporo tego, jednak myślę, że uda mi się to „wystukać” ^^.

II.   Opcje gry:
1.   Badana:
A) części pojazdów kosmicznych:
- materiał na obudowę samolotu,
- napędy ,
- sterowanie,
- komunikacja ziemia-prom,
b) punkt dowodzenia:
      - komunikacja,
      - sterowanie statkiem (awaryjne),
                - sterowanie robotem,
      - monitoring stanu promów i robotów,

c) satelity:
      -typ satelity ( zwiadowcza, poprawiająca łączność),
d) lotnisko:
      - typ powierzchni lądowiska,
      - rusztowania oraz wspomagacze dla statków,
      - schody i inne urządzenia do wchodzenia na prom,
      - pola widokowe dla zwiedzających,
e) teleskopy, punkty obserwacyjne i nasłuchowe,
f)skafandry ochronne dla astronautów,
g) roboty misyjne,
h) sale i urządzenia symulacyjne dla astronautów:
      - baseny,
      - symulatory promów,
      - pomieszczenia emitujące klimat planety,
      - kabiny ciśnieniowe,
      - karuzele,

2. „Siła robocza”
a)ludzie
      -naukowcy (badania)
      -inżynierowie (budowanie statków, satelitów i robotów misyjnych
      -astronauci
      -robotnicy (budowa budynków)
      - astronomowie (oglądanie nieba i nasłuch)
3. Zdarzenia losowe:
a) prom
      - awaria
      - zniszczenie statku podczas startu
      - awaria wykryta dopiero na orbicie
b) roboty
      - awaria kamery lub systemu ruchu odkryta jeszcze na ziemi
      - awaria kamery lub systemu ruchu odkryta na przeszukiwanej planecie
w miarę nowych pomysłów będę edytował ten post.
Czekam na Wasze opinie (krytyka również mile widziana), pomysły, edycje moich pomysłów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2008, 08:06:32 wysłana przez xZeuSx »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2008, 22:56:03
Nazwa całkiem adekwatna, bo NASA udostępnia materiały przydatne do takiej gry (zdjęcia satelitarne, referencje wahadłowców, nawet sekwencje filmowe) za darmo ^^

Offline civis

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2008, 23:41:32
coś już z tego macie zrobione?

PS: Pan z dużej litery jak już, i Concept Artist.

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 08:09:35
na chwilę obecną kumpel od pomysłów stara się coś wymyślić, jeden koder jest bezrobotny, natomiast ja zagłębiam się w to co wyżej napisałem i staram się wszystkie najdrobniejsze rzeczy rozpisać na kartkach papieru by potem nie siedzieć bezczynnie przed monitorem i zastanawiać się co z czym i jak połączyć.

Offline Pastan

  • Użytkownik
    • BaseWeb.pl

# Lipiec 03, 2008, 08:54:54
Nawet fajny pomysł ale czy nie lepiej byłoby zrobić grę NASA Tycon?  O wiele ciekawszy pomysł niż symulator badań i lotów. :) Ale to tylko moje widzimisie. :)

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 09:16:35
spokojnie, postaram się połączyć symulator i tycon. Pierw i tak wszystko będzie w konsoli, z biegiem czasu (i nabywania wiedzy :P) przeniosę wszystko w świat graficzny. Na moje oko taka gra powinna w późniejszym czasie zrobić furorę :P

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 10:11:55
Była kiedyś taka gra, zwała sie Buzz Aldrin's Race into Space czy jakoś tak.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 03, 2008, 11:06:39
Hehe, nie muszę mówić "zróbcie mi grę", wystarczy, że pokażę pomysł i już robią ;).

Przede wszystkim, ogromnie (wielce, gigantycznie, itp.) polecam obejrzenie wszystkich części (ledwie 4 po 50 minut) filmu dokumentalno-fabularyzowanego Space Race. Dzięki niemu moje spojrzenie na cały ten podbój kosmosu z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych obróciło się o 180 stopni - podejrzewam, że i u was będzie takie wrażenie.

Poza tym, zawsze służę pomocą w sprawie samej treści (astronomia [a przede wszystkim dzieje podboju kosmosu] to moja pasja od 7 lat :) ) - jak coś to PM.

Właśnie patrząc w perspektywie ostatnio obejrzanego całego Space Race, wasza lista wydaje się... hmmm, taka pusta, że tak brzydko powiem "nijaka" (dokładniej, nie podoba mi się bo zawarliście tylko przyrządy wahadłowców... a gdzie wielkie rakiety, kosmodromy, pierwsze satelity, pierwsze zwierzęta w kosmosie, w końcu człowiek, pierwsze stacje kosmiczne, podróże na Księżyc, spacery kosmiczne, pierwsze kontakty fizyczne statków w kosmosie - to tylko mały ułamek całego podboju kosmosu!). Żeby to tłumaczyć musiał bym napisać o tym kilkadziesiąt kilobajtów tekstu (ale jeśli chcecie, to PM i mogę to napisać, w końcu pisanie o tym to dla mnie sama przyjemność) - w każdym razie, po obejrzeniu Space Race jest bardzo możliwe, że listę wykonacie od nowa.

