Autor Wątek: shadow volume - teoretyczne rozwazania  (Przeczytany 1183 razy)

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Marzec 31, 2006, 23:04:27
czesc, zastanawialem sie ostatnio nad implementacja cieni wolumentarycznych.
Stanolem nad problemem tego ktore obiekty (zakladajac ze podzielilem scene na obiekty - do VBO ) czy tez face'y wyswietlac jako to na czym bedzie cien no i to pytanie dotyczy tez tych obiektow/face'ow ktore maja rzucac cien. Problem mianowicie jest taki zeby nie rysowac zawiele :) Rozpatrzmy najpierw pierwszy problem. Zalozmy ze mam pokoj i drzwi ktore maja okienko i swiatelko jest za drzwiami to te drzwi powinny rzycac cien na pokoj zeby swiatelko wchodzilo jedynie przez okno w nich ale moze te drzwi beda za obserwatorem czyli nie beda w geometrii ktora jest ustalana przez algorytm widocznosci. Jak ustalic to ktory obiekt ma rzucac cien i na ktore? czy moze robic tak ze ustalic po prostu na ktorych obiektach moze byc cien ,czyli poprostu okreslic zwykla widocznosc i z geometria zrzucana na podstawie okreslenia widocznosci robic test stencil a skupic sie na tym co ma rzucac cien i do tego napisac osobny algorytm (no i tutaj tez bym mial pytanie na jakiej podstawie wybierac te obiekty ktore maja rzucac cien bo jak ww przyklad pokazuje musi to byc inny algorytm niz ten do okreslania widocznosci - mi przyszlo do glowy po prostu zaleznosc od odleglosci oraz mozna wyliczyc jeszcze matematycznie ktory face moze siegnac ktorego face'a ale to chyba dobre byloby dla statycznej geometrii i starycznego swiatelka) ? Ma ktos jakis pomysl czy sa na to juz wymyslone powszechnie algorytmy i po raz kolejny pytam sie o cos co jest powszechnie znane ?:P
z gory dziekuje za wszelka pomoc

Pozdr. skalniak
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2006, 13:16:05 wysłana przez skalniak »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych