Autor Wątek: Pogromcy Potworów  (Przeczytany 26954 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 04, 2009, 18:17:51
Hmm... Znaczy... że wersja 0.03 to wersja finalna? Nieco dziwna numeracja ;P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Październik 04, 2009, 18:27:14
Wersja finalna będzie oznaczono jako 1.00 bez względu na wcześniejsze numeracje :) Ogólnie każdą wersje wcześniej oznaczałem jako "Wersja Robocza" (data sygnalizowała która to wersja) ale odkąd zrobiłem możliwość pojedynków przez sieć to musi istnieć jakiś widoczny znacznik żeby ułatwić komunikację :)
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2009, 18:30:04 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 14, 2010, 13:49:04
Skończyłem dzisiaj pisać wersję do gry na 2 osoby przez sieć (poniekąd), jednak wymaga ona jeszcze przetestowania.

W porównaniu do zwykłych PP zaszły zmiany:

-> po pokonanych wrogach na mapie zostaje plama krwi.
-> wrogowie nie ścigają cie już aż do samego miasta
-> zmiana cen, parametrów postaci
-> 2 nowe klasy do wyboru: "Łowca" i "Druid"
-> prosty czat
-> pojedynki między graczami (w czacie trzeba wpisać "/POJEDYNEK")
-> przekazywanie złota (w czacie trzeba wpisać "/DAJ XXXX", gdzie ten XXXX oznacza jakąś kwotę złota)
-> w przypadku śmierci teleportujemy się do miasta i tracimy doświadczenie
-> zadania są wykonywanie wspólnie (jeżeli np mamy zabić 10 potworów, to liczą się potwory zabite przez jednego i drugiego gracza, nagrodę za zadanie także dostajemy wspólnie)
-> gra chodzi tylko gdy 2 osoby są w grze, ale w przypadku rozłączenia się 1 osoby wszystko zapisuje się przy wyjściu z gry.

Ostatecznie wersja ta będzie dostępna razem ze zwykłą wersją PP, jedna wersja do gry w pojedynkę, druga do gry w 2 osoby. Obu wersji nie da się jeszcze ukończyć. (Brakuję 4 modeli postaci i 10 zadań) :D

Link do tej wersji: http://www.box.net/shared/ui965tlvzq (Bez instalatora)

Bardzo bym prosił o informacje o wszelkich błędach jakie zostaną odnalezione.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2010, 16:17:56 wysłana przez Mr.Protek »

Offline krajek

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2010, 14:03:38
Pod linkiem nic nie ma. Jak się pojawi, chętnie rzucę okiem.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 14, 2010, 16:18:35
Sorki, mój błąd, już działa :D

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 16, 2010, 19:27:12
OK, wykonałem różnego rodzaju testy i wygląda na to że wszystko działa prawidłowo, poprawiłem tylko trochę błędów natury wizualnej :D Po przemyśleniu stwierdziłem że nie ma sensu robić 2 oddzielnych wersji, tak więc stara wersja PP poszła do kosza, a zamiast tego w nowej dodałem także możliwość gry w pojedynkę, ma to ten plus że teraz możemy tą samą postacią grać sobie samemu jak i dla odmiany z innymi ludźmi ;) Jeżeli ma ktoś zapis gry ze starej wersji jest on także kompatybilny z aktualną wersją i na pewno będzie też działał w przyszłości (także gdy gra zostanie ukończona).

Wersja 0.03: Pogromcy Potworów.zip (11,1MB)

Jeżeli ktoś odnajdzie jakiś błąd niech napiszę. ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2010, 19:29:24 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Styczeń 16, 2010, 22:37:26
Dodanie multi do tej produkcji na pewno wyjdzie jej na dobre.

Błędy:

Rozdzielczość: na panoramicznym monitorze ( 1680x1050 ) rozciąga się ekran i ucina lewy oraz prawy "bok" wyświetlanej treści
Imię: Imię bohatera może być znakiem spacji. Ten błąd znam od kilku miesięcy. Byłem ciekaw, czy się zorientujesz :) i nie podawałem go wcześniej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2010, 22:40:51 wysłana przez Kamma »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2010, 00:14:36
Ok, grałem jakieś 4h, kilka drobnych spostrzeżeń.
1. Na nie-polskich Windowsach nie wyświetlają się polskie czcionki w tekstach. Mam YCIE a cel zadania to ZGADZI: [tu jakiś potwór].
2. Przydałby się jakiś algorytm wyszukiwania ścieżki, bo wbieganie na przeszkody jest męczące.
3. Balans.

