Autor Wątek: Pogromcy Potworów  (Przeczytany 26474 razy)

Offline Cytadela

  • Użytkownik
    • KacperDEV

# Czerwiec 26, 2008, 19:14:16
Ta gra jest jedna z lepszych gier w, które grałem w ostatnim czasie, ten klimat - niepowtarzalne. Wielki Respekt, naprawdę !

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 27, 2008, 03:04:07
W ogólności fajne, acz mam parę uwag:
- kowal odwala niesamowitą fuszerkę - po każdej walce praktycznie coś się zawsze zepsuje i już mam dosyć latania przez całą mapę żeby co walkę coś naprawić,
- dostałem questa na czerwone potwory, a czerwonych potworów jak nie było, tak nie ma (pomijam bossa z poprzedniego questu, który był też czerwony i pojawił się bez problemu),
- miło by było, gdyby przy rzucaniu czarów/przedmiotów w tekście na dole była napisana ich ilość (wiem, że można to sprawdzić w menu postaci, ale tak by było nieco wygodniej),
- gra się trochę zaczyna dłużyć po ubiciu chyba z setki debiloblinów :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Czerwiec 27, 2008, 08:31:04
Co do kowala to będę próbował to jakoś dostosować ;D

Co do czerwonych debiloblinów, to nie bez powodu było powiedziane że są rzadkie ;D Prawda jest taka że za każdym razem jak zabijemy potwora, na jego miejscu regeneruje się nowy i jest 5% szans że będzie to jego lepsza forma, dotyczy to wszystkich potworów w grze :D

Co do wyświetlania ilości czrów/przedmiotów to jest to bardzo słuszna uwaga, w kolejnej wersji to poprawie ;)

Dla tych którzy testują i nie wiedzą jak dostać się na kolejne wyspę podpowiem:
- Należy pogadać z Lordem Karytem
- Należy spełnić zadnie które otrzymujemy od niego
- Następnie trzeba pogadać z Lordem Xarianem
- Następnie należy porozmawiać z Grebinem: dostaniemy zadanie "Kryształ Światła"
- Na południe od portu znajduje się złodziej którego szukamy :D
- Po jego zabiciu wracamy do Grabina, a port zostaje otwarty ;)



Teraz z innej beczki: Co sądzicie o takim tle walki?  ::)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 09:14:35 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 10:14:18
Jedna uwaga. Masz do dyspozycji cały ekran - ale dialogi umieściłeś w malutkim okienku na górze, przez co przy dłuższych kwestiach trzeba je przewijać :| Nawet w pierwszej części diablo okienko rozmowy zajmowało prawie cały ekran: http://www.gamebanshee.com/showshot.php?/screenshots/diablo/screenshot10.jpg

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 12:12:50
Moim zdaniem:
Dobrze: :)
1. Dialogi nie są zbyt długie... więc taki rozmiar mi nie przeszkadza.
2. Nowe tło jest duuużo lepsze ;) Tamto rozmazane zdjęcie średnio mi się podobało :P
3. Z wykonaniem zadań nie miałem problemów, podobnie ze znalezieniem (i zabiciem) czerwonych debiloblinów... ale skoro inni mieli, może faktycznie zwiększ nieco szansę na ich wystąpienie...
Źle: :(
1. Czarodziej... jak dla mnie klasa zupełnie niegrywalna. Zdecydowanie za mało życia. Na pierwszym poziomie zginąłem w pierwszej walce - może to pech, ale spróbuj go jakoś zrównoważyć ;)
2. "Debiloblin" - zmień tę nazwę, proszę :D
3. Ciekawiej byłoby, gdybyś dodał jakąś trzecią klasę, ze statystykami "po środku".
4. To co powiedział Krzysiek K. - zamiast samych debiloblinów zrób parę rodzajów potworów na tym samym poziomie (chociażby debiloblin wojownik, łucznik i szaman :P). Nie będzie tak nudno ;)
5. Na razie gra jest zbyt Hack&Slash-owa. Niby są zadania, ale i tak sprowadzające się do zabicia paru potworków. Fajnie by było, gdyby było więcej fabuły i np. w czasie rozmowy odpowiedzi do wyboru.
6. Nie podoba mi się sprawa broni. Mogę ją tylko ulepszyć i naprawić, a chciałbym mieć wybór pomiędzy mieczem / włócznią / łukiem (tutaj pojawia się jeszcze kwestia broni dystansowych) itp. Tak samo z pancerzem i innym ekwipunkiem - pierścienie i amulety mogłyby być zakładane, eliksiry wkładane do paska itd. Oprócz tego ekwipunek mógłby by nagrodą za potwory - oprócz złota. Generalnie z tymi przedmiotami teraz jest dość ubogo... nawet nie można ich sobie poprzekładać :P
7. I jak w każdym porządnym RPG przydałaby się kontrola nad rozwojem postaci - tj. punkty do dodania do atrybutów na każdym poziomie.
8. Dodaj jeszcze na dole ekranu pasek życia i doświadczenia i będzie git :D