PS. Jakby można było - to bez "Pana". Jestem na takie określenie jeszcze za młody (na szczęście :P).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2008, 13:07:00 wysłana przez k_b »

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 14:41:17
k_b, kosmos i wszystko co z nim związane to również moja pasja (może nie tak wielka jak Twoja, ale jest). Na razie chcemy wprowadzić w życie "coś", żeby zobaczyć czy temu podołamy czy nie. Ja (jako ten, który to wszystko rozpoczął) nie chce wyjść na osobę ze słomianym zapałem, która rzuca się z motyką na słońce. Chcę etapami wprowadzać nowości, dodatki unowocześnienia. Nasz "szpec" od dodatków pracuje nad tym co ustaliłem z góry i tego się będziemy trzymać ;). Ale Twoja pomoc jak najbardziej nam się przyda (jak nie teraz to w przyszłości)

PS. Właśnie skończyłem ogólny rozpis wszystkiego (chaotyczna nazwa, ale inaczej tego określić nie potrafię), co będzie w pierwszej wersji. Jak tylko przepiszę to do Worda to Wam udostępnię ;)
@EDIT.
Jednak zrobię to albo wieczorem, albo jutro rano ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 03, 2008, 14:51:22 wysłana przez xZeuSx »

Offline civis

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 21:17:03
Cytat: xZeuSx
k_b, kosmos i wszystko co z nim związane to również moja pasja
heh, fajnie to zabrzmiało ;)

a co do pomysłu to nie wiem jak by z tego zrobić tycoon, jeszcze taki jak inne, z rzutem izo, skoro mowa o podbojach kosmosu.
i zanim zaczniecie pisać warto jak k_b pisał, obejrzeć filmy, poczytać na ten temat, popytać, by mieć jako tako spore pojęcie o tym co się robi. to tylko taka wskazówka, powodzenia!

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Lipiec 03, 2008, 22:25:52
Też interesuje się astronautyka  :)
Gry w które musisz zagrać:
-Orbiter
-Space Station Simulator

Warto tez od czasu do czasu obejrzec NASA TV  ;)

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2008, 07:52:27
a co do pomysłu to nie wiem jak by z tego zrobić tycoon, jeszcze taki jak inne, z rzutem izo, skoro mowa o podbojach kosmosu.
i zanim zaczniecie pisać warto jak k_b pisał, obejrzeć filmy, poczytać na ten temat, popytać, by mieć jako tako spore pojęcie o tym co się robi. to tylko taka wskazówka, powodzenia!

O grze graficznej będę (będziemy) myśleć za pół roku/rok, gdyż w tej chwili o programowaniu grafiki nie wiem nic. Filmy zobaczę jak tylko netia zwiększy mi łącze (czyli 10-tego) bo na 128kbps dłużej będę ten film buforował niż on trwa.

@EDIT.
Doszlismy z kumplami o wniosku, że jednak szczegółów nie zdradzimy ;). Mam tylko małe pytanie, jest jakiś typ, który ma zakres wartości większy niż 2 miliardy?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2008, 08:28:56 wysłana przez xZeuSx »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 04, 2008, 09:08:13
Mam tylko małe pytanie, jest jakiś typ, który ma zakres wartości większy niż 2 miliardy?

Unsigned long int. A do czego to? ;)

//EDIT:
Jaką nazwę przyjmie wasz projekt? Pytam się, bo pomysł tak mi się spodobał (szczególnie po tym jak odkopałem BARIS), że może w niedługim czasie (czytaj: za kilka miesięcy/lat) zabiorę się za niego - a oczywiście nikt nie chce mieć konfliktu nazw.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2008, 09:43:33 wysłana przez k_b »

Offline Baniaa

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2008, 09:58:54
Unsigned long int. A do czego to? ;)
problem w tym, że potrzebujemy zmienną signed dla kasy. Long int ma pojemność 4 miliardy? Bo jak wpisaem właśnie taką zmienną, próbowałem do niej wpisać dwa miliardy to było dobrze, a jak wpisałem trzy to pokazywała przypadkową liczbę
//EDIT:
Jaką nazwę przyjmie wasz projekt? Pytam się, bo pomysł tak mi się spodobał (szczególnie po tym jak odkopałem BARIS), że może w niedługim czasie (czytaj: za kilka miesięcy/lat) zabiorę się za niego - a oczywiście nikt nie chce mieć konfliktu nazw.
Nazwę ustalimy dziś.

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 04, 2008, 10:11:12
Long int ma pojemność 4 miliardy?

Long int nie ma tej pojemności, ale unsigned long int ma.