To ostatnie objawia się na dwa sposoby.

Po pierwsze walki są monotonne i kompletnie nieprzewidywalne. Grając wojownikiem klikam w atak i modlę się, żeby zadać więcej niż przeciwnik obrażeń. I bywa tak, że będąc na poziomie 7 zabijam potwora na 10 dwoma uderzeniami, a bywa tak, że szczuroludź z o połowę gorszymi statystykami zmusza mnie do użycia soczków. Walki powinny być krótsze i bardziej przewidywalne - jeśli spotykam znacznie słabszego szczuroludzia, powinienem oczekiwać 3-4 rund z niewielką szansą na to, że mnie uszkodzi. Jest to o tyle ważne, że stan broni i zbroi zdaje się mieć spore znaczenie w walce. I jak np. chcę dojść do "wioski" orków, to po drodze muszę zabić 3 trolle, kilka szczuroludzi i ze dwa debilogobliny. Dojście do orków trwa 15 minut i jak wreszcie tam docieram - moja broń jest zużyta i po zabiciu 2 orków muszę wracać (a po drodze znowu te same zrespawnowane potworki, które trzeba ubić).

Po drugie: złoto jest niesamowicie wąskim gardłem w tej grze. Średnio co drugi szczuroludź zostawia mi 1 sztukę złota. Czasem trafia mi się bingo i dostaję 5 złotych monet. Super - mapa kosztuje 100 złota, więc muszę ponad godzinę grindować, żeby na nią uskładać. Co więcej z miejsca muszę kupić 10 soczków (30 złota) żeby w ogóle myśleć o przebiciu się przez słabe potwory do silniejszych, które przy odrobinie szczęścia sypną 7-10 złotymi monetami. No i oczywiście w międzyczasie pojawia się problem zużywającej się broni i zbroi. Żeby przyspieszyć grę, muszę w tej chwili zwolnić i grindować na przyspieszenie i ulepszenia ekwipunku. Czyli zanim zabiorę się za orkowych wodzów, spędzę 3-4h składając kasę na ulepszenia. :/

Z kasą wiąże się jeszcze jedna kwestia balansu gry. Walcząc z czerwonym trollem mogę liczyć na to, że będzie miał pierścień kontrataku i dwa soczki zdrowia. Czyli taki pajac nosi ze sobą dóbr za 15 złota, ale kiedy go ubiję, dostaję raz na dwie walki około 7 sztuk złota. Przecież (posługując się logiką świata gry, która powinna w jakimś zakresie istnieć) te rzeczy albo kupił, albo zdobył na kimś, kogo było na nie stać, ale był słabszy od trolla i zginął. Ja mogę zabić 2-3 trolle bez picia eliksiru życia a w kieszeniach ledwie złota na naprawy i odnowienie zapasów soczków.

Ogólny wniosek: statystyka nie boli. Wiecie ile trwa runda walki, jak szybko porusza się ludzik, jesteście w stanie obliczyć szansę na zdobycie złota na potworkach, które spawnujecie na planszy. Nie jest gigantycznym wysiłkiem policzenie czasu niezbędnego na uzbieranie 100 sztuk złota (które są de facto na tym etapie niezbędne do zakupienia czegokolwiek). Jeśli wychodzi, że na kupienie dostępnych w mieście ulepszeń potrzeba kilkunastu godzin grindowania (a pewnie tak wyjdzie), to coś jest z balansem zdecydowanie nie tak. ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2010, 00:16:57 wysłana przez ConayR »

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 20, 2010, 01:06:23
Rozdzielczość: na panoramicznym monitorze ( 1680x1050 ) rozciąga się ekran i ucina lewy oraz prawy "bok" wyświetlanej treści
Imię: Imię bohatera może być znakiem spacji. Ten błąd znam od kilku miesięcy. Byłem ciekaw, czy się zorientujesz :) i nie podawałem go wcześniej.

Co do rozdzielczości na razie nic nie poradzę, zostaje tryb w oknie, lub rozciągniętym oknie (prawie fullscreen ;D). Ten błąd z imieniem już poprawiłem, dzięki ;)

Ok, grałem jakieś 4h, kilka drobnych spostrzeżeń.
1. Na nie-polskich Windowsach nie wyświetlają się polskie czcionki w tekstach. Mam YCIE a cel zadania to ZGADZI: [tu jakiś potwór].
2. Przydałby się jakiś algorytm wyszukiwania ścieżki, bo wbieganie na przeszkody jest męczące.
3. Balans.

1. Dobrze wiedzieć, postaram się coś z tym zrobić. (Chociaż chwilowo nie wiem co jest nie tak...)

2. Już dawno pisałem że to zrobię i nie mogę się za to jakoś zabrać, ale w ostatecznej wersji wypadało by to w końcu uczynić :)

3. Cały czas staram się to jakoś ustawić, na pewno twoja opinia wpłynie na moje kolejne poczynania w tej kwestii ;)

Tak poza tym wrzuciłem na stronę nową wersję 0.03B, okazało się że w poprzedniej wersji występował bardzo niemiły błąd, że gdy zostałeś zabity w kryptach to postać się blokowała, ale już naprawione. :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2010, 01:09:51 wysłana przez Mr.Protek »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2010, 18:08:52
1. Problemem jest to, że Twoja aplikacja zakłada, że w systemie teksty ANSI są interpretowane jakby były w CP1250 (Europa Wschodnia) podczas gry tak nie jest np. w Windowsach angielskich (ANSI = CP1252).
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows-1250
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows-1252

Obejściem problemu jest zmiana w rejestrze (wartość klucza HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NLS\CodePage\1252 należy zmienić z "c_1252.nls" na "c_1250.nls" i zrestartować system; źródło informacji: Marian Ficek). Tyle że to nie jest wina systemu, że Twoja aplikacja czyni błędne założenia. Jeśli używasz znaków diakrytycznych charakterystycznych dla języka Polskiego, to powinieneś używać tekstów w unicode, utf-8 albo podobnym (nie wiem co obsługuje Delphi) a nie zdawać się na code page. Może gdzieś się to zmienia w ustawieniach projektu, może można dodać jakiś manifest do aplikacji - nie wiem, nie używałem Delphi już z 10 lat. :)

3. Problem balansu w walce wynika z szerokich widełek. Przy awansie postaci rośnie znacznie górna granica obrażeń i odporności, ale nie dolna. Tym samym średnie obrażenia czołgają się powoli w górę i dochodzi do absurdalnych sytuacji, kiedy zabijam 3 szczurołaki z 30HP 1-2 ciosami a później od podrzędnego szczurołaka z 20HP obrywam dwa razy za 20 obrażeń samemu chybiając.

Poważnie zaburzają też balans czary/sygnety w walce. Sygnet kontrataku daje aż 70% szansy na zadanie obrażeń, które nie wydają się mniejsze niż przy normalnym ataku. Tym samym czerwony troll, który jest bardzo często posiadaczem takiego sygnetu, zadaje mi 7 ciosów na 4 moje (chyba, że sam się wykosztuję na podobną zabawkę). Przy nieprzewidywalności walki także czary jadu, regeneracji i paraliżu są szczególnie dotkliwe (szczególnie dla wojownika - wciąż nie mam 10MP, żeby jakikolwiek kupić, a pierwszy wódz orków zdaje się mieć wszystkie dostępne zabawki). W ogóle jeśli wojownikiem na 11. poziomie po 3h nieustannego grindowania, z sygnetem kontrataku, bloku, 10 soczkami, 4 punkami prędkości, 4 ulepszeniami zbroi i 8 ulepszeniami broni nie jestem w stanie przeżyć z wodzem orków 15 rund, to coś jest bardzo nie tak. Ulepszę wszystko, dobiję do 15. poziomu i jeśli wódz wciąż będzie poza moim zasięgiem - usunę grę. Przecież wojownikiem się nie da jej przejść.

4. Przydałoby się, żeby kolizje były zależne nie od kafla a od tego co na nim widać. Często woda zajmuje tylko połowę kafla a i tak postać zawiesza się na trawiastym narożniku.

5. Skoro kodujesz zapisany stan gry, może nie od rzeczy byłoby też zakodować mapę? Czy coś mnie powstrzymuje przed rozrzuceniem złota przy wiosce? ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2010, 18:11:07 wysłana przez ConayR »

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 22, 2010, 19:21:16
Ulepszę wszystko, dobiję do 15. poziomu i jeśli wódz wciąż będzie poza moim zasięgiem - usunę grę. Przecież wojownikiem się nie da jej przejść.
Innym się udało, wierze że tobie też się uda ;) Najlepszy sposób: Amulet Uniku, Amulet Kontry, Regeneracja i ciągły blok podczas walki (Na bloku tracisz 2 razy mniej życia, częściej się blokujesz a Amulet Kontry załatwia sprawę) ;)

Punkty szybkości wpływają tylko na to kto zadaje pierwszy cios w walce, a także zwiększają szanse na ucieczkę. Priorytetowo powinno się najpierw kupować u alchemika eliksiry zwiększające umysł (przynajmniej w przypadku wojownika).

Prościej się gra z kimś, nie trzeba zabijać wszystkich potworów samemu po drodze do takiego bossa orka, dzięki czemu zostają konkretne przedmioty na walkę z nim, jak inny gracz zabija potwory dostajemy za nie 20% doświadczenia jakie on dostał (drugi gracz dostaje 100%). Myślę żeby zmienić z 20% na 50% w następnej wersji :)

4. Przydałoby się, żeby kolizje były zależne nie od kafla a od tego co na nim widać. Często woda zajmuje tylko połowę kafla a i tak postać zawiesza się na trawiastym narożniku.
Tak też zrobię ;)

5. Skoro kodujesz zapisany stan gry, może nie od rzeczy byłoby też zakodować mapę? Czy coś mnie powstrzymuje przed rozrzuceniem złota przy wiosce?
O tym nie pomyślałem ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2010, 19:48:23 wysłana przez Mr.Protek »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 23, 2010, 17:10:36
Innym się udało, wierze że tobie też się uda ;)
Chwila, możliwość przejścia gry to kwestia szczęścia?

Cytuj
Najlepszy sposób: Amulet Uniku, Amulet Kontry, Regeneracja
Ta regeneracja, która wymaga 10 many, których nie ma wojownik na 14 poziomie, więc nie może jej używać?

Cytuj
i ciągły blok podczas walki (Na bloku tracisz 2 razy mniej życia, częściej się blokujesz a Amulet Kontry załatwia sprawę) ;)
Czyli gra wymaga od wojownika nie walki, a stania w miejscu i polegania na magicznych dopałkach?

Cytuj
Punkty szybkości wpływają tylko na to kto zadaje pierwszy cios w walce, a także zwiększają szanse na ucieczkę. Priorytetowo powinno się najpierw kupować u alchemika eliksiry zwiększające umysł (przynajmniej w przypadku wojownika).
No wybacz, ale jaki jest sens grania wojownikiem, jeśli kluczowym dla niego atrybutem jest umysł? Swoją drogą: dlaczego na początku każdej walki mam uszczuplony wskaźnik many i odradza się on z każdym zadanym przez przeciwnika ciosem?

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 24, 2010, 23:15:00
Ta regeneracja, która wymaga 10 many, których nie ma wojownik na 14 poziomie, więc nie może jej używać?
Pozostałe klasy są słabsze od wojownika w bliskich starciach, ale umieją czarować dzięki temu sobie radzą. Wojownik radzi sobie i bez czarów na początku, w momencie gdy trafia na wyspę orków to powinno się zadbać by wojownik też nauczył się czarować, wtedy staje się przez swoje statystyki najsilniejszą klasą na dany moment. Ale i tak nie jest to wymagane (Bo i bez tych czarów z użyciem samych przedmiotów też sobie da rade).  Wojownik na 5 Poziomie może mieć już 10 many o ile wyda 280 złota (w sumie) na odpowiednie eliksiry.

Czyli gra wymaga od wojownika nie walki, a stania w miejscu i polegania na magicznych dopałkach?
Przecież wojownik głównie atakuje w przeciwieństwie do innych klas, po prostu ci najtrudniejsi wrogowie z zadań wymagają czegoś więcej niż naciskania przycisku "Atakuj" i raz na jakiś czas regeneracji życia za pomocą "Mikstur Życia", ja ci przedstawiłem tylko 1 ze sposobów na ich pokonanie ;)

No wybacz, ale jaki jest sens grania wojownikiem, jeśli kluczowym dla niego atrybutem jest umysł? Swoją drogą: dlaczego na początku każdej walki mam uszczuplony wskaźnik many i odradza się on z każdym zadanym przez przeciwnika ciosem?
Umysł nie jest jego kluczowym atrybutem, wojownik potrzebuję po prostu 20 many by móc używać wszystkie najważniejsze czary z gry, jak już masz 20 many więcej ci nie potrzebne. Wskaźnik many (jak i życia) na początku każdej walki zależy od Zdrowia, tyle że Życie jest dokładnym odzwierciedleniem parametru "Zdrowie", a mana się uszczupla dopiero gdy twoje zdrowie jest mniejsze niż 60%. W trakcie walki po każdej turze odzyskujesz 1 punkt many każdą klasą. (Dodatkowo odzyskujesz też 1 punkt many gdy wybierzesz "Blok").