Trochę więcej krytyki niż pochwał, ale to nie dlatego, że gra mi się nie podoba. Wręcz przeciwnie. Jest świetna i grałem w nią około 1,5 godziny ;) Po prostu nie chciałem powtarzać pochwał, które pojawiły się w poprzednich postach, a z którymi się zgadzam. A konstruktywna krytyka (czyt. "sugestie") nikomu jeszcze nie zaszkodziła... :)
Pewnie wiele z tych zmian miałeś już w planach - a jak nie, to dobrze :D (na coś się przydam).

W każdym razie - życzę powodzenia i z niecierpliwością czekam na pełną wersję.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 20:42:26 wysłana przez iiasiey »

Offline civis

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 12:56:52
co do postaci magicznych, to tutaj jest jeden podstawowy mankament. w znacznej większości(o ile nie we wszystkich) gier w których występuje magia, tam głównym atutem jej posiadaczy jest to że trzymają na dystans. tutaj tego dystansu się nie osiągnie, bez zmiany całego systemu walki. dlatego jeśli już jest jak jest, to może lepiej dać mu więcej różnego rodzaju zaklęć, bo chłopak nie daje rady :P jakieś typu szansa uniknięcia ataku, zmniejszenie obrażeń, czy po prostu mocna ofensywa, bez względu na różnice między atakiem min. a max. - zawsze jeden ten sam, może o jeden punkt różnicy.

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 13:50:33
O, no właśnie. Np. nie takie zaklęcia "przeszkadzajki", co to 1 HP na turę zabierają, tylko jakieś fajerbole itp. :D

carbide

  • Gość
# Czerwiec 27, 2008, 14:52:26
Z pewnych powodów na razie nie mogę tego pobrać. Po screenach jednak idzie się domyślić, że to jest świetne.

Offline Syriusz

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 15:13:29
Gra jest świetna, choć jest faktycznie kilka niedociągnięć. To nowe tło jjest nawet niezłe. I jeśli chodzi o czepianie to przyczepiłbym się do tego co wymienił iiasiey, no może oprócz tego debiloblina - mi się podoba bardzo oryginalne :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 27, 2008, 17:28:36
Cytuj
Prawda jest taka że za każdym razem jak zabijemy potwora, na jego miejscu regeneruje się nowy i jest 5% szans że będzie to jego lepsza forma, dotyczy to wszystkich potworów w grze
Nie zmienia to faktu, że w życiu nie widziałem czerwonego. :)

Cytuj
1. Czarodziej... jak dla mnie klasa zupełnie niegrywalna. Zdecydowanie za mało życia. Na pierwszym poziomie zginąłem w pierwszej walce - może to pech, ale spróbuj go jakoś zrównoważyć
Dla mnie grywalna jak najbardziej, tylko trzeba przede wszystkim uzywać czarów. :)

Cytuj
7. I jak w każdym porządnym RPG przydałaby się kontrola nad rozwojem postaci - tj. punkty do dodania do atrybutów na każdym poziomie.
Jak dla mnie nie potrzebne. :)


Z rzeczy, których mi grając magiem brakowało, to jakaś forma czaru ofensywnego, bo po rzuceniu regeneracji i jadu mana lezy odłogiem. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 27, 2008, 19:41:26
Przez pierwsze kilka(naście) obejrzeń screenów z Twojej gry byłem pewien, że tam pisze "demogoblin" lub coś w podobie :D
@Krzysiek K.: One chyba się pojawiają dopiero po ubiciu tego ichniego bossa z pierwszego questa, który nota bene też jest czerwony..?

Nie uważam, żeby czarodziejem nie dało się grać. Regeneracja, podejrzewam, zacznie się liczyć gdy będę miał >60HP, wtedy będzie już coraz częściej dodawać po 2 hpki. Trujące cośtam jest imo raczej mało przydatne (jedynie na początku), natomiast kamienna skóra i "to z piórkiem" zdecydowanie się sprawdzają ;) Niemniej brakuje stricte ofensywnego zaklęcia, to prawda.

Właśnie, btw: Czemu nie można używać itemów (ew. rzucać czarów) poza walką? Nie mogę wypić butelki HP przed walką, tylko muszę poczekać aż będę miał z kim wznieść toast, bo samemu nie wypada, a lustra w ekwipunku brak? :]

Jeszcze jedno, odnośnie magii: Zdziwiłem się nieco, gdy zauważyłem, że czary magowi się .. kończą.

Rozumiem, że takie jest założenie, ale pozwól teraz że uruchomię swoją drugą naturę Analityka - Teoretyka Gameplayu i spojrzę na kwestię od strony porównawczo - ekonomicznej:

Przede wszystkim, walka z mobami dostarcza 3 rzeczy: doświadczenia, złota i fabułologii.
Stawiając sobie za cel rozwój postaci, potrzebujemy: doświadczenia na poziomy oraz złota na ulepszenia sprzętu.
Pamiętając to, spójrzmy na rozpiskę.

Wojownik między walkami musi pilnować następujących zasobów:
 - Zdrowia
 - Stanu ekwipunku (uszkodzenia)
 - Wszelkich jednorazowych itemów (pierścieni, butelek etc).

Pierwsze z nich jest odnawialne za darmo (wypoczynek lub koniczynka), pozostałe są odnawiane za złoto.

Niskopoziomowe moby wojownik może bić - w skrajnym przypadku - nie boostując się butelkami i nie naprawiając ekwipunku. Wtedy zysk z jednej walki jest maksymalny - zarówno doświadczenie, jak i złoto. Jeśli woj będzie regularnie naprawiał sprzęt i/lub regularnie uzupełniał i korzystał z itemów, będzie mógł bić silniejsze moby, zwiększając tym samym zysk z doświadczenia lecz jednocześnie zmniejszając przychody złota (które muszą być wtedy zużyte na uzupełnienie plecaka, więc sumka ta jest jasno odliczona od pieniędzy które możemy przeznaczyć na ulepszenia sprzętu). Czyli w praktyce im więcej przedmiotów używamy, tym później możemy ulepszyć ekwipunek (zwrócę uwagę że moby niskiego i wysokiego poziomu wyrzucają podobne ilości pieniędzy - przynajmniej z tego, co zauważyłem).

Spójrzmy teraz na maga. Mag musi pilnować:
 - Zdrowia
 - Many
 - Stanu ekwipunku
 - Itemów
 - Czarów.
Sytuacja analogiczna, co w przypadku wojownika. Oprócz zdrowia, możemy manę odnawiać sobie "za darmo" w sypialni lub koniczynkach. I znowu musimy zadać sobie pytanie - albo maksymalizujemy doświadczenie i inwestujemy w przedmioty, albo maksymalizujemy przypływ gotówki i rezygnujemy z niektórych wspomagaczy. Czyli w odstawkę idą drogie pierścienie, a następnie - ewentualnie - nieco tańsze czary.
Dokładnie - mag, który chce zarobić możliwie dużo, redukuje się nam do wojownika, bo rzucanie czarów zmniejsza jego średni zysk z walki :) Łatwo zauważyć że magiem najłatwiej nabijać pieniądze tłukąc możliwie dużo przeciwników, których jesteśmy w stanie pokonać bez czarów.
Nawiasem - wojownik może grać dokładnie tak samo, ale będzie szło mu to lepiej przez "wrodzone" większe HP :)

Konkluzja - moim zdaniem wypadałoby coś zrobić z sytuacją maga, chociaż pozwolić mu być magiem bez płacenia podatku za magowanie (albo odwrotnie, kazać wojownikowi kupować sobie w sklepie ciachnięcia mieczem :D).

Przykładowe rozwiązanie:
* Mag może "nieść" w danym momencie maksymalnie N ładunków danego czaru - nazwijmy to wielkością magazynka :)
* Ładunki nie regenerują się z walki na walkę, mag po wystrzelaniu wszystkich jest pusty.
* Ładunki można odnowić do wspomnianej maksymalnej wartości N poprzez odsypianie bądź zjedzenie koniczynki (lub lvlup, lub coś w podobie - tak samo jak z hp i maną).
* W bibliotece za odpowiednią sumkę można sobie podwyższyć rozmiar magazynka dla danego czaru. Podobnie jak przy ulepszeniach, im mamy więcej, tym więcej płacimy za kolejne. Podobnie, im bardziej zaawansowany czar, tym więcej kosztuje upgrade.
* Startowy rozmiar magazynka to np. po 1 dla regeneracji i jadowitej trucizny oraz 0 dla całej reszty.
* Ograniczenia manowe oczywiscie zostają - mana limituje czary podczas bitwy, a "magazynek" podczas danego wypadu.

Wojownik byłby ciekawszy w obsłudze gdybyś zrobił mu w podobny sposób jakieś tam techniki, lub cokolwiek bardziej rozbudowanego od klikania "atak" :)

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Czerwiec 27, 2008, 19:54:30
Faktycznie, te nowe tła są jakieś lepsze :D

ps: nie mogłem sie powstrzymać - chce ktoś trainera?  :D :D :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 27, 2008, 20:02:10
Cytuj
@Krzysiek K.: One chyba się pojawiają dopiero po ubiciu tego ichniego bossa z pierwszego questa, który nota bene też jest czerwony..?
Bossa ubiłem jakieś kilkadziesiąt goblinów temu. ;)

Cytuj
Regeneracja, podejrzewam, zacznie się liczyć gdy będę miał >60HP, wtedy będzie już coraz częściej dodawać po 2 hpki.
Regeneracja liczy się zawsze. Mając regenerację to tak, jakbyś w każdej turze dostawał 1 punkt obrażeń mniej, a więc tak jakbyś miał o jeden poziom zbroi więcej, a nawet lepiej, bo czasem zablokujesz, to Ci zdrowie rośnie. Przykładowo, regeneracja rzucona na poczatku 20-turowej walki (jak to bywa często z niektórymi przeciwnikami) da Ci dodatkowo 20 HP. Na regenerację nie należy jednak patrzeć jako na sposób na odzyskanie zdrowia, bo nie zastąpi ona miksturek, ale raczej jako na zaklęcie ochronne pozwalające nieco dłużej wytrzymać w rozgrywce. Identycznie ma się sytuacja z trupim jadem - nie raz na niskich poziomach (szczególnie gdy wróg miał wysoką obronę) obierałem taktykę rzucenia regeneracji i jadu na samym początku i bunkrowania się za tarczą przez resztę rozgrywki (jako mag na starcie rozwijałem bardziej zbroję niż oręż). :)

Cytuj
Jeszcze jedno, odnośnie magii: Zdziwiłem się nieco, gdy zauważyłem, że czary magowi się .. kończą.
Widywałem bardziej pochlastane systemy magii, czego wybitnym przykładem jest czarodziej w AD&D na niskim poziomie - rzuci 4 kiepskie czary i musi iść spać by się odnowiły. :)

Cytuj
Przykładowe rozwiązanie:
* Mag może "nieść" w danym momencie maksymalnie N ładunków danego czaru - nazwijmy to wielkością magazynka Smiley
* Ładunki nie regenerują się z walki na walkę, mag po wystrzelaniu wszystkich jest pusty.
* Ładunki można odnowić do wspomnianej maksymalnej wartości N poprzez odsypianie bądź zjedzenie koniczynki (lub lvlup, lub coś w podobie - tak samo jak z hp i maną).
* W bibliotece za odpowiednią sumkę można sobie podwyższyć rozmiar magazynka dla danego czaru. Podobnie jak przy ulepszeniach, im mamy więcej, tym więcej płacimy za kolejne. Podobnie, im bardziej zaawansowany czar, tym więcej kosztuje upgrade.
* Startowy rozmiar magazynka to np. po 1 dla regeneracji i jadowitej trucizny oraz 0 dla całej reszty.
* Ograniczenia manowe oczywiscie zostają - mana limituje czary podczas bitwy, a "magazynek" podczas danego wypadu.
Pomysł ciekawy, acz w tej chwili bardzo abstrakcyjny, bo wszystkie czary wykorzystuje się nie więcej niż raz na walkę, a pomiędzy walkami zawsze możesz odespać. :)

Offline iiasiey

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 20:47:05
Można by zatem wprowadzić co innego - czas działania czaru w turach. A gdyby dodane były te zaklęcia ofensywne, to jednak rzucałoby się je wielokrotnie w czasie walki ;)

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2008, 21:24:19
Bardzo dobra robota, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że gra stworzona tylko przez dwie osoby.

Gratuluję !

PS
Gdybym miał się czegoś czepiać, to nieco muzyczka w trakcie walki mnie drażni. ;)