Warto też nauczyć wojownika czarować bo czar "Regeneracja" jest tani i można go używać do odnowy zdrowia (15%) pomiędzy walkami.

Wiesz, to nie jest jeszcze ostateczna wersja gry ;) Jeżeli masz jakiś konkretny pomysł jak to zmienić by każdą klasą grało się lepiej to pisz :D Ja jestem otwarty na propozycję zmian ;)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2010, 23:36:58
(...) Wojownik na 5 Poziomie może mieć już 10 many o ile wyda 280 złota (w sumie) na odpowiednie eliksiry.
Ja rozumiem co może. Nie rozumiem natomiast jaki jest sens grania wojownikiem, skoro należy go prowadzić jak klasę nie-wojowniczą.

Cytuj
Przecież wojownik głównie atakuje w przeciwieństwie do innych klas, po prostu ci najtrudniejsi wrogowie z zadań wymagają czegoś więcej niż naciskania przycisku "Atakuj" i raz na jakiś czas regeneracji życia za pomocą "Mikstur Życia", ja ci przedstawiłem tylko 1 ze sposobów na ich pokonanie ;)
Tak, z tym że, powtarzam, czyni to wojownika postacią kompletnie nieatrakcyjną. Zmaksowana prędkość, broń i pancerz nie wystarczają do wykonania zadania na wyspie. Gra zamiast oferować mi mechaniczny cukier dla wojownika (bo ja wiem? broń, umiejętności w walce inne niż "atakuj") mówi mi: musisz wypić magiczne mikstury, bo inaczej nie przejdziesz dalej. Z mojego punktu widzenia to poważny minus - o tym piszę.

Umysł nie jest jego kluczowym atrybutem, wojownik potrzebuję po prostu 20 many by móc używać wszystkie najważniejsze czary z gry
Ale znowu - jaki jest sens grania wojownikiem, skoro de facto musi on czarować?

Cytuj
Wskaźnik many (jak i życia) na początku każdej walki zależy od Zdrowia, tyle że Życie jest dokładnym odzwierciedleniem parametru "Zdrowie", a mana się uszczupla dopiero gdy twoje zdrowie jest mniejsze niż 60%.
Strasznie to razi w grze. Często przeciwnicy ustawiają się "w kolejce" do walki. Pokonuję pierwszego w, powiedzmy, 4 tury i mam manę naładowaną całkowicie. Ładuje się kolejna walka i nagle, jakimś magicznym sposobem, mam połowę many. Ten sam zgrzyt pojawia się przy używaniu w czasie walki regeneracji. Postać odzyskuje życie znacznie, znacznie szybciej, niż np. stojąc na głównej mapie i czekając na odzyskanie energii.

Cytuj
Wiesz, to nie jest jeszcze ostateczna wersja gry ;)
Wiem, przecież nie domagam się zwrotu pieniędzy. :P Wskazuję jedynie na rzeczy, które mi wybitnie nie grają. A brak dostępnych dla wojownika specjalnych akcji w czasie walki, które nie są czarami, jest taką właśnie rzeczą.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Styczeń 25, 2010, 01:54:18
Zmaksowana prędkość, broń i pancerz nie wystarczają do wykonania zadania na wyspie. Gra zamiast oferować mi mechaniczny cukier dla wojownika (bo ja wiem? broń, umiejętności w walce inne niż "atakuj") mówi mi: musisz wypić magiczne mikstury, bo inaczej nie przejdziesz dalej. Z mojego punktu widzenia to poważny minus - o tym piszę.
Ze zmaksowanymi parametrami to i bez czarów da się wykonać wszystkie zadania Wojownikiem, ale wtedy trzeba używać jakiś przedmiotów w zastępstwie tych czarów. Czary to po prostu ułatwienie gry dla Woja.

Ale fakt faktem, mam zamiar wprowadzić różne typy ataku ;) Ogólnie dało mi to do myślenia :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2010, 01:59:31 wysłana przez Mr.Protek »